Skip to main content

Ik heb een nieuwe iphpone 15 en mijn nummer is niet mee getransfered wanneer ik mijn telefoon heb over gezet.  Ik heb geen QR code of iets?

 

Hallo @Art van Rijn 

Hoe activeer ik e-sim?

Dit doe je via de nieuwe MijnKPN app op het toestel waar je de e-sim op wilt activeren. Als je een e-sim geschikt toestel hebt, dan is deze nieuwe versie van de MijnKPN beschikbaar voor je via je app store. Als je hem nog niet geïnstalleerd hebt, doe dit eerst.

Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet per sé KPN te zijn, en kan ook in het buitenland. Open de app en selecteer je mobiele abonnement. Ga vervolgens naar Beheer Simkaart > Simkaart vervangen > E-sim.

Je krijgt een sms (op het oude toestel) ter bevestiging met daarin een verificatiecode. Vul deze code in de App (op het nieuwe toestel) in en klik op Bevestigen. Volg de resterende stappen. Daarna is de e-sim geïnstalleerd en actief. Je kunt direct met de e-sim bellen, sms’en en internetten.

De e-sim is dan geactiveerd op het nieuwe toestel, en automatisch gedeactiveerd op het oude toestel.

bron →  Kennisbank: E-sim bij KPN | KPN Community


Reageer