Skip to main content
Beantwoord

Idiote procedure omruil iPhone 11

• January 10, 2025
  • 19 reacties
  • 298 keer bekeken

Zakelijk gebruiken wij enkele mobiele telefoons waaronder een iPhone 11. De problemen heeft KPN erkend en de oplossing is het leveren van een andere telefoon, een iPhone 13.

Mooi zou je denken maar dan komt’ie:

De oude telefoon dien je op te sturen en na 5 werkdagen krijg je de vervanger toegestuurd! Dit is natuurlijk onacceptabel in de meest brede zin. 

KPN legt haar problemen bij de gebruiker die er stinkend druk mee is. Namelijk: na een aantal telefoontjes (wachttijd 7 tot 22(!!!) minuten) ben ik nog geen stap verder! De oude telefoon MOET eerst worden opgestuurd, dan volgt er een ‘hele procedure’ waarna de vervanger kan worden geleverd. Alsof ze mij een dienst verkopen, tracht de klantenservice de hele procedure uit te leggen en te vergoelijken, hopend op mijn begrip! 

Hoe KPN het doet interesseert me niet. Ik kan niet iemand een week lang zonder telefoon op stap sturen! Daarbij: een telefoon is tegenwoordig meer. Ik zal moeten zorgen dat de huidige data op een tijdelijk toestel wordt gezet. Die zal minstens moeten voldoen (qua opslag en capaciteit) aan de huidige.

Ik kan het verhaal heel lang maken met de ergernis, tijd, lulverhalen, smoezen en andere totaal klantonvriendelijke zaken! Voor mij blijft: het is een probleem van KPN.

Zoals andere forumschrijvers al hebben geopperd; laat mijn collega met haar toestel naar een KPN winkel gaan, gooi de data over op de vervanger en klaar. Kost wat tijd maar dat wil ik best investeren indien een leverancier een probleem heeft, zo zijn wij. Maar NIET dat geouwehoer zoals nu! 

Het werkt niet, is contraproductief, frustrerend en zeer tijdrovend. Ik denk eraan maar een ander toestel te moeten aanschaffen om dit geleuter het hoofd te bieden. Daarbij ben ik van mening dat de vergoeding / schadeloosstelling naar de gedupeerden wel wat hoger mag zijn dan de voorgestelde fooi! 

Beste antwoord door Shyrin van KPN

Goedenavond ​@IP11! Bedankt voor je bericht en het delen van je ervaring. Ik kan me goed voorstellen dat deze situatie erg frustrerend is, zeker wanneer het om zakelijke telefoons gaat die je niet zomaar zonder vervanging kunt missen.

Er is een omruilproces en ik wil hierbij duidelijk zijn: wij wijken niet af van de standaard werkwijze. Ik begrijp dat dit voor zakelijke klanten, zoals jij, niet ideaal is, vooral als het gaat om de continuïteit van werk en data. Dat gezegd hebbende: voor zover ik weet, krijgen klanten met een particulier abonnement die in aanmerking komen voor het omruilproces, eerst een vervangend toestel en moeten ze de oude iPhone 11 pas daarna retourneren.

Wat ik voor jou kan doen, is nakijken wat er precies voor je is aangeboden. Houd er echter rekening mee dat ik geen inzage heb in de gegevens van zakelijke abonnementen. In het geval van een zakelijk abonnement, zou ik je willen adviseren om contact op te nemen met onze zakelijke klantenservice via het nummer 0800 0403.

Kun je het mobiele nummer en het IMEI-nummer van het toestel noteren in je profiel en mij een seintje geven zodra je dat hebt gedaan? Alvast bedankt!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

19 reacties

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • Antwoord
  • January 10, 2025

Goedenavond ​@IP11! Bedankt voor je bericht en het delen van je ervaring. Ik kan me goed voorstellen dat deze situatie erg frustrerend is, zeker wanneer het om zakelijke telefoons gaat die je niet zomaar zonder vervanging kunt missen.

