Skip to main content

Hallo allemaal, ik heb een iPhone 12 en heb nu enkele weken geen internet verbinding meer, er is geen storing bekend bij kpn op hun netwerk 

alles op wifi werk het prima,  bij mij staat boven in beeld dat ik verbonden ben met kpn edge netwerk, ben benieuwd of er meer mensen dit probleem ondervinden. 
 

en heeft iemand een oplossing?

Hoi @jorritnijhuis 

Welkom op het forum van KPN.

Het probleem is bekend bij KPN, en de technische dienst is hiermee al bezig.
Het advies is ook om even te bellen met de klantenservice van KPN via 0800-0402, zodat er ook van jouw probleem een ticket aangemaakt kan worden voor de technische dienst.

Daarnaast zijn er meer klanten met een iPhone uit de series 11 en 12 die hetzelfde probleem hebben, kijk maar rond op het forum van KPN onder Mobiel.

Momenteel is er nog geen oplossing voor dit probleem, maar hou het forum hiervoor wel in de gaten.


probleem is bij ons ook op de zaak met SE modellen


probleem is bij ons ook op de zaak met SE modellen

Hoi @sjouke 

Klopt, het probleem speelt zich ook af, op een aantal iPhone SE modellen van Apple.
Ook voor jouw het advies, om even te bellen met de klantenservice van KPN, zodat ze ook jouw problemen met de iPhone SE meegenomen kan worden bij de technische dienst.


Ik ervaar sinds een paar weken hetzelfde problemen met mijn iPhone 12. Meestal met internet, soms ook met het telefoon netwerk. Mijn partner heeft een iPhone 13 en heeft steevast gewoon vol bereik met KPN wanneer het bij mij wegvalt als ik ernaast zit. Het is bij mij niet continu aanwezig, maar het gebeurt zeker 10x per dag. 
Ik zal ook naar de klantenservice bellen, maar als meer mensen via deze weg zoeken zien ze in ieder geval dat ze niet de enige zijn met dit probleem. 


Ik ervaar sinds een paar weken hetzelfde problemen met mijn iPhone 12. Meestal met internet, soms ook met het telefoon netwerk. Mijn partner heeft een iPhone 13 en heeft steevast gewoon vol bereik met KPN wanneer het bij mij wegvalt als ik ernaast zit. Het is bij mij niet continu aanwezig, maar het gebeurt zeker 10x per dag. 
Ik zal ook naar de klantenservice bellen, maar als meer mensen via deze weg zoeken zien ze in ieder geval dat ze niet de enige zijn met dit probleem. 

 

Hoi @Joyce- ,

Welkom op het forum van KPN.

Het speelt zich inderdaad voornamelijk af op iPhones uit de series 11, 12 en SE.
Nieuwere series hebben er weinig tot geen last van, daar zijn maar enkele meldingen van bekend.
Zelf heb ik de iPhone 14 Pro Max, en heb nergens last van.

Goed dat je de klantenservice even gaat bellen, zodat er van jouw probleem eveneens een ticket wordt aangemaakt, voor de technische dienst.


Hi,

ik heb precies hetzelfde probleem, al 2 weken geen internet als ik onderweg ben. Gisteren met KPN gebeld maar kunnen er niks aan doen? Maar ik blijf wel betalen voor een abonnement die dus niet werkt? Iemand ervaringen met andere providers of inmiddels als een oplossing gevonden?

 

thanks! 


hallo, ik heb ook sinds een paar weken problemen met 4/5G op mijn iphone 12.

ik heb het idee dat dit ook enorm mijn batterij aantast.

 


Hi,

ik heb precies hetzelfde probleem, al 2 weken geen internet als ik onderweg ben. Gisteren met KPN gebeld maar kunnen er niks aan doen? Maar ik blijf wel betalen voor een abonnement die dus niet werkt? Iemand ervaringen met andere providers of inmiddels als een oplossing gevonden?

 

thanks! 

Elke andere provider behalve KPN en hun virtuele provider werkt gewoon prima. 


is er al uitzicht op een oplossing?


