Skip to main content

Al drie weken geen internet op iPhone SE 2020

Hallo allemaal,

Allereerst, het klinkt niet aardig. Maar ik ben blij om te lezen dat er meer mensen zijn met de SE2020 4G problemen. Ik loop al sinds eind juli te klooien met mijn toestel. Ondertussen ben ik 5x bij een KPN winkel geweest hier in Dordrecht en heb ik deze week voor de 3e keer een nieuwe simkaart gekregen. Ik heb het ook telefonisch aangekaart bij Apple (gebeld met een apple store in Den Haag) en volgens een uitgevoerde diagnostische toets is er niks geks te zien aan mijn SE. 
Nu ben ik op een punt beland dat ik niet echt meer weet wat ik moet doen? Krijg het idee dat ik van het kastje naar de muur gestuurd wordt.

Maar….lees ik hier nu dat ik ergens terecht kan (via een link?) Zo ja, waar dan precies? Ik ben niet zo heel internet technisch onderlegd.

Alvast dank voor alle hulp/reacties 👍

Vriendelijke groet,

Jeroen 

 

 

 

 

 

 


Hallo allen,

 

mijn vrouw en ik hebben exact dit probleem. Wij hebben beide een IPhone SE 2020 en sinds we de laatste update van Apple hebben uitgevoerd 15.6.1 werkt 4G niet meer.

Tevens heb ik de oude APN van KPN nog geprobeerd welke het af en toe blijkt te doen. 
 

@JeroenG. Ze verwijzen exact naar hetgeen je al gedaan hebt, Apple gaat kijken wat er mis is met je telefoon. Blijkbaar is alles dus in orde met de telefoon.

mijn gevoel (let op, geen enkel bewijs) is dat het iets te maken heeft met de iOS update, voordat mijn vrouw deze update had uitgevoerd werkte alles nog naar behoren namelijk.

ik heb eveneens bij de Apple store gevraagd of ze mijn software kunnen downgraden maar dit doen ze helaas niet, weet iemand hier een oplossing voor?

Groet en succes allemaal 

 


Hallo allen,

 

ik kom net weer bij Apple vandaan, ze hebben twee additionele testen gedaan. Bij de cellular test blijkt er iets niet correct te werken.

advies is, maak back-up van je device, verwijder alle software van je telefoon en download de nieuwste software via je laptop en installeer deze op je telefoon.

wanneer dit niet werkt is het een hardware probleem, daar doen ze niks aan aangezien het buiten de garantie is. 
 

andere advies, wacht tot de nieuwe iOS update beschikbaar is en installeer deze. Ze verwachten dit binnen nu en twee weken voor onze telefoons (IPhone SE 2nd gen).


Ik leg me er bij neer, de ergernis van dit maar voortdurende probleem en de waardeloze telefoonverbinding hebben het gewonnen van het idee dat dit probleem binnen een redelijke termijn wordt opgelost; ik heb een nieuwe telefoon besteld. Erg zonde omdat de iPhone SE verder nog uitstekend werkt en nog geen 2,5 jaar oud is.


Goedemiddag allemaal,

Ik heb gisteren weer ruim een uur aan de lijn gehangen met Apple Den Haag. Weer mijn verhaal uitgelegd en warempel gaf de mdw die ik aan de lijn kreeg gelijk aan dat dit een bekend probleem is.

Ik werd snel doorverbonden met een ‘senior advisor’ en deze persoon heeft een test gedaan om te kijken of mijn toestel andere netwerken kon vinden.

Dat lukte totaal niet en hij gaf aan dat het dus aan het toestel ligt (in mijn geval). Vandaag of morgen wordt mijn SE opgehaald en nagekeken/gerepareerd.

Het bijzondere is ook dat ik nu op het strand zit en mijn simkaart in een iPhone 7 zit (oude toestel van mijn dochter) en ik probleemloos 4g ontvang. Wat dus nogmaals bevestigd dat in mijn geval het toestel niet functioneert.

Mocht iemand dit herkennen, probeer contact te leggen met Apple Den Haag. Wie weet zijn er dan mogelijkheden. 
 

Vriendelijke groet,

Jeroen  


Ik was net bij Apple Den Haag ;) 


Beste nieuwkomers, ik volg ook het topic over de Iphone 11 met precies hetzelfde probleem . Eerlijk gezegd geloof ik inmiddels niet meer in een passende oplossing, het duurt nu al weken.

