Skip to main content

Ik heb in december 2022 één van mijn KPN Mobiel SIM kaarten opgezegd.

Uit het telefonisch contact begreep ik dat deze opzegging rond 2023-01-18 effectief zou zijn; prima, snap ik met opzegtermijn en dergelijke.

Ik zou ook een bevestiging per email of brief krijgen. Daar heb ik naar gezocht in mijn administratie maar ik kan het niet vinden.

Ik zie nu het betreffende product nog steed in Mijn KPN staan en ik zie niet of die opzegging nou wel of niet gelukt is. Hebben jullie een bevestiging van die opzegging gestuurd of niet (ik neem aan dat mijn telefonisch contact om 1 specifieke KPN Mobiel SIM op te zeggen in het systeem staat).

Moet ik nou weer gaan bellen, of een brief schrijven met formele opzegging?

Als je niet meer kunt bellen via die simkaart kijkt ie mij toch opgezegd....


> Als je niet meer kunt bellen via die simkaart kijkt ie mij toch opgezegd.…

Wat als ie op 01/02 nog werkt, dan mag ik weer een maand aftikken?

Wat ik verwacht van KPN is dat ze een opzegging bevestigen en/of dat laten zien in MijnKPN overzicht.

In de XS4ALL omgeving kon je dat online regelen en kreeg je netjes inzicht in wanneer het effectief zou worden. Wat jij beschrijft is een “hopen dat KPN doet wat afgesproken is” (zonder schriftelijke bevestiging, dus het zal wel fout zitten… ik ga ze bellen).


Als je XS4ALL klant bent moet je dat bij bellen met 0800-0402 inspreken… anders krijg je een medewerker die niets ziet en dan denkt dat het opgezegd is… want ze zien niets in het systeem. Dat vondt ik vreemd en dus vroeg ik door, toen werd me gezegd: oh, maar u bent XS4ALL klant, dat moet je wel zeggen als je 0800-0402 belt.


Je moet dus blijkbaar WEL een bevestiging per email ontvangen, verwachting is binnen een half uur via email. In het systeem was te zien dat ik contact heb gehad, maar de opzegging was niet verwerkt (want ook geen bevestiging te zien aan hun kant).

Nu zit ik weer een tijdje aan de lijn met KPN… het is nog niet opgelost.


Nou het is opgelost, maar de suggestie dat je maar moet afwachten of de SIM nog werkt is niet juist.

Je moet een bevestiging per email ontvangen.

Dat ik die niet kon terugvinden was dus een probleem; want het was niet verwerkt. Dat kan natuurlijk gebeuren, maar dat is waarom ik ook de oorspronkelijk vraag stelde.

Verder netjes telefonisch te woord gestaan; alleen vreemd dat een (voormalige) XS4ALL klant blijkbaar niet altijd goed te vinden is (spreek dat dus in of noem het in gesprek). Ook al is het klantnummer van KPN… beetje vreemd wel. Maar goed, na nog een keer bellen als XS4ALL klant werd duidelijk dat er een foutje was gemaakt en hebben ze het per direct opgezegd, zonder verdere kosten voor mij.

Ik wacht nu wel de bevestiging even af.


En nu wel de bevestiging ontvangen via email.