Skip to main content

Na landing in Noord Macedonië, welk land onder de EU landen valt volgens een medewerker van KPN, boardingkaart bekeken, na 20 min ontvang ik een sms van kpn dat er 24mb verbruikt is en een factuur van €60,50??? Hoe kan dit, buiten het enorme hoge tarief kan dit toch niet?

Waar haalt ie het vandaan. 

Binnen je bundel vallen feitelijk de landen van de Europese Economische Ruimte + Zwitserland. 

Noord Macedonië staat daar echt niet bij. Die zijn zelfs geen lid van de EU. Dit kun je allemaal gewoon via internet vinden. 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/europese-unie/vraag-en-antwoord/welke-landen-horen-bij-de-europese-economische-ruimte-eer

Noord Macedonië, buiten EU / EER dus, vereist extra bundels. 

http://kpn.com/buitenland .

 


Het land Macedonië bestaat niet, het staat dus fout op de buitenland pagina.

Macedonië is een regio in Griekenland en dat valt wel onder de EU.

 

De naam van het land moet dus Noord-Macedonië zijn, kan een KPN moderator dat aan laten passen, dit schept alleen maar verwarring.


Jij bent het zoveelste slachtoffer van het ontbreken van de functionaliteit om data-roaming buiten de EU te blokkeren zonder dat data-roaming binnen de EU uitgezet hoeft te worden.

Ik heb KPN in de afgelopen jaren tientallen keren gevraagd om deze functionaliteit beschikbaar te stellen maar nog altijd heeft KPN geen actie ondernomen en daar ben jij nu helaas ook tegenaan gelopen.

Dat een medewerker van KPN jou verteld heeft dat Noord-Macedonië onder de EU landen valt is natuurlijk belachelijk en alleen dat zou mijns inziens al een reden zijn om de volledige kosten gerestitueerd te krijgen.

Beste KPN, Hoe vaak moet ik nog smeken om data-roaming buiten de EU standaard te blokkeren en de functionaliteit te bieden waarmee de abonnee zelf in staat is data-roaming buiten de EU aan en uit te zetten.

Neem een voorbeeld aan Simpel, die kunnen dat blijkbaar wel.


Bedankt, en bijna iedereen heeft hier gelijk. Ik belde de KPN vanuit Noord Macedonië en de medewerker gaf aan dat mijn EU bundel zou moeten werken, dit was na de gemaakte kosten helaas.

ik denk dat men een vergissing begaat met Macedonië in Griekenland 

En data roaming buiten de eu standaard uitzetten is bij veel providers al een feit, de tarieven zijn echt bizar en je loopt letterlijk tegen de lamp met hoge kosten. Ik heb nu een tijdelijk bundel 100mb buiten de EU voor 9,99 euro via KPN. 
Terwijl ik inmiddels een lokale provider een Simkaart heb aangeschaft voor 20gb voor €5.

 

Ik ga ervan uit dat KPN zich coulant opstelt en mij een groot deel van de kosten niet in rekening gaat brengen. 


Beste @HenkT100, wat jammer om te lezen dat dit misgegaan is! Noord-Macedonië valt inderdaad niet binnen de EU. Zoals PeterG aangeeft, kan je dit ook op onze website zien: je hebt er een extra bundel voor nodig. De gemaakte kosten kan ik dan ook niet vergoeden helaas. 

 

Wel zal ik intern aankaarten dat het op onze website aangepast moet worden. Macedonië is inderdaad een regio in Griekenland. Noord-Macedonië het betreffende land.


Jammer om te lezen dat je zonder enige waarschuwing en zonder dat je op internet zit (dit zijn alleen mb’s door het inladen van app’s) deze kosten voor je kiezen krijgt. De kosten zullen dan terecht zijn maar het pro actief informeren of je bundel buiten EU afsluiten met een melding, dat had ik verwacht van KPN. Dit is enorm klant onvriendelijk!