@Jwludden Voor de zekerheid deel ik deze informatie ook even:

 Als je last hebt van verbindingsproblemen, zijn er een paar dingen die je zelf kunt proberen:

  1. Zet je toestel uit en weer aan.
  2. Plaats de simkaart in een ander toestel om te zien of het daar wel werkt.
  3. Stel de netwerkinstellingen opnieuw in via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Helpt dit niet? Bel dan onze klantenservice op 0800 - 0402 om een melding voor de technische dienst te maken. Vertel zoveel mogelijk over je probleem: wat je ervaart, hoe lang al, waar precies, en wat je al geprobeerd hebt. Zo kan de technische dienst sneller helpen en houden ze je op de hoogte van je melding. Weet dat het onderzoek loopt, en als je een melding aan laat maken, hoor je het zo gauw er nieuws en/of een oplossing is. 


Mijn vriend en ik ondervinden hetzelfde probleem. Wij zijn naar de winkel gegaan. kregen niet perse een antwoord waar we iets mee konden: nieuwe simkaart gekregen om te checken of het probleem aanhield, ja dit is het geval nu zelf dagelijks periodes van E. Wanneer dit niet zou werken gaf hij aan dat we een nieuwere iphone moesten kopen en dat Apple dit soms expres doet om meer nieuwe toestellen te verkopen. Lijkt mij echter geen Apple fout maar KPN netwerk fout.


Optie 1 en 3 heb ik gedaan, voor optie 2 heb ik niet echt mogelijkheden, of ik moet mijn simkaart in de telefoon van iemand anders doen, met alle gezeur van dien..

 

ik heb al gebeld met de kpn Servicedesk, en daar werd aangegeven dat het bekend probleem is, en dat ze er ook mee bezig zijn.

ik lees nergens issues over iPhone 11 en 12 met andere netwerken, alleen KPN.. misschien toch maar weer overstappen naar Vodafone, daar had ik zulke issues nooit.


Goedenavond,

helaas heb ik ook weer problemen met internet. Krijg veelal alleen E ipv 5G.

Nu met een iPhone 12, die ik november 2022 van jullie gekregen heb toen mijn iPhone 11 hetzelfde probleem had.

Destijds van juli tot november met die shitshow gezeten. Uiteindelijk is het netjes opgelost, maar dit duurde veel te lang. Kan het dit keer sneller opgelost worden?

 

Bizar wel trouwens wederom hetzelfde probleem. Word hier echt heel verdrietig van, betaal tenslotte wel voor volwaardig internet. 

 

Hoor graag snel een passende oplossing.

 

Gr

Nadine 


@Nadine1137 Hi Nadine, rot dat je toch weer last van netwerkproblemen hebt. Zie mijn reactie hierboven, en bel met onze klantenservice om een melding aan te laten maken als de tips niet helpen.

@Jwludden Voor de zekerheid deel ik deze informatie ook even:

 Als je last hebt van verbindingsproblemen, zijn er een paar dingen die je zelf kunt proberen:

  1. Zet je toestel uit en weer aan.
  2. Plaats de simkaart in een ander toestel om te zien of het daar wel werkt.
  3. Stel de netwerkinstellingen opnieuw in via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Helpt dit niet? Bel dan onze klantenservice op 0800 - 0402 om een melding voor de technische dienst te maken. Vertel zoveel mogelijk over je probleem: wat je ervaart, hoe lang al, waar precies, en wat je al geprobeerd hebt. Zo kan de technische dienst sneller helpen en houden ze je op de hoogte van je melding. Weet dat het onderzoek loopt, en als je een melding aan laat maken, hoor je het zo gauw er nieuws en/of een oplossing is. 

 


Hi,

Ik ervaar hetzelfde probleem met mijn Iphone se2020.

Ook kan ik soms geeneens uitbellen
En heb ook het idee dat het doorwerkt op de batterij van mijn toestel.
als ik thuis of op mijn werk op de wifi kan is het prima te doen.
maar voor op een festivalletje is dit toch wel heel irritant.
dan kan ik mijn vrienden geeneens gevonden krijgen, mocht ik ze kwijtraken :(
hoop dat het snel is opgelost,
mocht iemand tips hebben dan hoor ik het graag

 

gr F

 


Niet fijn @SunFlower86. Mijn advies staat hierboven, een paar dingen die je zelf kunt proberen, en bel anders even met onze klantenservice om een melding aan te laten maken. Het is in onderzoek, en dan is ook bekend bij onze technische dienst dat 't bij jou speelt. Zo gauw er meer bekend is, hoor je het dan ook.