 

Ik overweeg een nieuwe telefoon aan te schaffen (inderdaad doodzonde, deze is nog maar 1.5 jaar oud) en / of een nieuw abonnement. 

 

Maar wat is wijsheid? Nieuw abonnement → SE behouden? 

of nieuwe telefoon en blijven? (wat ik fijn vind bij kpn is dat je mb's kan delen). al heeft mn dochter er op het moment helemaal niks aan...


Goedemiddag allemaal,

Ik heb gisteren weer ruim een uur aan de lijn gehangen met Apple Den Haag. Weer mijn verhaal uitgelegd en warempel gaf de mdw die ik aan de lijn kreeg gelijk aan dat dit een bekend probleem is.

Ik werd snel doorverbonden met een ‘senior advisor’ en deze persoon heeft een test gedaan om te kijken of mijn toestel andere netwerken kon vinden.

Dat lukte totaal niet en hij gaf aan dat het dus aan het toestel ligt (in mijn geval). Vandaag of morgen wordt mijn SE opgehaald en nagekeken/gerepareerd.

Het bijzondere is ook dat ik nu op het strand zit en mijn simkaart in een iPhone 7 zit (oude toestel van mijn dochter) en ik probleemloos 4g ontvang. Wat dus nogmaals bevestigd dat in mijn geval het toestel niet functioneert.

Mocht iemand dit herkennen, probeer contact te leggen met Apple Den Haag. Wie weet zijn er dan mogelijkheden. 
 

Vriendelijke groet,

Jeroen  

Hou je ons op de hoogte Jeroen? Als jouw telefoon het straks wel weer doet na deze reparatie, zou dat dus de oplossing (kunnen) zijn.


Dit is 100% geen toeval en hetzelfde issue als de 11. Aanbieden ter reparatie heeft geen enkel nu als het probleem weg is wanneer je een kaartje van een andere netwerkaanbieder er in hebt. Mijn advies is om je klacht te melden bij de klantenservice van KPN en te vragen het klachtformulier voor de netwerkafdeling (NSSD) in te vullen. Als er genoeg mensen met dit probleem zich melden zal er vanzelf hogere prioriteit aan gegeven moeten worden. De reden dat ze nu twee verschillende processen hebben is omdat er maar een handje vol meldingen is van SE 2020 tegen een hele buts meldingen van iphone 11 gebruikers.


Beste nieuwkomers, ik volg ook het topic over de Iphone 11 met precies hetzelfde probleem . Eerlijk gezegd geloof ik inmiddels niet meer in een passende oplossing, het duurt nu al weken.

 

Ik overweeg een nieuwe telefoon aan te schaffen (inderdaad doodzonde, deze is nog maar 1.5 jaar oud) en / of een nieuw abonnement. 

 

Maar wat is wijsheid? Nieuw abonnement → SE behouden? 

of nieuwe telefoon en blijven? (wat ik fijn vind bij kpn is dat je mb's kan delen). al heeft mn dochter er op het moment helemaal niks aan...

Als je nog vast zit aan een abonnement bij KPN zou ik een maandelijks opzegbaar abonnement nemen bij een andere provider en je nummer bij KPN doorschakelen naar dat nummer. Gevolg is wel dat wanneer je mensen terugbelt zij een voor hun onbekend nummer zien, Whatsapp blijft wel gewoon werken. Wanneer KPN het probleem heeft opgelost je abonnementsgeld terugvragen voor de periode dat je het niet hebt kunnen gebruiken.


meld mij ook aan bij dit probleem. Nog manieren op dit prioriteit te geven bij KPN?


Dit is 100% geen toeval en hetzelfde issue als de 11. Aanbieden ter reparatie heeft geen enkel nu als het probleem weg is wanneer je een kaartje van een andere netwerkaanbieder er in hebt. Mijn advies is om je klacht te melden bij de klantenservice van KPN en te vragen het klachtformulier voor de netwerkafdeling (NSSD) in te vullen. Als er genoeg mensen met dit probleem zich melden zal er vanzelf hogere prioriteit aan gegeven moeten worden. De reden dat ze nu twee verschillende processen hebben is omdat er maar een handje vol meldingen is van SE 2020 tegen een hele buts meldingen van iphone 11 gebruikers.

