Skip to main content

Ik heb sinds gisteren mijn onbeperkt Sim Only abonnement van KPN geactiveerd. Nu wilde ik een hotspot verbinding tot stand brengen maar dat lukt helaas niet. Ik had zoals aangegeven een SMS gestuurd met HOTSPOTS AAN naar 1266. Vreemd genoeg krijg ik een SMS terug met de melding "KPN Hotspots is helaas niet mogelijk bij uw abonnement. Ga voor meer informatie naar kpn.com/extraopties". Echter is volgens mij (en KPN) een onbeperkt Sim Only abonnement toch echt inclusief Hotspots gebruik. Ben ik nu gek… of zijn ze bij KPN van het padje?

Je wil van jouw mobiel een hotspot maken toch? Of wil je een hotspot gebruiken?


Ik heb sinds gisteren mijn onbeperkt Sim Only abonnement van KPN geactiveerd. Nu wilde ik een hotspot verbinding tot stand brengen maar dat lukt helaas niet. Ik had zoals aangegeven een SMS gestuurd met HOTSPOTS AAN naar 1266. Vreemd genoeg krijg ik een SMS terug met de melding "KPN Hotspots is helaas niet mogelijk bij uw abonnement. Ga voor meer informatie naar kpn.com/extraopties". Echter is volgens mij (en KPN) een onbeperkt Sim Only abonnement toch echt inclusief Hotspots gebruik. Ben ik nu gek… of zijn ze bij KPN van het padje?

KPN Hotspots (WiFi die bijvoorbeeld op center parcs te gebruiken is) zit inderdaad bij alle abonnementen behalve het onbeperkt abonnement. Is geen duidelijke reden voor behalve dat je mobiele verbinding natuurlijk al onbeperkt is. Van je telefoon een hotspot maken voor andere apparaten moet gewoon werken, hier hoef je ook niets voor te activeren via sms. 


Hallo @KPNdrama als je ook een thuisabonnement bij KPN hebt, kun je ook dat account activeren en gebruiken als hotspot.

 


We hebben ook een thuis abonnement, ik zie alleen nergens de optie voor hotspot. Ik wil trouwens de hotspot niet thuis gebruiken, maar op locatie.


Je hebt al 12 GB per dag. Wat gratis bij te toppen is met 2 GB bundels. Gebruik maken van de wifi Hotspots (Schiphol, center parks, een paar grote winkel centra waaronder Hoog Catharijne) kan met het onbeperkt data abonnement niet. En als het wel kon: kom je vaak op genoemde locaties?

Niet beschikbaar bij onbeperkt data maar dit is de informatie. Maar je kunt er wel gebruik van maken in verband met je thuis abonnement. 

https://www.kpn.com/internet/wifi-hotspots/premium.htm

Toegang tot hotspots maken 

https://www.kpn.com/beleef/blog/gratis-hotspots-bij-kpn.htm

Onderstaande is screenshot. Link is wifi.kpn.com .

 


We hebben ook een thuis abonnement, ik zie alleen nergens de optie voor hotspot. Ik wil trouwens de hotspot niet thuis gebruiken, maar op locatie.

Dat weet ik @KPNdrama , @PeterG geeft precies weer wat ik wou antwoorden.

 


U kunt op uw mobiel een hotspot maken...

Daar kunt u dan uw laptop of tablet mee verbinden.


Ik wil trouwens de hotspot niet thuis gebruiken

Dat kan ook niet meer. KPN Hotspots via de modems bij de mensen thuis is al heel lang gestopt.