Skip to main content

Ik moet een e sim hebben omdat mijn telefoonpoort voor me simkaart niet werkt..  nou moet ik een code ontvangen maar omdat mijn simkaart niet word gevonden door me telefoon ontvang ik ook de code niet hoe kan dit opgelost worden??

Hallo @Federico93 , de simkaart poort doet het niet meer? Simkaart is wel goed?

Om een simkaart om te zetten naar e-sim is er inderdaad een verificatiecode via sms nodig.
Heb je de beschikking (lenen?) over een andere telefoon? Dan zou je de simkaart daar even in kunnen doen om de sms te ontvangen. Vervolgens voer je die code dan in op de MijnKPN app op jouw eigen telefoon. Zorg er wel voor dat jouw telefoon verbonden is met een WiFi-netwerk.
Dan zou de e-sim moeten activeren en wordt de fysieke simkaart buiten gebruik gesteld.
 

 


 Hi @Federico93, welkom op onze community. 

Om een simkaart om te zetten naar e-sim is er inderdaad een verificatiecode via sms nodig.
Heb je de beschikking (lenen?) over een andere telefoon? Dan zou je de simkaart daar even in kunnen doen om de sms te ontvangen. Vervolgens voer je die code dan in op de MijnKPN app op jouw eigen telefoon. Zorg er wel voor dat jouw telefoon verbonden is met een WiFi-netwerk.
Dan zou de e-sim moeten activeren en wordt de fysieke simkaart buiten gebruik gesteld.

 

Een goede tip van RBxx, waarvoor dank. Nog een handige toevoeging mocht het niet lukken met een ander toestel; je kunt altijd nog een KPN winkel bezoeken om dit in orde te maken. 


Reageer