Skip to main content

vandaag KPN abonnement genomen, in de mijnkpn app en in de apple watch app een multisim genomen voor apple watch SE 4G 2022. (die Apple Watch al een maand in gebruik met zelfde iphone)

 

Maar uitgaand bellen lukt niet wanneer de iphone 14 pro uit staat. Andere functies doet ie ook niet wanneer de telefoon op vliegtuig modus staat. Is dit normaal?

 

Of duurt het even voordat alles actief is?

Hallo @mikecras en welkom!

 

heb jij wel de variant met cellular op de Watch?

als je bijvoorbeeld kijkt in de Watch app, heb je dan het kopje mobiel netwerk? Zo niet. Dan zal het niet gaan. En is mijn advies om die multisim bij je abonnement uit te zetten.

 

Zie hier hoe je het zou moeten zien(let wel zelf heb ik de ultra, en die heeft het standaard en was zelf eerder dan dat KPN het had).

 


ik heb inderdaad een A2724, met een rode crown. Dus dat zit wel goed. GPS + Cellular.

 

Bij Instellingen op de apple watch zelf geeft hij aan

Netwerk: niet beschikbaar 

Aanbieder: KPN NL 24.0

 

misschien gaat het daar mis? In de apple watch app en bij mijnkpn heb ik aangezet wat er volgens kpn site aan moest


Hallo @mikecras,

 

Dan zou ik eens kijken of het ingeschakeld is op de Watch en het icoon in de control center wit/groen worden bij opzetten van de verbinding.

 

Ik zou zeggen de iPhone even in vliegtuigstand en kijk even of de Watch hem vanzelf op pakt.

 

anders zou ik je willen adviseren te bellen met 0800-0402.


ja, hij lijkt helemaal niets te doen los van de telefoon, morgen maar eens bellen, ik update daarna hier wel even wat de status is

 


contact gehad met KPN, met alle respect, daar werd ik niet wijzer van.

 

Een hele miscommunicatie over e-sim/duosim/multisim. Toen we elkaar weer begrepen werd er gezegd, aan onze kant staat alles aan en correct. Maar goed het was duidelijk dat de persoon aan de telefoon nog nooit iets over dit topic (apple watch / esim) had opgezocht.

Dus aangegeven dat ik nog een keertje alles zou doorlopen, wellicht iets in de configuratie misgelopen. Dat zojuist nog een keertje gedaan. Maar helaas doet niets.

En NIETS betekent dan.

via mijnkpn wel multisim aangezet voor apple watch, dat is gekoppeld via de apple watch app.mobiel netwerk + mobiele data staat in groen en aan. Maar als je omhoog swiped staat ‘mobiele data icoon’ in wit. En een uitgaand telefoontje mislukt direct en er komt niets binnen.

De vraag is nu, waar moet ik als eerste binnenlopen, de amac of de kpn winkel 😉 ?

 


Hi @mikecras! Is het nog gelukt met het activeren van de Multisim? Wellicht heb je anders nog wat aan ons artikel op de kennisbank: Multisim bij KPN. Laat het mij gerust weten als ik nog iets kan doen!  


Uiteindelijk werkt het nu. Maar hoe het kan dat het werkt….?

 

Wie zal het zeggen. Ik denk dat een nuttige toevoeging zou zijn aan het hele installatieproces

“het is mogelijk dat de eerste keer verbinding maken van de apple watch met het netwerk niet direct lukt op plekken waar jij verwacht dat het werkt 😉

 

Na een paar dagen proberen had ik opeens op een onbewaakt moment een berichtje op mijn apple watch, een paar km van huis waar mijn iphone lag. Ik woon in de regio Lansingerland waar de KPN dekking zelf prima is, daarom ben ik ook overgestapt. Maar de eerste keer verbinding maken lukt op een aantal plekken binnen en buiten niet toen ik het wilde.

Na de eerste keer verbinding maken, werkt het nu vooralsnog feilloos overal. OOK waar het eerst niet werkte. Go figure….


Vreemd, ik kan dit ook niet direct duiden Mike. Bedankt voor jouw terugkoppeling en we nemen dat erbij mee. Als ik nog iets kan doen laat het dan weten!