Skip to main content

We hebben een complexe vraag, of misschien een lastig te vinden antwoord.

We zijn een samengesteld gezin, waarbij ons bijna 18 jarige dochter staat ingeschreven op haar moeders adres maar waar wij al jaren op ons adres en onze naam een abonnement hebben, zodat we MB's konden delen en onderling konden bellen.
Nu ze 18 wordt wil ze alles zelf kunnen regelen en zou ze graag met nummerbehoud over willen stappen naar een andere provider, wat dus betekent dat zowel contractant verandert en provider maar met behoudt van nummer.

Is dit mogelijk om te initiëren, omdat de andere provider wellicht eigendom van het nummer hier bij KPN niet goed kan verifiëren?

Alvast dank

Mvg

Ik zou zeggen: doe het 1 voor 1. En niet tegelijk. Dus eerst het abonnement overdragen. Door middel van een contractovername.

https://www.kpn.com/service/administratie/wijzigen/contract-overnemen.htm

En daarna overstappen. 


Precies zoals @Nick83 zegt inderdaad, dit voorkomt dat er eventueel iets misgaat.

Wat eventueel ook kan is omzetten naar prepaid per {datum} waarbij je dochter een abonnement besteld bij de nieuwe provider met nummerbehoud. Dit moet dan wel per {datum} + 1 dag. In dat geval hoeft er geen wijziging in contractant te worden aangevraagd.


Ik ben overgestapt naar andere provider. Mijn Sim only abonnement is per maand opzegbaar. Deze loopt nog aantal dagen maar nu krijg ik bericht dat ik mijn nr kan behouden maar ik nog een maand moet wachten. Waarom?? Ik wil niet over 1 maand overstappen. 


Ik ben overgestapt naar andere provider. Mijn Sim only abonnement is per maand opzegbaar. Deze loopt nog aantal dagen maar nu krijg ik bericht dat ik mijn nr kan behouden maar ik nog een maand moet wachten. Waarom?? Ik wil niet over 1 maand overstappen. 

Hallo @Helenaantonius wanneer heb je die overstap met nummerbehoud bij die andere provider aangevraagd?

 


Topic kan wat mij betreft gesloten worden.

De oplossing bleek simpeler te zijn dan ik zelf gedacht had.

Dochter heeft zelf een nieuw abonnement aangevraagd met nummerbehoud en blijkbaar is dat voldoende en wordt er geen check gedaan op contractant naam, adres of rekeningnummer. Alleen op vrij over te nemen nummer.

Wat wij opmerkelijk vonden, aangezien je in theorie dan een vrij nummer van heel iemand anders over zou kunnen nemen en diegene dus onbereikbaar kan maken.

 

Raar maar waar.

 

Enige wat wij zagen in de portal is dat nummer binnenkort opgezegd wordt. Hebben niets hoeven accepteren of verifiëren. En wisten ook niet wie of welke provider het nummer over zou nemen.

 

Succes als dit misbruikt wordt. 


Ik ben overgestapt naar andere provider. Mijn Sim only abonnement is per maand opzegbaar. Deze loopt nog aantal dagen maar nu krijg ik bericht dat ik mijn nr kan behouden maar ik nog een maand moet wachten. Waarom?? Ik wil niet over 1 maand overstappen. 

Ik heb mij een aantal dagen geleden aangemeld bij andere provider er vanuit gaande dat ik maar een aantal dagen vooraf dit door moest geven. Ik kan het nergens terug vinden waar dat staat. 


Hallo @JanD ik heb mij verleden week aangemeld bij andere provider en mijn abonnement loopt nog 6 dagen. 


Bij iedere provider heb je een maand opzegtermijn @Helenaantonius , zie de voorwaarden 


Oké dank @JanD 


Reageer