Skip to main content
Beantwoord

Hotspot iPhone 11 met Chromebook werkt niet: opzoeken DHCP mislukt

• February 24, 2025
  • 5 reacties
  • 60 keer bekeken

Alice 1970
Nieuwkomer

Mijn chromebook wil niet verbinden met mijn Iphone 11 persoonlijke hotspot. Ik heb alle instellingen gecontroleerd.

Hij ziet hem wel maar geeft als foutmelding: opzoeken van DHCP mislukt.

Ik heb al vele tips van jullie geprobeerd waaronder de IPv6 wijzigen in chromebook maar nog steeds zonder resultaat.

De Samsung van mijn man werkt wel als hotspot voor de chromebook. Wie kan mij helpen ?

Beste antwoord door Alice 1970

In ‘ Instellingen ‘ ga je naar mobiel netwerk →
mobiele data:

Persoonlijke hotspot →
APN : portalmmm.nl

Gebruikersnaam en wachtwoord laat je leeg.

Terug naar instellingen. Telefoon opnieuw opstarten. Daarna ging hij moeiteloos contact maken met mijn hotspot.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 26, 2025

Goedemiddag ​@Alice 1970 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Heb je de Hotspot al eens laten 'vergeten' en vervolgens herverbonden? Dit doe je als volgt;

• Klik op je Chromebook rechtsonder op de tijd en vervolgens op het wifi-icoon.
  • Selecteer de persoonlijke hotspot van je iPhone en kies 'Vergeten'.
  • Schakel de persoonlijke hotspot op je iPhone uit en weer aan via 'Instellingen' > 'Persoonlijke hotspot'.
  • Probeer opnieuw verbinding te maken met de hotspot op je Chromebook.

Mocht dat niet de oplossing zijn dan zou je ook nog de netwerkinstellingen van je iPhone 11 eens kunnen resetten. Daarvoor ga je naar  'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Let op; dit wist wel alle opgeslagen wifi -netwerken en wachtwoorden. Ben benieuwd of dit werkt en zie je bevindingen dan ook graag tegemoet!

Alice 1970
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 26, 2025

Hoi Jan,

bedankt voor de tip. Bovenstaande had ik al gedaan en hielp niet. Ik heb het inmiddels kunnen oplossen dankzij een tip voor Google

Groetjes, Alice 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 26, 2025

Fijn om te lezen dat je via Google al een oplossing hebt weten te vinden ​@Alice 1970!
Ik ben nog wel nieuwsgierig wat in dit geval de truc was die ervoor heeft gezorgd dat alles weer werkt zoals het hoort! Dit kan ook nuttige informatie zijn voor toekomstige meelezers :) 

Alice 1970
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • February 26, 2025

In ‘ Instellingen ‘ ga je naar mobiel netwerk →
mobiele data:

Persoonlijke hotspot →
APN : portalmmm.nl

Gebruikersnaam en wachtwoord laat je leeg.

Terug naar instellingen. Telefoon opnieuw opstarten. Daarna ging hij moeiteloos contact maken met mijn hotspot.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 27, 2025

Heel erg bedankt voor het delen ​@Alice 1970 , wordt gewaardeerd!Â