Skip to main content

Hallo KPN,

 

Graag wil ik een duo-simkaart aanvragen, via MijnKPN kan ik niet terugvinden hoe ik dat kan doen.

Volgens mij staat in mijn profiel alle benodigde informatie. Betreft telefoonnummer dat eindigt op 551.

Ik weet dat de simkaarten niet tegelijkertijd gebruikt kunnen worden ;-)

 

Bedankt.

Hallo KPN,

 

Graag wil ik een duo-simkaart aanvragen, via MijnKPN kan ik niet terugvinden hoe ik dat kan doen.

Volgens mij staat in mijn profiel alle benodigde informatie. Betreft telefoonnummer dat eindigt op 551.

Ik weet dat de simkaarten niet tegelijkertijd gebruikt kunnen worden ;-)

 

Bedankt.

 

Welkom op het forum van KPN @Joost03nl !

Een duo simkaart aanvragen kan alleen via de telefonisch klantenservice, en dus niet online of binnen de Mijn KPN omgeving.

Bel hiervoor (gratis) met 0800 -0402 en spreek in nadat de “Voice Respons Stem” heeft gevraagd voorvoor je belt: “Wil duo simkaart aanvragen”.
Je wordt dan doorverbonden met de juiste afdeling, met de medewerker die je dan aan de lijn krijgt, kun je dan een duo simkaart regelen, die je dan wordt toegestuurd.

De telefonisch klantenservice is bereikbaar, van maandag t/m vrijdag tussen 8:00 en 18:00 uur en op de zaterdag tussen 8:00 en 17:00 uur.

Laat even weten of het is gelukt!

 


Gebeld, duo sim zal opgestuurd worden.


Gebeld, duo sim zal opgestuurd worden.

Super!!

Goed om te horen, dat het allemaal is gelukt.


Gebeld, duo sim zal opgestuurd worden.

Dag later de duo-sims ontvangen en geactiveerd zonder problemen.

Tot heden prima tevreden over KPN.


Gebeld, duo sim zal opgestuurd worden.

Dag later de duo-sims ontvangen en geactiveerd zonder problemen.

Tot hebben prima tevreden over KPN.

 

Hoi @Joost03nl 

Kijk! dit soort berichten hoor ik graag.
Super dat je de duo simkaarten snel in huis had, en activeren zonder problemen verliep.

En een tevreden klant 😊 telt voor twee!
Fijn dat ik je heb kunnen helpen hierbij.


Het is alleen jammer dat ik nu geen e-sim op mijn samsung watch kan installeren. Had er graag 5 EUR/maand voor over gehad.


Het is alleen jammer dat ik nu geen e-sim op mijn samsung watch kan installeren. Had er graag 5 EUR/maand voor over gehad.

 

Ik ga je weer blij maken @Joost03nl !

Want een multisim kun je gewoon op je Samsung Watch gaan installeren, dit in combinatie met Duo Simkaarten die je inmiddels al had geactiveerd, dit is ook bevestigd door twee KPN Moderators in een ander topic op dit forum.
Bijvoorbeeld in deze topic van 4 maanden geleden: Moet je e-sim of multisim aanvragen als je al een duo abonnement hebt?

De multisim wordt gewoon als optie bij je mobiele abonnement toegevoegd, waardoor je dus probleemloos de multisim in je Samsung Watch kunt gebruiken.
En aangezien je die 5,- euro extra per maand ervoor over hebt, staat er niets meer in de weg!

Hierbij het stappenplan:
 

Hoe activeer ik KPN Multisim op de Samsung Galaxy Watch?

  1. Open de Wear-app op je telefoon
  2. Tik op ‘Instellingen horloge’ en ga naar 'Mobiele abonnementen'
  3. Tik bij ‘Een mobiel abonnement instellen’ op ‘Volgende’
  4. Log in met je KPN ID
  5. Tik op 'Aanzetten' Multisim
  6. Tik op 'Ja, ik ga akkoord' en op ‘Doorgaan’
  7. Tik bij het scherm ‘Geregeld!’ op ‘Sluiten’
  8. Tik vervolgens bij ‘Een mobiel abonnement instellen’ op ‘Abonnement gebruiken’
  9. Multisim wordt geactiveerd op je Galaxy Watch LTE. Wacht totdat dit is afgerond, dit kan soms wat langer duren

 

Laat weer even weten, zodra het je is gelukt!


@Michel.uit.Arnhem dat zou fantastisch zijn.

Echter, bij de Kennisbank van KPN lees ik (bij veel gestelde vragen) wat het juist niet kan. 

Misschien achterhaalde informatie? 


Hi @Joost03nl! Mooi om te zien dat alles inmiddels in orde is.

Welke regel zou volgens jou aangeven dat jij geen gebruik kan maken van een multisim? 🙂


@Frenk_ 

 

Kan ik Multisim ook gebruiken in combinatie met een Duo simkaart?

 

Verberg inhoud

Nee, je kunt Multisim niet gebruiken in combinatie met een Duo simkaart. 


@Frenk_

 

Kan ik Multisim ook gebruiken in combinatie met een Duo simkaart?

 

Verberg inhoud

Nee, je kunt Multisim niet gebruiken in combinatie met een Duo simkaart. 