Er is een omruilproces en ik wil hierbij duidelijk zijn: wij wijken niet af van de standaard werkwijze. Ik begrijp dat dit voor zakelijke klanten, zoals jij, niet ideaal is, vooral als het gaat om de continuïteit van werk en data. Dat gezegd hebbende: voor zover ik weet, krijgen klanten met een particulier abonnement die in aanmerking komen voor het omruilproces, eerst een vervangend toestel en moeten ze de oude iPhone 11 pas daarna retourneren.

Wat ik voor jou kan doen, is nakijken wat er precies voor je is aangeboden. Houd er echter rekening mee dat ik geen inzage heb in de gegevens van zakelijke abonnementen. In het geval van een zakelijk abonnement, zou ik je willen adviseren om contact op te nemen met onze zakelijke klantenservice via het nummer 0800 0403.

Kun je het mobiele nummer en het IMEI-nummer van het toestel noteren in je profiel en mij een seintje geven zodra je dat hebt gedaan? Alvast bedankt!

• Auteur
  • Topper
  • January 13, 2025

Goedemiddag Shyrin,

Dank voor je uitgebreide reactie.

Helaas is het vertrouwen in KPN enorm gedaald en durf ik niet via een community verdere gegevens te delen.

Vanmorgen heb ik een mail en sms van KPN ontvangen met een belverzoek. Dit heb ik gedaan met weer hetzelfde gezeur en dezelfde starre houding. Ongekend!

Ik ben behoorlijk uit mijn plaat gegaan tegen uw collega, iemand die het niet 123 verdiend zo te worden toegesproken! Nogmaals blijvend bij het standpunt van KPN wordt er en passant wel genoemd dat er een alternatieve omruilactie was die niet meer geldig is. Wat kan ik hiermee??? Waarom wordt ik verzocht te bellen om hetzelfde gezeik te moeten aanhoren als van al die anderen???

We zijn er klaar mee, Hopelijk lezen heel veel mensen dit en zal enig zakelijk inzicht de dames en heren in de top indalen!

Fijne dag.  

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • January 14, 2025

Jammer dat het gesprek met mijn collega niet heeft geleid tot de oplossing die je verwacht.

Zonder jouw klantgegevens kan ik jouw situatie helaas niet verder bekijken. Mijn aanbod staat nog steeds: ik kijk heel graag met je mee. Je mag jouw gegevens ook via een privébericht naar mij sturen.

Als je ervoor kiest om geen verdere gegevens te delen, is dat uiteraard ook prima. In dat geval kan ik helaas niets meer voor je betekenen en zal ik de situatie intern doorgeven als feedback.

Ik hoor graag van je!

• Auteur
  • Topper
  • January 14, 2025

Hoi Shyrin,

Nogmaals dank voor je reactie en jammer inderdaad!

Zoals gevraagd, heb ik je een privébericht gestuurd in afwachting van en hopende op een passende oplossing.

Indien het zo netjes en klantvriendelijk wordt geregeld zoals jij met mij communiceert, zal ik dat zeker op deze community delen!

In afwachting van je reactie wens ik je voor nu een fijne avond toe. 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • January 15, 2025

Heel erg fijn! Ik heb net gereageerd op jouw privébericht!

• Auteur
  • Topper
  • January 15, 2025

Ik heb zojuist een kopie factuur ontvangen. Wat moet ik daarmee?? 

• Auteur
  • Topper
  • January 15, 2025

Herstel Shyrin,

Er werd omschreven dat er sprake is van een kopiefactuur. Die vertrouwde ik niet 123. Nu ik deze na controle geopend heb, zie ik dat het de omruil betreft.

Ik ga het in werking zetten. Zoals het er nu naar uitziet kunnen wij ons hierin vinden. Wanneer de omruil is afgerond zoals beschreven, zal ik dit op de community delen. 

Voor nu heel erg bedankt voor je snelle reacties en het regelen! Jammer dat het in deze volgorde moe(s)t. 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • January 16, 2025

Eens! Heel graag gedaan en ik hoor het graag als het afgerond is of als er nog vragen/opmerkingen zijn.

• Auteur
  • Topper
  • January 19, 2025

Hoi Shiryn,

Wegens privéomstandigheden was ik er niet eerder aan toegekomen om de telefoon aan te melden. Excuses.

