Skip to main content
Beantwoord

Ik heb een telefoon gevonden met een KPN Simkaart

• October 20, 2025
  • 14 reacties
  • 193 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb een iphone gevonden met een KPN Simkaart. Ik heb de code . Kunt u de eigennaar opsporen?

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hi en welkom op onze community ​@Hedwig Chantal

Wat ontzettend fijn en attent dat je de moeite neemt om de eigenaar van het toestel op te sporen. Ik lees dat je ook al in de KPN winkel geweest bent, maar er daar niet uit kwam. Dat is jammer. Ik deel het vermoeden van ​@Ik_Combineer, mogelijk heb je een nieuwere collega van ons getroffen die er niet van af wist. We hebben inderdaad de mogelijkheid om de eigenaar van de simkaart en toestel een e-mail/brief te sturen! 

Hoe staat het er nu voor: ben je nog bij de winkel langs geweest? Anders kan ik dit in gang zetten. Dan heb ik een paar gegevens nodig, die mag je achterlaten in je community-profiel bij ‘persoonlijke opmerkingen’. In je profiel zijn ze alleen zichtbaar voor jezelf en voor mij als moderator.

Het gaat om het simkaartnummer van de simkaart die je gevonden hebt, en jouw naam en contactgegevens. Daarmee kan ik zorgen dat de eigenaar een bericht van ons krijgt en contact met je kan opnemen om het toestel terug te krijgen.

Laat maar weten wat je handig vindt en hoe het ervoor staat, of als je nog vragen hebt natuurlijk!

14 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 20, 2025

Ook even melden bij politie en/of gemeentehuis bij de afdeling gevonden voorwerpen, afhankelijk hoe het in jouw gemeente geregeld is ​@Hedwig Chantal 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 20, 2025

Ik heb dat al dagen geleden gemeld in mijn gemeente. Ik probberde het ook via de Website van de KPN te melden. Dat lukt me niet. De chatbot begrijpt me niet. Ik ben ook bij de KPN winkel in Amersfoort geweest en daar kreeg ik te horen dat KPN niet in iemands abonnement mag snuffelen vanwege privicyredenen. Ik heb zelf een Simkaart van de KPN en zou hopen dat de KPN zou helpen mij te vinden als ik mijn telefoon verlie en iemand dat vindt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 20, 2025

Ik zou er meer vertouwen in hebben als JanD mij vraagt wat de code op de simkaart is.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 20, 2025

Beste ​@Hedwig Chantal ik ben geen medewerker van KPN dus hoef er niet naar te vragen.

Je kunt het ook melden via Facebook, X of Instagram.

Dit forum is geen (verlengstuk van de ) helpdesk van KPN.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 20, 2025

Toen ik nog in de winkel werkte werdt dit wel nog gedaan, mogelijk is de werkwijze veranderd of heb je iemand aangetroffen die het niet wist. Ik zou het nogmaals proberen in de winkel.

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • October 20, 2025

@Hedwig Chantal Je had de iPhone gewoon achter moeten laten bij de gemeente. Dan kan de eigenaar zich daar melden als die zijn iPhone mist. Of je moet je verantwoordelijk voelen dat die bij juiste eigenaar terecht komt, maar dat is uiteraard je eigen keuze. 
Persoonlijk zou ik het aan de gemeente overlaten.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 20, 2025

https://www.politie.nl/informatie/ik-heb-iets-verloren-wat-moet-ik-doen.html

verloren voorwerpen brengen we NIET naar de politie, maar naar de gemeente. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 20, 2025

https://www.politie.nl/informatie/ik-heb-iets-verloren-wat-moet-ik-doen.html

verloren voorwerpen brengen we NIET naar de politie, maar naar de gemeente. 

Precies, dat was vroeger, maar die taak hebben de meeste gemeenten overgenomen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 21, 2025

Zetten die gemeente het ook in een openbaar register? (via internet). Zodat je je verloren telefoon of anders kunt terugvinden?

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 21, 2025

Klein kansje, ga naar noodgeval, vaak staat er links onder medisch-ID 

Als dit ingevuld is kan je ook bellen naar de contactpersonen die daar vermeld staan in geval van nood.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi en welkom op onze community ​@Hedwig Chantal

Wat ontzettend fijn en attent dat je de moeite neemt om de eigenaar van het toestel op te sporen. Ik lees dat je ook al in de KPN winkel geweest bent, maar er daar niet uit kwam. Dat is jammer. Ik deel het vermoeden van ​@Ik_Combineer, mogelijk heb je een nieuwere collega van ons getroffen die er niet van af wist. We hebben inderdaad de mogelijkheid om de eigenaar van de simkaart en toestel een e-mail/brief te sturen! 

Hoe staat het er nu voor: ben je nog bij de winkel langs geweest? Anders kan ik dit in gang zetten. Dan heb ik een paar gegevens nodig, die mag je achterlaten in je community-profiel bij ‘persoonlijke opmerkingen’. In je profiel zijn ze alleen zichtbaar voor jezelf en voor mij als moderator.

Het gaat om het simkaartnummer van de simkaart die je gevonden hebt, en jouw naam en contactgegevens. Daarmee kan ik zorgen dat de eigenaar een bericht van ons krijgt en contact met je kan opnemen om het toestel terug te krijgen.

Laat maar weten wat je handig vindt en hoe het ervoor staat, of als je nog vragen hebt natuurlijk!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 31, 2025

Ik was bang dat de gemeente er geen werk van zou maken. Uiteindelijk nog eens met de KPN gebeld en die vertelde dat ik kon kijken bij de Medische ID, dat zit achter het noodoproep. Daat stonden inderdaad telefoonnummers. Zo is de telefoon bij de eigenares teruggekomen. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • October 31, 2025

Ik was bang dat de gemeente er geen werk van zou maken. Uiteindelijk nog eens met de KPN gebeld en die vertelde dat ik kon kijken bij de Medische ID, dat zit achter het noodoproep. Daat stonden inderdaad telefoonnummers. Zo is de telefoon bij de eigenares teruggekomen. 

Super tof dat je dit gedaan hebt, zal de eigenaar blij mee zijn!
Fijn om te zien dat het ook zo kan.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dat is super ​@Hedwig Chantal! Fijn dat het goed gekomen is en dankjewel voor het delen😊