Bedankt voor de toevoeging en je advies,  maar ik laat het nu voor wat het is. Mijn SE wordt een dezer dagen opgehaald en dan wacht ik het wel verder af. 
Ik zie het nut er niet van in om bij KPN een klacht in te dienen als iemand van Apple aangeeft dat het toestel niet functioneert en zij dit willen (proberen te) verhelpen. 


@JeroenG.  Is je telefoon nog gerepareerd door Apple? Ben wel benieuwd wat ze hebben gedaan uiteindelijk? Ik zit hier nog steeds met exact hetzelfde probleem.

 

 


@JeroenG.  Is je telefoon nog gerepareerd door Apple? Ben wel benieuwd wat ze hebben gedaan uiteindelijk? Ik zit hier nog steeds met exact hetzelfde probleem.

 

 

Hi Tim, 

Mijn SE is opgehaald en sinds vorige week ook weer terug. Maar blijkbaar heeft mijn telefoon iets anders aan schade dan wat ik vermeld had. Daardoor kreeg ik een melding van Apple dat ze niks aan mijn toestel gingen doen, tenzij ik een bepaald bedrag zou betalen voor reparatie. 

Uiteindelijk was mijn toestel dus ca. 14 dagen onderweg, maar niks gebeurd/gerepareerd. Ik ga nog even bellen met Apple wat ik hier nou precies mee moet. Want het echte probleem is helemaal niet naar gekeken….heel apart.

Heb ondertussen een iPhone 7 die ik gebruik, dus de SE heb ik verder niet meer aangeraakt. 

Het zal allemaal wel volgens protocol zijn, maar ik vind het maar vreemde service van Apple.

Groet Jeroen 

 


Deze zomer had ik op mijn SE2020 geen 4G meer. Ik heb de eSim verwijderd en een nieuwe fysieke sim-kaart erin gestopt. Nu heb ik soms langzame 4G, soms helemaal niks. Eventjes op vliegtuigstand zetten en weer terug, dat wil nog wel eens helpen. De speedtest laat zien dat de upload bijzonder laag is.

Sim-kaart van mijn dochter erin: huppakee, geen probleem, alles doet het gewoon. Ik denk dat de combi SE2020/KPN een ongelukkige is.

Ik ga nu over op een andere provider en ga via een klacht voorkomen dat ik nog de resterende maanden moeten betalen. Dit is wanprestatie.


Hallo,

 

Ook ik meld me bij het clubje van de IPhone SE uit 2020. Sinds begin augustus geen mobiel internet via 4G meer. Vaak gebeld met KPN, maar geen oplossing. Nieuwe simkaart loste het probleem ook niet op. Naar de KPN winkel geweest die een ticket aanmaakte voor de technische dienst die me binnen 5 dagen zouden terugbellen. Na 2 weken niks te hebben gehoord, zelf maar weer gebeld. KPN gaf aan niks voor me te kunnen betekenen en doorgestuurd naar Apple. Apple gaf me advies software te updaten naar nieuwste versie 16.0.2, helaas mocht dit niet baten. Apple vervolgens diverse tests gedaan op mijn telefoon maar kunnen niks vinden. Zodra ik de simkaart in mijn werktelefoon stop (Samsung galaxy) geen enkel probleem. Echter, als ik de simkaart van mijn werktelefoon (youfone via kpn netwerk) in mijn iPhone stop geeft deze zelfde problemen. Lijkt toch in het apparaat te zitten in combinatie met de software van Apple en netwerk kpn.

Denk ook dat het echt in het netwerk zit, ik kan nl vaak niet gebeld worden of kan zelf niet bellen naar anderen. Ik krijg dan geen gemiste oproep maar direct een sms’je als ware ik niet verbonden ben met het netwerk. Op deze momenten ook niet mogelijk om gebruik te maken van 4G wat ergens logisch is als er geen verbinding is met KPN netwerk.

Grote vraag is: wat nu? Heeft iemand de gouden tip?? Ik heb geen zin om hoge kosten te betalen voor reparatie en/of aanschaf van een nieuw toestel. Ook vind ik dat KPN me in deze moet helpen, ik ben klant van hun en betaal maandelijks netjes de kosten voor mobiel + tv. Dus KPN, hoe gaan jullie me helpen?

