Skip to main content

Waar kan ik zien hoeveel data ik nog heb in Kroatië 

Ik ben er niet bekend mee maar wellicht via MijnKPN?


Hallo @Afca4ever , heb je een abonnement met unlimited data en wil je de 25GB in de EU in de gaten houden? Er wordt vaker naar gevraagd, maar dit is (nog) niet opvraagbaar. Mogelijk wordt de MijnKPN app ooit aangepast. Nu moet je het met de datateller in je telefoon in de gaten houden en krijg je 50%, 75% en 100% sms'jes.


Hallo @Afca4ever , heb je een abonnement met unlimited data en wil je de 25GB in de EU in de gaten houden? Er wordt vaker naar gevraagd, maar dit is (nog) niet opvraagbaar. Mogelijk wordt de MijnKPN app ooit aangepast. Nu moet je het met de datateller in je telefoon in de gaten houden en krijg je 50%, 75% en 100% sms'jes.

Thx, ik heb unlimeted data thuis maar hier 20G

in de app kun je niks vinden, niet dat ik straks thuis kom en moet bijbetalen.


Mijn vrouw heeft geen onbeperkt en zij kan in de app zien hoeveel ze nog heeft en ik met onbeperkt niet.

kpn zegt dat 20G voor Kroatië maar nergens te zien hoeveel ik nu nog heb


 


 


Thx, ik heb unlimeted data thuis maar hier 20G

in de app kun je niks vinden, niet dat ik straks thuis kom en moet bijbetalen.

Hoi @Afca4ever 
Met unlimited data in Nederland heb je tegenwoordig 25GB per maand in de EU landen.
Over het gebrek van de MijnKPN app wordt veel geklaagd, maar er schijnt door de ontwikkelaars aan gewerkt te worden.

Lees meer in dit topic: Zorgeloos mobiel internet met Unlimited Data van KPN | KPN Community

Daar staat ook het volgende:
Binnen de EU krijg je 25 GB data per maand, dit blijft hetzelfde. Ben je door je 25 GB EU bundel heen? Dan wordt je snelheid net als in Nederland verlaagd naar 64 Kb/s downloadsnelheid en 32 Kb/s uploadsnelheid.

Van bijbetalen zou dus geen sprake moeten zijn.


Ok Ruud bedankt voor je reactie 

Kroatie is geen EU, ik krijg 20G per mnd

Zou mooi zijn als KPN die app snel in orde krijgt


Nou @Afca4ever , Kroatië hoort toch echt bij de EU landen.

Welke landen horen bij de Europese Unie (EU)? | Rijksoverheid.nl

KPN geeft dat ook aan op de website: Bel, sms en internet in de EU uit je bestaande bundel | KPN

 


Wel de goede afkortingen gebruiken. Data is GB ( 1 GB is 1000 MB en 1 MB is weer 8 Mb). Netwerk is 4G / 5G. En dan aan elkaar.

In landen van de E.U., w.o. dus Kroatië, heb je 25 GB per maand (met het abo waarmee je in Nederland “onbeperkt” GB hebt). Helaas is die bundel niet te monitoren.

Onbeperkt GB in Nederland: per dag 8 GB + gratis aanvullers van 2 GB. (sms NL2000 AAN naar 1266)


Hoi @Afca4ever, welkom op ons forum!
Zoals je al had gezien en hierboven genoemd wordt kun je de verbruikte MB's in het buitenland helaas nog niet inzien met een unlimited abonnement.
De makkelijkste manier om dit in de gaten te houden is via de instellingen van je toestel.
 

Hoe bekijk ik mijn dataverbruik op mijn mobiel?

iOS (Apple iPhone of iPad)

Je kunt het mobiele dataverbruik als volgt controleren:

  1. Klik op het icoon Instellingen].
  2. Ga naar de knop Mobiel netwerk] en druk erop.
  3. Scroll naar beneden en bekijk jouw gebruik onder het kopje ‘Mobiele data’.
  4. Voor een compleet overzicht van alle functies die data gebruiken scroll je helemaal naar beneden.

Android (Samsung)

Je kunt het mobiele dataverbruik als volgt controleren: .

  1. Klik op het item iInstellingen].
  2. Ga naar de knop kGegevensverbruik] of ]Dataverbruik] en druk erop.
  3. Scroll naar beneden en bekijk het verbruik.