Echter tracht ik nu de link in de bijlage van de mail te openen maar die werkt niet. Ik kom op de ‘gewone’ site van de KPN terwijl ik een link naar ‘marketing.kpn.com/…...’ zie staan.

De link kan ik niet kopiëren. Wellicht doe ik iets fout of is er iets anders. 

Mag ik je vragen om de link in je antwoord te zetten zodat ik de procedure in werking kan zetten?

Bij voorbaat dank en fijne avond nog.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • January 20, 2025

Goedemiddag ​@IP11, ik heb de link gedeeld in een privébericht. Hoor graag of het gelukt is om het nu in gang te zetten.

• Auteur
  • Topper
  • January 21, 2025

Goedemorgen Shyrin,

Helaas niets ontvangen. Hoe heb je het gedeeld?

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • January 21, 2025

Goedemiddag ​@IP11, ik heb de link gedeeld in een privébericht. 

Privéberichten zijn rechtsboven te vinden, bij jouw profiel: Inbox privéberichten

• Auteur
  • Topper
  • January 22, 2025

Hoi Shyrin,

Deze stap is gelukt. Dankjewel!! :)

Zodra e.e.a. is geregeld zal ik dit delen via de community.

Fijne dag nog. 

• Auteur
  • Topper
  • January 22, 2025

Sorry, wordt ik net nog op gewezen Shyrin,

De iPhone 11 is 64Gb. De iPhone 13 dan SVP ook minimaal met 64Gb. sturen.

Een zwarte of grijze telefoon SVP om ook daarover geen onduidelijkheid te hebben.

Dank nogmaals.  

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • January 22, 2025

Fijn om te lezen dat het gelukt is om de omruil aan te vragen, weer een stap verder!

Het toestel zal omgeruild worden met dezelfde geheugencapaciteit als het huidige model en in de kleur zwart: dat geldt voor iedere klant die in aanmerking komt voor een omruil van het toestel.

• Auteur
  • Topper
  • January 22, 2025

Hoi Shyrin,

Dank voor je reactie. Ik verwacht dat het zo goed gaat komen.

• Auteur
  • Topper
  • February 12, 2025

Hoi Shyrin,

Hierbij wil ik jou en de rest van de lezers informeren over de stand van zaken.

Eind vorige week keurig een nieuwe, zwarte iPhone 13 ontvangen! Afgelopen dagen hebben we deze geïnstalleerd en in gebruik genomen. Helemaal top en zoals door jou beloofd en geregeld.

Het oude toestel gaat vandaag met de post retour in de handig meegeleverde retourenveloppe.

We zijn heel erg blij dat jij dit zo hebt geregeld, de manier die ik aanvankelijk bedoelde en ons inziens het meest klantvriendelijk is.

Als eerder geschreven betreur ik de volgorde waarin deze manier van omruilen is gegaan en ben ik blij te kunnen verklaren dat jij je aan je voorstel en afspraak hebt gehouden, dat alles zonder teveel oponthoud heeft kunnen plaatsvinden en ik dit omruilproces als zeer klantvriendelijk en professioneel beschouw!

Blij dat wij dit verhaal dankzij jou positief kunnen afsluiten. Wat ons betreft is het klaar zo. :)  

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • February 13, 2025

Hartelijk dank voor je terugkoppeling en je vriendelijke woorden! Fijn om te horen dat alles naar tevredenheid is verlopen en dat je de nieuwe iPhone inmiddels in gebruik hebt.
Goed om te weten dat het oude toestel retour gaat, bedankt daarvoor. Ik waardeer het vertrouwen en ben blij dat we dit samen op een positieve manier hebben kunnen afronden.

Als er in de toekomst nog iets is waarmee ik kan helpen, laat het gerust weten!

• Auteur
  • Topper
  • February 13, 2025

Heel mooi verwoord Shyrin, zo denken wij er ook over.

In de toekomst zal ik zeker gebruik maken van uw aanbod. 

Fijn, bedankt en nog een prettige dag.