Skip to main content

Geen bereik in Poppel, geen internet en geen bereik… wat nu te doen? 
 

ik heb alle tips hier al nagekeken maar niks werkt 

Hallo @Bella diva ,

Poppel ligt in België, waardoor je inderdaad geen bereik hebt van de zendmasten van KPN. Dat kun je zelf ook zien op de dekkingskaart:

https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm

Je bent dus afhankelijk van een Belgische provider. Kies handmatig een provider en probeer daar verbinding mee te maken. KPN kan echter geen dekking garanderen in het buitenland. 


Hoi @Bella diva

In België kun je geen verbinding met het KPN netwerk krijgen zoals Noordzee al aangaf. Je kan echter wel verbinden met een Belgisch netwerk. Is dat gelukt? Zo niet dan lees je in ons topic over mobiel in het buitenland wat je kan proberen als je geen netwerk hebt. 

 


Hoe kan ik verbinden met een Belgisch netwerk? Kan je dat misschien uitleggen? 
 

 


@Bella diva 

 

Wat te doen bij geen mobiel bereik in het buitenland?

Geen bereik is natuurlijk niet fijn. In Nederland is het zo dat je eigenlijk vrijwel altijd een netwerk hebt, in het buitenland wil dit nog wel eens anders zijn. Vaak simpelweg omdat er minder masten zijn, bijvoorbeeld omdat het gebied heel uitgestrekt is. Je kan dan proberen om handmatig een ander netwerk te kiezen:

Android: "Instellingen" - "Mobiele Netwerken" - "Netwerken Zoeken", 

iPhone: "Instellingen" - "Aanbieder" - "Automatisch" uitschakelen, en kies handmatig een andere provider


Zoals je hier boven beschrijft zie ik in het menu geen aanbieder staan bij iPhone. Ik denk dat er nog een kopje tussen moet 


@Bella diva

 

Wat te doen bij geen mobiel bereik in het buitenland?

Geen bereik is natuurlijk niet fijn. In Nederland is het zo dat je eigenlijk vrijwel altijd een netwerk hebt, in het buitenland wil dit nog wel eens anders zijn. Vaak simpelweg omdat er minder masten zijn, bijvoorbeeld omdat het gebied heel uitgestrekt is. Je kan dan proberen om handmatig een ander netwerk te kiezen:

Android: "Instellingen" - "Mobiele Netwerken" - "Netwerken Zoeken", 

iPhone: "Instellingen" - "Aanbieder" - "Automatisch" uitschakelen, en kies handmatig een andere provider

Zoals je hier boven beschrijft zie ik in het menu geen aanbieder staan bij iPhone. Ik denk dat er nog een kopje tussen moet 

Mobiel Netwerk ? 


Ik zie het nergens staan


Vraag het even aan iemand in jouw directe omgeving. 


Het zou er toch ergens moeten staan, dat is de enige mogelijkheid. Aan onze kant staan alle instellingen goed. 

Instellingen > Mobiel Netwerk > Netwerkselectie. En dan daar automatisch uitzetten en handmatig een provider kiezen. 


Helaas is het in België drama. 

Kpn heeft geen roaming overeenkomst met Proximus. En dat is nou net de provider die in veel gebieden als enige dekking heeft.