Skip to main content

Al drie weken geen internet op iPhone SE 2020

@ErikMa Als je een iPhone 11 heb kan je beter je melden in een ander topic wat daarover gaat.

 


@Roos79 Eh, ik heb een iPhone SE 2020… 


Een laatste update van mijn kant. Omdat ik geen vertrouwen meer had in een spoedige oplossing, heb ik mijn contract opgezegd en ben ik overgestapt naar T-Mobile. Het was een spannend moment: hun SIM-kaart erin… zou het nu wél werken? Eerst niet. Dezelfde ellende als bij KPN: geen of heel trage 4G.

De dame bij de klantenservice was supervriendelijk, draaide geen belscript af maar luisterde en kwam met ideeën. Toen de verbinding verbroken werd omdat ik tijdens het bellen instellingen in mijn iPhone SE wijzigde, gebeurde iets bijzonders: ze belde me terug! (Schril contrast met mijn belletjes met KPN in de afgelopen weken. Tot twee keer toe deed ik mijn verhaal, dan zegt ze dat ze het gaat uitzoeken en zo bij me terugkomt. Na 15 minuten hoor je dan ineens piep-piep-piep.)

Maar goed. Uiteindelijk 20 minuten van alles samen met haar geprobeerd. De beste oplossing was terugzetten op 3G, dat werkte. Vreemd genoeg functioneerde alles 2 dagen later perfect, ook op 4G. En dat is nu al een week het geval. Ik kan eindelijk weer zorgeloos internet gebruiken onderweg.

Succes allemaal, ik hoop dat jullie probleem met iPhoneSE2020/KPN ook wordt opgelost. En probeer eens de 3G instelling, wie weet helpt het jou ook. Instellingen / Mobiel netwerk / Opties mobiele data / Gesprekken en data / 3G

--

Staartje van dit verhaal: ik krijg een rekening van 55 euro omdat ik het KPN-contract niet uitzit. Dat had ik voorzien en een klacht ingediend. KPN is immers degene die het contract niet goed uitdient door niet te leveren waarvoor is betaald…. Respons op mijn klacht: "Uw melding van 5 oktober met nummer XXX is overgedragen aan een andere afdeling. Zij nemen zo snel mogelijk contact met u op."
Uiteraard verstuurd door noreply@kpn.com, dus ik moet maar gewoon afwachten. Zo klaar met KPN.


@ErikMa tja ik wacht alweer meer dan 2 weken… De zoveelste belofte van kpn die niet nagekomen wordt…

 

KPN, jullie willen graag klanten verliezen..?


Hallo allemaal, 

Vanmorgen maar weer eens gebeld met onze vrienden van KPN om te vragen wat de status is van dit gedoe. Ik gaf in de inleiding aan dat er laatst (maandje geleden) een ticket is aangemaakt.

Nou, jullie raden het al……ticket nergens te vinden. De beste medewerker moest weer opnieuw een ticket aanmaken. 
M’n broek zakt hier werkelijk van af, echt schandalig! Werkelijk alles wat een fatsoenlijk bedrijf zou kunnen doen om hun klanten het gevoel te geven gehoord te worden beheerst KPN niet. 
0 communicatie, tickets kwijtraken van individuele klachten, niet terugbellen. En last but not least totaal niet de indruk wekken te willen komen met een oplossing richten klanten die al ca. 6 maanden niks kunnen maar wel moeten betalen…..

@Bram_ heb jij soms nog een update? Wanneer je belt wordt je namelijk niet serieus genomen.


Hallo,

Ook ik heb maar weer eens gebeld. Mevrouw aan de lijn gaf aan dat het ticket nog steeds openstaat en dat ik daar op moest wachten. Ik gaf aan hier mee niet akkoord te gaan omdat het probleem al 4 maanden speelt, ik telkens van het kastje van de muur word gestuurd en ik nu alweer 6 weken wacht nadat me is toegezegd dat ik binnen 2 weken gebeld zou worden…Ze ging het navragen en zette me in de wacht. Na alles bij elkaar 40 min aan de lijn te hebben gehangen werd de verbinding verbroken. Ik maar weer terug bellen en kreeg een andere mevrouw aan de lijn. Wederom meer dan 20min aan de lijn gehangen en uiteindelijk gaf ze aan niks voor me te kunnen doen als te wachten of op te zeggen. Toen ik aangaf om me door te verbinden met de opzeggingen bedroeg daar de wachttijd 12-15 min…. Daar was ik dus wel klaar mee.

 

Serieus KPN? Is dit hoe jullie klanten willen helpen? Door je onmogelijk op te stellen? Problemen niet op te WILLEN lossen? Ik ben zelf leidinggevende van een Customer service afdeling. Als ik dit als eindverantwoordelijke zo aan zou pakken dan had ik mijn spullen allang kunnen pakken. Het is te schandalig voor woorden!

