Skip to main content
Beantwoord

Ik bel afgeschermd. Hoe kan ik dit aanpassen?

• May 7, 2025
  • 6 reacties
  • 72 keer bekeken

Als ik mobiel bel dat krijgt degene die ik bel de melding ``onbekend nummer” of “privenummer”.

Hoe kan ik dit in mijn mobiel aanpassen zodat ik niet meer onbekend ben??

Beste antwoord door Maja van KPN

Hmm, als het niet je bedoeling is om anoniem te bellen, dan is dit natuurlijk erg onhandig ​@wfh 😕

Je nummer kan op 2 manieren afgeschermd worden; dit kan ingesteld worden in jouw toestel óf bij ons in de systemen. In dit artikel over anoniem bellen wordt (een stukje naar beneden scrollen) uitgelegd hoe je dit in kunt stellen in je toestel, het uitzetten hiervan kan op dezelfde manier! Mocht het is jouw toestel goed staan, dan moet er vanaf onze kant iets aangepast worden. Het is niet mogelijk om dit via de community opgelost te krijgen, omdat er ‘live’ contact nodig is. Dit kan online via  Facebook en Xmaar het is ook mogelijk om een belafspraak maken via onze digitale assistent. Je wordt dan teruggebeld op een moment dat het jou goed uitkomt! 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 9, 2025

Hmm, als het niet je bedoeling is om anoniem te bellen, dan is dit natuurlijk erg onhandig ​@wfh 😕

Je nummer kan op 2 manieren afgeschermd worden; dit kan ingesteld worden in jouw toestel óf bij ons in de systemen. In dit artikel over anoniem bellen wordt (een stukje naar beneden scrollen) uitgelegd hoe je dit in kunt stellen in je toestel, het uitzetten hiervan kan op dezelfde manier! Mocht het is jouw toestel goed staan, dan moet er vanaf onze kant iets aangepast worden. Het is niet mogelijk om dit via de community opgelost te krijgen, omdat er ‘live’ contact nodig is. Dit kan online via  Facebook en Xmaar het is ook mogelijk om een belafspraak maken via onze digitale assistent. Je wordt dan teruggebeld op een moment dat het jou goed uitkomt! 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 13, 2025

Hallo Maja van KPN,

Ik heb het artikel over anoniem bellen gelezen en enkele dingetjes getest. Echter nog zonder het gewenste resultaat. 

Even mijn probleem: Bij ons gebouw kun je de deur openen door naar een telefoonnummer te bellen.

Dit nummer moet dan wel eerst hierbij aangemeld worden. Dit is gebeurd en "succesfully entered”, dus dat is wel gelukt. Deze melding op mijn telefoon gehad dus er is mijnziens toch contact. 

Mijn Samsung telefoon staat bij Beller-ID, Aanvullende services, Beller-ID weergeven ingesteld op Nummer weergeven bij uitgaande oproepen. Nummer toner is aangevinkt.

Toch lukt het niet, als ik bel met mijn telefoon, in contact te komen met het telefoonnummer van de toegangsdeur. Ik krijg altijd de melding "lijn bezet”.

Het belsysteem werkt als volgt; Telefoonnummer bellen, deur gaat open en daarna wordt de verbinding automatisch direct weer verbroken zodat er geen kosten zijn. 

Het gaat er dus om dat het telefoonnummer van de toegangsdeur mijn nummer herkend en zich opent.

Hoe kan ik mijn probleem oplossen?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hmm, de instellingen in je toestel lijken dus goed te staan ​@wfh. Bel je ondanks dat ook nog anoniem naar andere nummers nu? Of is dat opgelost nu en gaat het alleen mis met het openen van de deur?

Mocht je nog steeds -ongewenst- anoniem bellen, dan vermoed ik dat het daar ook mis gaat met het openen van de deur. Ik wil je hoe dan ook aanraden nu om toch even contact met onze klantenservice te zoeken, aangezien er vanaf onze kant iets aangepast moet worden. Het is niet mogelijk om dit via de community opgelost te krijgen, omdat er ‘live’ contact nodig is. Dit kan online via  Facebook en Xmaar het is ook mogelijk om een belafspraak maken via onze digitale assistent.

Ik hoop dat je snel weer zonder problemen je gebouw in kunt!

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 16, 2025

Dank je voor je antwoord. Naar aanleiding van jou antwoord ga ik een belafspraak via jullie digitale assistent maken. Hoop dat we het dan op kunnen lossen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Helemaal prima ​@wfh, mocht je hier nog iets willen delen over hoe het opgelost is, doe dat dan vooral 😊