Skip to main content

Ik reed gisteren in Duitsland en had ook geen internet meer

ik heb een abonnement 

Graag zou ik willen weten wat het probleem is 

daar ik navigeer met Google maps

en dus niet meer kon navigeren



Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt toorspronkelijke topic]

Goede morgen,

rij regelmatig in Duitsland: helaas ook regelmatig een uitvallende data-verbinding. Met en zonder Apple-car. Daardoor een niet werkende navigatie. Je rijdt dan te ver door op een verkeerde route. Dat is erg storend en vervelend. Op andere tijdstippen (o.a. tijdens een stop) en als er dan wel een 4-G verbinding is dan openen internetpagina’s via Safari dikwijls niet. Hardware: iPhone 13 Pro Max met Unlimited abo-bundel. APN staat op “internet”. Verder alles goed ingesteld (Roaming aan). Weer terug in NL is het probleem opgelost. 
Ook ik wil graag weten hoe dit te voorkomen. 
Vriendelijke groet, een mooie jaarwisseling en de beste wensen voor 2022.
 


Ik had precies hetzelfde! Waardeloze ontvangst met 13 pro met unlimited bundel. Van alles geprobeerd bij instellingen, maar bleef onwerkbaar. KPN, help!


Hallo, @Wandelman63. @Gerard B. en @Ilse70: bedankt voor jullie meldingen èn nog de beste wensen voor het nieuwe jaar.

We hebben op dit moment een storing in onderzoek: dit gaat om mobiel internet in België, Duitsland, Frankrijk en mogelijk ook in Zwitserland. Onze klanten kunnen in deze landen problemen ervaren met mobiel internet. Tip en advies is om in het toestel handmatig een ander beschikbaar netwerk selecteren.

Zodra er een update te melden is, laten wij het weten. Excuses voor het ongemak!


Dank Shyrin,

Dank je wel voor je goede wensen en de statusupdate. Ik wacht een evt. gereedmelding rustig af en pas intussen, indien nodig, de voorgestelde work-around toe. 
Groeten!!👍👍👍


Hallo, @Wandelman63@Gerard B. en @Ilse70: bedankt voor jullie meldingen èn nog de beste wensen voor het nieuwe jaar.

We hebben op dit moment een storing in onderzoek: dit gaat om mobiel internet in België, Duitsland, Frankrijk en mogelijk ook in Zwitserland. Onze klanten kunnen in deze landen problemen ervaren met mobiel internet. Tip en advies is om in het toestel handmatig een ander beschikbaar netwerk selecteren.

Zodra er een update te melden is, laten wij het weten. Excuses voor het ongemak!

Beste

ik kreeg in deze periode extra internet

jammer genoeg ben ik hierdoor het extra voordeel misgelopen 

en omdat ik dit niet wist heb ik niet de rit kunnen doen zoals het bedoelt was 

 


Het is kennelijk een hardnekkig probleem bij KPN want inmiddels, zoals vermeld in het bovenstaande bericht, 8 maanden na het onderzoek van de storing, loop ook ik WEER, oftewel nog steeds tegen dit probleem aan, in dit geval in Duitsland. 

Ik heb hier een jaar geleden ook al een hele conversatie over gehad met een KPN moderator maar geen enkele oplossing heeft er voor gezorgd dat het een keer fatsoenlijk werkt.

Er wordt steeds gezegd, schakel de telefoon even uit of kies handmatig een andere provider. Dat is niet echt handig als je afhankelijk bent van je Google maps navigatie en niet om de 100 meter een gelegenheid hebt om even te stoppen en op je telefoon te gaan klooien. Eenmaal de 4G weg dan komt het gewoon niet meer automatisch terug en moet je handmatig handelen. 

De vorige keer had ik in mijn Iphone 12 pro max een esim van KPN en een fysiek kaartje van Tele2. Ik dacht dat dit mogelijk tot conflicten leidde maar inmiddels heb ik het tele2 kaartje eruit gedaan en een fysiek KPN kaartje erin gedaan maar zoals gezegd…. het probleem is nog steeds niet verholpen.

Ik neig nu ook ernaar om dit KPN mobiele abonnement vaarwel te zeggen en over te stappen op een provider die dit probleem kennelijk niet heeft. 

 

 

 


Het probleem is nog steeds!!!!


Duitsland heeft op veel plaatsen langs de autobahn nog slecht bereik.


Was niet alleen op of langs de autobahn en de mensen waar ik mee was (andere provider) hadden wel internet. Ik heb een iphone 13 pro met kpn.


Nu ben ik niet bekend met routenavigatie met/via internet, wij hebben er al jaren een die werkt zonder internet, met alleen zicht op de GPS satellieten werkt het uitstekend.

Dan kan het toch niet zo zijn dat een systeem wat werkt via internet dan helemaal niet meer werkt als de internet verbinding even wegvalt, de plaatsbepaling zal altijd via GPS (oid) gaan.

NB.

Als ik (nog) de hele dag langs de weg zou zitten dan zou ik ook wel iets willen hebben met meer mogelijkheden, route aanpassing middels de verkeersinformatie bv.


Pas overgestapt naar KPN, vandaag in Duitsland geen internet. Roaming staat aan, telefoon een paar keer herstart, andere aambieder proberen te selecteren maar was er maar eentje. Eenmaal grens weerover lwamen alle berichten weer binnen. Heb zakelijk altijd internet nodig dus helf van mn info misgelopen!

Wat is de oorzaak hiervan??


Dit probleem speelt al meer dan een jaar zo te zien. Ik heb er zelf ook regelmatig mee te maken. Is dit nog steeds niet opgelost?


Nou het is nog steeds een probleem, geen whatsapp, geen google maps, geen radio, geen internet...los t probreem op.zo moeilijk kan dat toch niet zijn, al die higtechneuten die bij jullie werken.


Vorige week weer (nog steeds) hetzelfde probleem. Waarom reageert dan niemand van de KPN hierop (na de reactie van meer dan een jaar geleden)? Dit moet toch op te lossen zijn?


Dit was een storing van een jaar geleden en deze is destijds opgelost.

Als je nu problemen ervaart, is het vriendelijke verzoek om een nieuw topic aan te maken met zoveel mogelijk relevante informatie (type toestel, wat is er al geprobeerd, welke beschikbare netwerken geprobeerd etc). We kijken dan graag wat er aan de hand is en hoe het opgelost kan worden.