 

@Bram_ wat nu? Mijn bankrekening blokkeren? Hoe lang denkt KPN ons nog aan het lijntje te houden? Hoeveel beloftes gaan er nog gedaan worden? Moeten we programma’s als Kassa of Radar inschakelen voor het in gebreke blijven van KPN? Gaat er dan wel actie worden ondernomen?


Ik ben voor jullie aan het kijken. Zolang alle instellingen goed staan, en je mobiel niet kapot is, moet er een ticket worden aangemaakt. Als de klantenservice dit niet doet wil ik het voor jullie doen. 

@DvdL1983 ik zie dat er 27 september een ticket voor je is aangemaakt. Alleen niet waarom de afhandeling daarvan niet is doorgezet. Ik heb opnieuw een ticket voor je aangemaakt. Deze zal ik zelf blijven volgen. Wel is het door de iPhone 11 problemen op dit moment drukker dan normaal bij die afdeling. Daar kan ik niks aan doen. Wel kan ik dus bij het afhandelen blijven. Verder wil ik afraden de automatische incasso te blokkeren. Ons betaalsysteem ziet geen “waarom”. Die ziet alleen of een factuur niet betaald is en koppelt daar de besloten actie aan. Ik heb liever dat we overleggen en samen tot een oplossing komen. 

@JeroenG. als je je profiel invult kan ik nakijken wat voor je ticket de status is. 

Verder vind ik het vervelend te horen hoe jullie de klantenservice hebben ervaren. Mijn excuses daarvoor.


@Bram_  ik waardeer jouw inspanningen maar ik raak de draad kwijt. Nadat jij hier op 6 oktober de melding hebt gemaakt dat de procedure duidelijk was en we moesten bellen naar 0800-0402 heb ik dat dezelfde dag direct gedaan. Die beste dame heeft toen een ticket aangemaakt heeft ze me verteld. Andere data dus dan dat jij aangeeft. Vervolgens zou ik binnen 24 uur gebeld worden is me beloofd, maar geen reactie. Daarna zou het binnen 2 weken zijn, na aanmaak ticket, voor een passende oplossing, maar geen reactie… En nu zijn we dus inmiddels 1,5 maand verder en nog niks verder. Dus het kan best zijn dat het drukker is, maar KPN schept zelf verwachtingen die ze keer op keer op keer niet nakomen. Hoe zou jij in mijn geval de service ervaren?

Ook ik wil in overleg blijven, graag zelfs! Maar dat gaat lastig als ik nooit door jullie word teruggebeld, ik telkens er zelf achteraan moet en nooit iemand aan de lijn krijg die me iets kan vertellen. Laat staan dat we tot een oplossing komen… De compensatie moet wel een verrekt goede zijn om van mij weer een tevreden klant te maken.

Hoe lang gaat het nu duren aangezien er wederom een nieuw ticket is aangemaakt?

 


@DvdL1983 op 6 oktober is mij aangegeven dat er een proces was voor het behandelen van klachten die lijken op het iPhone 11 probleem, maar dat niet zijn. Uit onderzoek is gebleken dat het probleem dat bij de iPhone 11 voorkomt uniek is aan de iPhone 11. Dat neemt niet weg dat andere oorzaken dezelfde symptomen kunnen veroorzaken. Daarom volgen we voor die klanten het standaard proces. Namelijk eerst mogelijke oorzaken uitsluiten, eventueel een simkaart vervangen. En als dat het niet oplost een ticket aanmaken. Zoals ik het nu begrijp is dit op 6 oktober besloten en op 7 oktober in gang gezet. Dus heb ik dit een dag te vroeg gedeeld. Mogelijk dat daarom de medewerker hier niet vanaf wist. 

Wel had dit niet het gebruikelijke proces mogen hinderen. De medewerker had je gewoon moeten kunnen helpen. We hadden gewoon dezelfde stappen kunnen volgen die altijd al gelden. 

Wat betreft nu, ik heb nu net een nieuw ticket aangemaakt. De gebruikelijke doorlooptijd is meer dan een week. Ik heb hierin alles duidelijk aangegeven. Ik blijf in dit geval het ticket zelf volgen. Als er iets is dat ik kan doen, dan doe ik dat. Het enige dat ik van jou vraag is hier terugkoppeling te geven zodra je zelf iets gehoord hebt of als je nog vragen hebt. 

Verder wil ik aangeven dat ik het met je eens van dat het niet charmant is zoals dit gelopen is. 

 


Mijn IPhone Se 2020 is ook sinds update naar iOS 16 een probleem geworden. Onmogelijk om nog mobiel internet 4g te gebruiken. Heb alle door KPN aangedragen oplossingen toegepast. Esim, nieuwe fysieke Sim uit de KPN winkel. Echter probleem zit in de chip a13. Die identiek is aan de chip in iPhone 11. Ik kom graag in aanmerking voor oplossing vanuit KPN


@Bram_ Is er al meer bekend? Nog altijd radiostilte….