Goedenavond,

helaas heb ik ook weer problemen met internet. Krijg veelal alleen E ipv 5G.

Nu met een iPhone 12, die ik november 2022 van jullie gekregen heb toen mijn iPhone 11 hetzelfde probleem had.

Destijds van juli tot november met die shitshow gezeten. Uiteindelijk is het netjes opgelost, maar dit duurde veel te lang. Kan het dit keer sneller opgelost worden?

 

Bizar wel trouwens wederom hetzelfde probleem. Word hier echt heel verdrietig van, betaal tenslotte wel voor volwaardig internet. 

 

Hoor graag snel een passende oplossing.

 

Gr

Nadine 

Hier nog eentje, ook veel problemen gehad met de 11 in 2022, een nieuwe 12 gekregen alles netjes opgelost met vergoeding en een nieuwe 12.. zit ik nu weer met dezelfde problemen.. ga bellen maar ga nu toch echt over stappen !!! Klaar mee 


Hier hetzelfde probleem. Bellen op een stukje van 15 km word ik minstens 5 keer opgehangen. Ontzettend frustrerend dit. Internet in het dorp werkt niet meer. Dit duurt nu wel erg lang en speelt al zo'n maand nu. Klaar mee..


Volg


Ondertussen weeral meer dan 1 maand, en verdacht stil bij kpn… 

allemaal niet zo netjes.. vertek aankomende week op vakantie navigeren zit er niet in met de iPhone aangezien ik bijna constant de E in beeld heb.. 

telefoon al uit gehad, netwerkinstellingen opnieuw gedaan.. je zou toch zeggen dat ze iets geleerd hebben 2 jaar terug.. 

Bijna 2 jaar later, weer een nieuwe foon eventueel 😠


 Ik heb ook al zeker een maand problemen met het internet. Hele slechte verbinding. Aantal keren voor een korte tijd totaal weg. En nu dus sinds gister compleet verdwenen. Ik kan niet meer bellen, smsen, buiten het huis kan ik niks meer met mijn mobiel en ben ik onbereikbaar. Allemaal heel leuk dat ze beloven binnen 2 weken te bellen maar daar schiet ik niks mee op. Ik heb een oplossing nodig gezien ik mijn telefoon voor mijn werk nodig heb en ook binnenkort een aantal weken op vakantie ga en mijn netwerkverbinding wel nodig heb voor een aantal dingen.. En bij het lezen van alle berichten op het forum hier heb ik er helaas weinig vertrouwen bij dat dit snel opgelost gaat worden..


Ik heb een Iphone 2020 SE en ook sinds een week of 6 een waardeloze 4g verbinding. Al 10 jaar een tevreden KPN klant, maar nu…Het enige wat hielp was een paar keer op de vliegstand heen en weer en dan had ik even heel kort verbinding. Daarna schoot hij meteen weer op E, en weg internet. 

En, sinds gisteren heb ik standaard in het scherm niet een de E, maar nu is de status ‘geen service’ dus: helemaal geen internet meer, en ook niet bellen. Zelfs als ik ergens ben waar ik Wifi heb, staat er standaard ‘geen service, ook al heb ik dan wel internet. 
En ook mijn batterij wordt leeggeslurp omdat (?) er constant wordt gezocht naar netwerken. 

Inmiddels op 18 juli een ticket aangemaakt, en vandaag een aanvulling daarop gedaan ivm de ‘geen service’ status. 
Er wordt gezegd dat je sowieso hoort binnen 10 dagen, nou die zijn we al voorbij. 
Het is blijkbaar een enorm groot KPN probleem, maar ze willen het soort van stil houden. Jammer, want zo gaat het heel veel klanten kosten, terwijl transparantie juist voor behoud zorgt. 

 


Reageer