Skip to main content

er belt iemand met mijn nummer . hoe kan dat.

Hallo @John Bouwknecht 

 

Helaas wordt jouw nummer dan misbruikt door criminelen (ook wel spoofing genoemd), meestal duurt dat enkele dagen en daarna gebruiken ze weer een ander nummer.
Voor jou is het alleen lastig, het gaat je geen geld kosten o.i.d.

Zie dit artikel:

 

Mijn telefoonnummer wordt gebruikt door spammers, hoe kan dit en wat moet ik doen?

Als jouw telefoonnummer gebruikt lijkt te worden door spammers kun je dit merken doordat mensen jou bellen en zeggen dat jij ze net gebeld hebt. 

Bij telefoonnummers is het niet mogelijk dat jouw nummer daadwerkelijk door spammers gebruikt wordt. Dit betekent dat je dan ook niet bang hoeft te zijn dat er op een of andere manier kosten achterweg komen.

Wat wel kan, net als bij e-mail, is dat een spammer of fraudeur in zijn belprogramma jouw nummer heeft ingesteld als afzender. Er wordt dan niet daadwerkelijk met jouw nummer gebeld, maar mensen die terugbellen komen dan wel bij jou uit.

Hier is, helaas, niets aan te doen behalve afwachten. Ook in dit geval houden de spammers/fraudeurs vaak na een week of twee, drie uit zichzelf op. 


Hallo @John Bouwknecht 

Dan ben jij waarschijnlijk het slachtoffer van "spoofing”. Zie dit ⬇️ Kennisbank artikel.

Als jouw telefoonnummer gebruikt lijkt te worden door spammers kun je dit merken doordat mensen jou bellen en zeggen dat jij ze net gebeld hebt. 

Bij telefoonnummers is het niet mogelijk dat jouw nummer daadwerkelijk door spammers gebruikt wordt. Dit betekent dat je dan ook niet bang hoeft te zijn dat er op een of andere manier kosten achterweg komen.

Wat wel kan, net als bij e-mail, is dat een spammer of fraudeur in zijn belprogramma jouw nummer heeft ingesteld als afzender. Er wordt dan niet daadwerkelijk met jouw nummer gebeld, maar mensen die terugbellen komen dan wel bij jou uit.

Hier is, helaas, niets aan te doen behalve afwachten. Ook in dit geval houden de spammers/fraudeurs vaak na een week of twee, drie uit zichzelf op. 


Hoe weet je dat er iemand met jouw telefoonnummer belt? 


Hi @GeSp , weer (bijna) gelijk en (vrijwel) dezelfde reactie 😁


Inderdaad @RBxx , moet zo i.i.g. wel duidelijk zijn voor TS 😀

@Raspberry Waarschijnlijk omdat mensen hem bellen en zeggen dat TS hun gebeld heeft.


Ja, waarschijnlijk. Ik hou niet van raden/gokken. Dus, @John Bouwknecht hoe zit het? 


Reageer