 

Gr

Dave


@DvdL1983, @ErikMa, @JeroenG. @ngterhorst88, @Matthias92, @Marjolein Teunissen 

Er is ondertussen meer duidelijkheid over het proces. 

Ik wil jullie vragen toch 0800-0402 te bellen. Ondanks dat het daar wat drukker is. Dan wordt er voor jullie een ticket aangemaakt waarmee individueel gekeken wordt.


@DvdL1983@ErikMa@JeroenG. @ngterhorst88@Matthias92@Marjolein Teunissen 

Er is ondertussen meer duidelijkheid over het proces. 

Ik wil jullie vragen toch 0800-0402 te bellen. Ondanks dat het daar wat drukker is. Dan wordt er voor jullie een ticket aangemaakt waarmee individueel gekeken wordt.

Beste Bram,

Ik heb zojuist gebeld met een collega van jou. Zij wist helaas niet goed te vertellen wat dan precies ‘de duidelijkheid over het proces’ zou moeten zijn. Ze gaf aan dat collega’s haar vertelden dat jullie doorgaan met tickets aanmaken en dat er verder nog geen update over het probleem te melden zou zijn. Klopt dit? Of kan jij ondertussen meer vertellen? 
 

Vriendelijke groet,

Jeroen 


Sorry, Bram. Duidelijkheid in het proces is niet genoeg. 4G moet het gewoon binnen een week goed doen, anders ben ik weg. Het heeft te lang geduurd. Ik ben veel onderweg en kan domweg niet langer zonder een fatsoenlijk werkende 4G. Dat kost me klanten.


Sorry, Bram. Duidelijkheid in het proces is niet genoeg. 4G moet het gewoon binnen een week goed doen, anders ben ik weg. Het heeft te lang geduurd. Ik ben veel onderweg en kan domweg niet langer zonder een fatsoenlijk werkende 4G. Dat kost me klanten.


Je hebt helemaal gelijk! De dame van KPN gaf net ook aan dat mensen het zat zijn. Dit probleem speelt al sinds juni/juli en mensen hebben het een beetje gehad met alles wat hen verteld wordt. Want iedere maand wordt er wel geïncasseerd door KPN voor niet geleverde diensten. Het wordt tijd dat KPN met een oplossing komt, bijv. ander toestel voor een scherpe prijs oid (en uiteraard financiële compensatie voor de maanden waarin dit probleem speelt).
 


Hallo allemaal,

Ik heb zojuist maar weer eens een belletje gewaagd aan KPN en gevraagd naar eventuele updates. Nu sprak ik een medewerker die aangaf dat er gemiddeld om de 2-4 dagen een update komt over dit bericht. Hij vertelde ook dat er een bellijst is met mensen die gebeld gaan worden over dit probleem.

Verdere inhoudelijke info had hij niet en hij wist ook niks te vertellen over het tijdspad van deze belactie. 
Ben erg benieuwd, zijn er hier soms mensen die ondertussen zo’n belletje hebben gehad van KPN?

Groet Jeroen 


Hoi,

 

Ik heb vorige week donderdag direct gebeld, de dame die ik aan de lijn kreeg wist helaas niets van de nieuw te volgen procedure af waar Bram aan refereert…Wel heeft ze een ticket aangemaakt en zou ik dezelfde avond of in ieder geval binnen 24 uur teruggebeld worden. En daar gingen wederom dagen overheen zonder bericht…Toch gek hoe die communicatie gaat bij een bedrijf in de teleCOMMUNICATIE.

 

Dus gisteren weer gebeld…Eindelijk iemand aan de lijn gekregen die me wat meer kon vertellen. Schijnbaar als je de iPhone SE of iPhone 11 hebt en je hebt KPN gebeld en een ticket aan laten maken, bellen ze je binnen 2 weken terug. Het gaat dan om een persoonlijke vergoeding voor de periode waarin je de klachten hebt gehad. 
Hij vertelde me ook dat de klachten die ik heb met mijn iPhone SE niet verholpen zullen of kunnen worden. ‘Daar kunnen we het heel lang over hebben maar dat gaat niet opgelost worden’ waren zijn letterlijke woorden. Schijnbaar zit er een storing in de antenne wat er voor zorgt dat je geen netwerk hebt. Geen netwerk betekent geen 4G. Dit is niet meer te herstellen en probleem doet zich alleen met KPN voor in combinatie met de iPhone SE of IPhone 11.
 