A13 Bionic: de snelste chip in een smartphone

De A13 Bionic-chip deed zijn intrede in de iPhone 11 en iPhone 11 Pro. Als snelste chip ooit in een smartphone biedt deze chip ongeëvenaarde prestaties voor elke taak die iPhone SE voorgeschoteld krijgt.

KPN het mag nu toch wel duidelijk zijn dat probleem met IPhone SE 2020 en IPhone 11 en 11 Pro zelfde oorzaak hebben! Graag een goede en spoedige oplossing.


@DvdL1983 als je geen diensten hebt met je telefoon, bel dan in dit geval gewoon 0800-0402. Dan maakt de klantenservice een ticket aan voor de technische dienst. Die gaat dan helpen om voor een oplossing te zorgen. 

Er is verder niet specifiek iets bekend over structurele problemen met de iPhone SE. 

  

Naast KPN, heb ik contact gehad met Apple support. Mij werd geadviseerd om de vpn (via mcafee) te verwijderen. Ik heb de mcafee app verwijderd. (Hierdoor verschijnt naast de mobiel internet streepjes, het KPN logo en WiFi streepjes niet meer het vpn-logo) nu werkt mobiel internet weer prima en heb overal bereik.

Goeie tip van @Eddere! Ik heb deze tip toegevoegd omdat het voor meerdere mensen goed lijkt te werken. Kijk dus eerst of het verwijderen van Mcafee helpt. Heb je daarna nog steeds geen data, bel dan 0800-0402.


@Bram_ 

volgens je eigen post een maand geleden heb jijzelf een ticket voor me aangemaakt en zou je deze gaan volgen…Aangezien ik nog altijd niks heb gehoord, vraag ik je om een update.

En dit keer graag iets concreets, ik wens niet (alweer) afgescheept worden met een standaard procedure.


Ik ben inmiddels ook iemand die dit probleem heeft (al weken lang)en heb de geschiedenis doorgebladerd. Het bovenstaande geeft me niet een echt goed gevoel maar ben benieuwd of er nog reactie komt op het bericht van gisteren. 


Ik heb het opgegeven.... Kpn is echt verschrikkelijk in deze, ze lossen niks op en verwachten dat ik mijn SE weer ga gebruiken om aan te tonen dat het echt niet werkt.

Wanneer ik aangeef dat ik bereikbaar moet zijn voor mijn werk geven ze aan, Tja dan kan ik niet controleren wat het probleem is.

Heb maar een nieuwe telefoon aangeschaft en probeer enkel nog een financiële tegemoetkoming te ontvangen via de klantenservice. Mocht iemand dat voor elkaar krijgen hoor ik dat graag ;)


@TimDH @Theo Thijs 

 

Ga er maar niet van uit, ben al 5 maanden bezig. Iets met een kastje en een muur, tickets die meerdere malen worden aangemaakt maar ergens verdwijnen in een prullenbak…

Het is een schande, als klantenservice zijnde en als medewerker van KPN moet je je kapot schamen hoe er met klanten wordt omgegaan. Of beter gezegd, NIET omgaan. Maar wel maar gewoon iedere maand incasseren en verwachten dat je blijft betalen. En ze gaan er rustig mee door omdat ze de macht hebben.

 

 


Naast KPN, heb ik contact gehad met Apple support. Mij werd geadviseerd om de vpn (via mcafee) te verwijderen. Ik heb de mcafee app verwijderd. (Hierdoor verschijnt naast de mobiel internet streepjes, het KPN logo en WiFi streepjes niet meer het vpn-logo) nu werkt mobiel internet weer prima en heb overal bereik.


Bedankt Eddere, heb McAfee verwijderd en nu werkt ook mobiele data weer. Dit had KPN dus ook kunnen bedenken, blijft de vraag waarom VPN niet werkt bij een KPN abo...


Ik heb hetzelfde probleem met een IPhoneXR en IPhone12. Naar KPN winkel geweest en gebeld. ze konden geen oplossing bieden. Wat ik in het forum lees, Optie van VPN uitzetten lijkt te werken.

Maar waarom geeft dit opeens problemen sinds juli/augustus. Daarvoor werkte het prima.


IOS 16?


Ja


Ik heb dit al een week of twee op mijn Iphone7 !

Na een upgrade de iPhone?

Zou het wel graag opgelost zien.

Dit heeft niets met defecte hardware te maken maar met software of het abonnement.

Als het software is dan is Apple verantwoordelijk anders KPN. 


Bij gesprekken en data de selectie van 3G naar 4G gezet.

Nu is het opgelost.
 

Geen E meer maar 4G !