Skip to main content

2 jaar geleden contact gehad met KPN Voor mijn bedrijfsunit in een buiten gebied had ik internet nodig en wilde niet te veel betalen Was hoofdzakelijk voor camera's beveiliging en wat apparatuur met wifi op afstand bedienen. Nu Vroeg ik om de goedkoopste oplossing voor dit dataonly abonnement. Er is mij door de medewerker aan de telefoon een gewoon mobiel abonnement verkocht met de tip dit is de goedkoopste oplossing , gewoon lekker data opwaarderen vanuit je reguliere kpn mobiel

Nu blijkt dat voor deze dienste uitsluitend 097 uitgegeven mogen worden Vanmorgen 1,5 uur aan de telefoon tot aan het hoofdkantoor toe Nee u moet het contract uitdienen of u moet een afkoopboete betalen . Hoedan ? er is mij door KPN iets verkocht wat helemaal niet mocht . KPN gewezen op de uitspraken in de rechtstaat en verwezen naar ACM maar geen gehoor  Uiteindelijk maar gemeld bij ACM 

Hoe kom ik van deze diens af zonder extra kosten 

Heeft KPN toentertijd gevraagd waar de simkaart voor ging dienen en/of heeft u toentertijd tegen KPN gezegd dat u de simkaart uitsluitend voor data-toepassingen ging gebruiken?

Als het al bijna 2 jaar geleden is dat u het contract afsloot, bent u dus bijna contractvrij en kunt u alsnog overstappen op een data-only sim-abo @Erik Enter  toch?

De soep wordt echter niet zo heet gegeten, als deze opgediend wordt.

Als je je mobiel instelt als hotspot, is het in feite ook een data-only verbinding en daar kraait geen haan naar.

Maar zowel providers als de toezichthouder controleren op het (mis)bruik van 06-nummers voor data-onlytoepassingen. De provider kan naar een klant toe een nummer buiten gebruik stellen en/of boetes uitdelen en de ACM daarentegen kan de providers weer beboeten voor onterecht uitgegeven 06-nummers voor data-only toepassingen i.v.m. een chronisch tekort aan 06-nummers.

Wat er in de praktijk gebeurt met bovenstaande heb ik geen inzicht in @Erik Enter 

 


Heb 100% heel duidelijk gemaakt dat ik alleen data ging gebruiken en gezien mijn geringe verbruik een vaste aansluiting te veel van het goede vond.

Het loopt nog een jaar door en kan dus niet overstappen 


Heb 100% heel duidelijk gemaakt dat ik alleen data ging gebruiken en gezien mijn geringe verbruik een vaste aansluiting te veel van het goede vond.

Het loopt nog een jaar door en kan dus niet overstappen 

Ik ben benieuwd wat KPN binnen dit forum bij monde van een moderator hier op te zeggen heeft @Erik Enter 

Als u een zakelijke klant bent kunt u misschien beter via 0800 0403 contact met de zakelijke helpdesk contact opnemen, aangezien ik iets lees over een ‘bedrijfsunit’.


Als u een zakelijke klant bent kunt u misschien beter via 0800 0403 contact met de zakelijke helpdesk contact opnemen, aangezien ik iets lees over een ‘bedrijfsunit’.

Dat lijkt mij ook, want bij een consumenten abonnement bestaat geen 3-jarig contract. 


ik ben particulier, contract is tussentijds herzien


ik ben particulier, contract is tussentijds herzien

Dan nog is het niet 3-jarig.

Kijk in MijnKPN maar eens naar datum einde contract @Erik Enter 


Los van de looptijd en einde looptijd KPN sluit nog steeds onjuiste contracten af. Je moet al vanaf dacht ik 2017 097 nummers aanbieden als data only 


Los van de looptijd en einde looptijd KPN sluit nog steeds onjuiste contracten af. Je moet al vanaf dacht ik 2017 097 nummers aanbieden als data only 

Inderdaad, dat moet al sinds de 097-nummers ingevoerd zijn @Erik Enter 

 


Hi @Erik Enter, ik kijk ook graag mee om te kijken wat hier aan de hand is. 