 

Hoi @Joost03nl 

Ben het omtrent bovenstaande zeker met je eens, het is inderdaad tegenstrijdig.
Maar het kan inderdaad achterhaalt zijn, maar vergeten zijn om dit aan te passen bij de vraag in de kennisbank, dus het zou handig zijn als @Frenk_ daar nog achteraan zou gaan.

Maar heb je het niet gewoon al geprobeerd @Joost03nl , om op je Samsung Watch (LTE/4G) de multisim te installeren?
Je merkt dan gauw genoeg of het wel of niet mogelijk is, het kan geen kwaad.

Maar als twee andere KPN moderatoren zeggen dat het kan, mag je ervan uitgaan dat het werkt.

Ik hoor weer van je!


Ja het is gelukt, maar….. zo'n e-sim lijkt wel heel erg veel batterijcapaciteit te vragen.

Normaal gesproken gebruikt mijn horloge 25 tot 30% in 24 uur. Nu met e-sim zo'n 60% in 8 uur!

 

Zal vandaag nog even afwachten of het batterijgebruik beter wordt.


Ja het is gelukt, maar….. zo'n e-sim lijkt wel heel erg veel batterijcapaciteit te vragen.

Normaal gesproken gebruikt mijn horloge 25 tot 30% in 24 uur. Nu met e-sim zo'n 60% in 8 uur!

 

Zal vandaag nog even afwachten of het batterijgebruik beter wordt.

 

Super om te horen @Joost03nl !

Had eigenlijk niets anders verwacht, ook omdat twee andere KPN moderatoren in een ander topic dit hadden bevestigd.

Dat je Samsung Watch nu wat meer stroom vraagt, is niet zo heel gek.
Je Watch zoekt (net zoals je smartphone) regelmatig naar het beste signaal, maar omdat een Watch een flink stuk kleiner is, zijn de ingebouwde antennes natuurlijk ook kleiner, en zal je Samsung Watch wat vaker zoeken naar het sterkste signaal, zeker als je aan het wandelen bent.

Vaak trekt dit wel enigszins bij, waardoor de batterij wat minder snel leeg raakt.

Veel plezier met je Samsung Watch!!

 


 

Super om te horen @Joost03nl !

Had eigenlijk niets anders verwacht, ook omdat twee andere KPN moderatoren in een ander topic dit hadden bevestigd.

Dat je Samsung Watch nu wat meer stroom vraagt, is niet zo heel gek.
Je Watch zoekt (net zoals je smartphone) regelmatig naar het beste signaal, maar omdat een Watch een flink stuk kleiner is, zijn de ingebouwde antennes natuurlijk ook kleiner, en zal je Samsung Watch wat vaker zoeken naar het sterkste signaal, zeker als je aan het wandelen bent.

Vaak trekt dit wel enigszins bij, waardoor de batterij wat minder snel leeg raakt.

Veel plezier met je Samsung Watch!!

 

@Michel.uit.Arnhem  heb multi-sim alweer opgezegd. Batterijverbruik zit op zo'n 4-5% per uur, dat betekent dat de batterij binnen 1 dag leeg is, onacceptabel. Zonder e-sim doe ik 3 tot 4 dagen met de batterij. Zeg niet dat het aan KPN ligt (zeer waarschijnlijk niet), maar ik ga weer multi-sim-loos verder.

 


 

Super om te horen @Joost03nl !

Had eigenlijk niets anders verwacht, ook omdat twee andere KPN moderatoren in een ander topic dit hadden bevestigd.

Dat je Samsung Watch nu wat meer stroom vraagt, is niet zo heel gek.
Je Watch zoekt (net zoals je smartphone) regelmatig naar het beste signaal, maar omdat een Watch een flink stuk kleiner is, zijn de ingebouwde antennes natuurlijk ook kleiner, en zal je Samsung Watch wat vaker zoeken naar het sterkste signaal, zeker als je aan het wandelen bent.

Vaak trekt dit wel enigszins bij, waardoor de batterij wat minder snel leeg raakt.

Veel plezier met je Samsung Watch!!

 

@Michel.uit.Arnhem  heb multi-sim alweer opgezegd. Batterijverbruik zit op zo'n 4-5% per uur, dat betekent dat de batterij binnen 1 dag leeg is, onacceptabel. Zonder e-sim doe ik 3 tot 4 dagen met de batterij. Zeg niet dat het aan KPN ligt (zeer waarschijnlijk niet), maar ik ga weer multi-sim-loos verder.

 

 

Jammer 😕, maar begrijpelijk dat je de multisim alweer hebt opgezegd.
Het batterijverbruik is inderdaad wat hoger, bij gebruik via het 4G netwerk, door de genoemde reden in mijn vorige bericht aan jouw.

Zelf heb ik de Apple Watch 8, en die moet ik bij intensief gebruik ook aan het eind van de dag opladen, voordat ik hem weer om mijn pols kan doen.
Doe ik er niet veel mee, dan houdt hij het gemakkelijk 2 dagen vol.

Het ligt dus niet (direct) aan het mobiele 4G netwerk 📶 van KPN.

Maar bedankt voor je update!



Maar het kan inderdaad achterhaalt zijn, maar vergeten zijn om dit aan te passen bij de vraag in de kennisbank, dus het zou handig zijn als @Frenk_ daar nog achteraan zou gaan.

 

Ik heb dit uit laten zoeken en vernomen dat het kan. De informatie zal aangepast worden! 😀