Advies was om contract te verlengen met een toestel 12 of hoger. Alleen kost dat fors meer dan dat ik nu betaal; vanaf ca. €47,50 per maand (2-jarig abo) terwijl ik nu simonly abonnement heb van €17,50. Toestel is ook pas ca. 2 jaar oud dus vind het nogal zonde. Zeker omdat ik er niks aan kan doen, probleem zit bij KPN. Dus zal ook de vergoeding passend moeten zijn, bijv een kosteloos nieuw toestel ipv dat ik een nieuw contract af moet sluiten en geconfronteerd word met een forse kostenpost. Zo niet, dan ga ik toch echt naar een andere provider met mijn eigen mobiel abonnement, dat van mijn vrouw en het abonnement voor internet & tv. Dus KPN, hoe gaan jullie een trouwe klant tegemoet komen?

 

 


@JeroenG., @DvdL1983 er lijken wat dingen door elkaar te lopen. 

Als je een iPhone 11 hebt en problemen hebt met mobiel internet, meldt je dan in dit topic over de storing. Zorg wel dat je profiel is ingevuld met je mobiele nummer en adresgegevens. Als je dit al eerder gedaan hebt hoef je dit niet opnieuw te doen.
Voor klanten met dit probleem wordt de telefoon omgeruild. Mits aan een aantal voorwaarden wordt voldaan. Voor meer informatie, zie het topic zelf.

Als je een iPhone SE hebt, bel dan 0800-0402. We maken dan een ticket aan en komen op basis van het resultaat daarvan bij je terug.
Hoe logisch het ook lijkt dat dit dezelfde storing is, dat is niet zo. Ondanks dat ze hetzelfde symptoom hebben. Bel 0800-0402 zodat we onderzoek kunnen doen op individuele basis. Hierna bieden we een oplossing aan.


@JeroenG.@DvdL1983 er lijken wat dingen door elkaar te lopen. 

Als je een iPhone 11 hebt en problemen hebt met mobiel internet, meldt je dan in dit topic over de storing. Zorg wel dat je profiel is ingevuld met je mobiele nummer en adresgegevens. Als je dit al eerder gedaan hebt hoef je dit niet opnieuw te doen.
Voor klanten met dit probleem wordt de telefoon omgeruild. Mits aan een aantal voorwaarden wordt voldaan. Voor meer informatie, zie het topic zelf.

Als je een iPhone SE hebt, bel dan 0800-0402. We maken dan een ticket aan en komen op basis van het resultaat daarvan bij je terug.
Hoe logisch het ook lijkt dat dit dezelfde storing is, dat is niet zo. Ondanks dat ze hetzelfde symptoom hebben. Bel 0800-0402 zodat we onderzoek kunnen doen op individuele basis. Hierna bieden we een oplossing aan.

Wij hebben allemaal een iPhone SE uit 2020, dus schiet maar eens op met een oplossing, ik wacht al meer dan 2 maanden, geduld is op nu. Intern lijkt het bij jullie niet te kloppen


De mobiele data op mijn iPhone SE 2020 is nu al enkele maanden feitelijk onbruikbaar (geen verbinding, of super-super-traag). En sinds deze week is ook het bellen soms onmogelijk. De verbinding komt prima tot stand, maar in de helft van de gevallen kan degene aan de andere kant mij niet horen. Ik ben ook al 3x door KPN teruggebeld, maar ze kunnen me niet horen! Nu moet ik klanten terugbellen via WhatsApp, wat alleen kan als ik wifi heb.

Dat is de druppel. Zo kan ik niet werken. Ik heb intussen de simkaart van T-mobile in huis, maandag wordt -ie actief. Nu ben ik benieuwd hoe vriendelijk KPN afscheid van mij wil nemen.

Zo jammer dit, ik was meerdere jaren een tevreden klant van KPN. En dat was ik gebleven als mijn problemen binnen een week waren opgelost. Al hoewel... ik zie nu dat je nog steeds bij KPN de iPhone 11 kan bestellen. Dat is toch wel heel erg schandalig. En dom.

@Bram_ : Dit is vast niet jouw schuld, ik waardeer je inspanning.