Normaal gesproken krijg je een bevestiging van je bestelling waarin alles op een rijtje staat. Deze moet je goed doorlezen en waar nodig binnen 14 dagen corrigeren of opzeggen, hoewel dit hard klinkt, bedoel ik het zeker niet zo. 

Terugkomend op 097 vs 06 nummers, het klopt inderdaad dat data-only 097 is. Wanneer je een 06-nummer hebt kun je hier ook mee bellen. Het kan dus zijn dat je een abonnement met data hebt en 0 belminuten. Klopt dit? 

Corrigeer me vooral als ik het verkeerd heb begrepen.  

 


Geachte 

Heb een abo met 150 belminuten en data , 

Verder vind ik niet dat ik de overeenkomst van KPN aan de wet moet toetsen Ik mag ervanuit gaan dat KPN zicht aan de regels houd die op dat moment gelden. Vervolgens moet ik de KPN bellen en hun wijzen op het verkeerd verstrekte abonnement Als ik ze er dan op wijs eindig ik bij het hoofdkantoor met de opmerking U kunt niet beëindigen of u moet een afkoopboete betalen Hoedan? omgekeerde wereld. Het is aan KPN om goed naar de klant te luisteren en hem vervolgens iets te verkopen wat aan de wettelijke eisen voldoet. Niet wat KPN het beste past 

MVG Erik  


Dan begrijp ik dit misschien niet goed, corrigeer me vooral. Je hebt een abonnement met belminuten dus niet alleen data. Vandaar dat je een 06-nummer hebt en niet een 097. Zie ik dit verkeerd? 


Klopt je ziet alles goed, alleen heb ik bij het afsluiten HEEL duidelijk aangegeven data only hij gaat in een wifi router. Dan toch een normaal abo aanbieden. Je kan niet van mij verwachten dat ik op de hoogte ben van wat de kpn mag en wat niet

Gr

Erik 


Nogmaals, en met alle respect, je hebt dit niet gezien binnen de 14 dagen dat je het terug mocht draaien/opzeggen? 


Nee kwam er veel later pas achter toen ik een probleem kreeg met de Router en deze firma mij hierop heeft gewezen 


Nee kwam er veel later pas achter toen ik een probleem kreeg met de Router en deze firma mij hierop heeft gewezen 

Wat voor een probleem heb je dan met die router gekregen?

Het gebruik van een 06 nummer zou voor die router niets uit moeten maken.

Ja, het klopt dat formeel alleen 0970 nummers gebruikt mogen worden in routers maar weet ook dat het aanbod van data only abonnementen zeer beperkt is bij KPN en relatief ook nog eens heel erg duur.

KPN is eigenlijk ook verplicht om dat abonnement stop te zetten of om te zetten naar een 0970 nummer aangezien deze simkaart in een M2M omgeving gebruikt wordt en het is niet toegestaan daar o6 nummers voor te gebruiken. KPN loopt dus risico en zou maar zo een boete van de ACM kunnen krijgen al acht ik de kans daarop heel klein.


Alles wat achter de router zit gaat soms (random) offline Alles in 1 keer Moet dan de Router uit en aanzetten Ben nu al 3 x rond 23.00 uur moeten resetten  omdat er ook een alarm en camera's off line gaan Overigens is vanaf de router Alles bedraad 


Alles wat achter de router zit gaat soms (random) offline Alles in 1 keer Moet dan de Router uit en aanzetten Ben nu al 3 x rond 23.00 uur moeten resetten  omdat er ook een alarm en camera's off line gaan Overigens is vanaf de router Alles bedraad 

Ik denk niet dat dit veroorzaakt wordt door het gebruik van een 06 nummer i.p.v. een 0970 nummer.

Wat de oorzaak wel is weet ik niet.


Ik denk ook dat het gebruik van 06 nummer i.p.v. 0970 nummer niet het probleem is.

Je zegt achter de router gaat het soms offline. Dus de verbinding met het mobiele netwerk met kpn gaat niet offline? Indien dit het geval is lijkt het op een router probleem. 


Dat denk ik ook , ik krijg namelijk een melding dat deurbel offline is Als de verbinding tussen kpn en de router weg is kan ik ook geen bericht krijgen dat er iets offline is Iets stuurt mij deze berichten