Skip to main content
Vraag

Ik heb geen mobiel bereik als ik de grens over ga

• November 3, 2025
  • 3 reacties
  • 61 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

hee allemaal, 

Ik heb een vraag en kreeg het advies hem hier te stellen.

Ik had 2 abonnementen bij KPN, met beide zodra ik de grens over ga GEEN bereik meer. (verschillende telefoons)

Bellen internet sms, niks werkt nog. Ook niet bij het handmatig selecteren van de provider.

Knp heeft meegelopen voor de stappen voor de instellingen aan te passen en verder heb ik elke truc op internet al geprobeerd. Zij weten het niet meer en ik ook niet ;). Op deze manier stap ik liever over. Maar probeer (op aanraden van de klantenservice) het eerst nog even hier. 

Ik ga regelmatig over de grens en wil dit toch wel geregeld hebben in geval van nood. 

3 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Vraagje9201 . Welkom hier.

Wat hinderlijk dat je telefoon geen verbinding meer maakt als je de grens over gaat. Over welke grens hebben we het? Ik doe de voorzichtige aanname Duitsland? En klopt het dat je dus je hele verblijf in het buitenland geen verbinding hebt? Of duurt het een poos voor de verbinding herstelt?

Een paar dingen die je nog kunt nakijken of proberen:

Alle info is welkom!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 15, 2025

Goedendag. Roaming staat uiteraard aan en een medewerker van kpn heeft tijdens een terugbelverzoek meegekeken naar de apn instellingen. Deze waren ook in orde. 

Nee het is over de grens naar België toe. Zodra ik er een paar km in ben is het weg. Geen internet. Maar ook geen SMS die nog aankomt. Bellen heel soms maar gaat geregeld ook niet over. 

Ik heb de gehele tijd geen verbinding. Mits ik uiteraard verbind met een wifi spot. Maar verder ben ik dus gewoon NIET bereikbaar of kan geen googlemaps ed ophalen. Heel vervelend. En dit maakt dus dat ik erover denk mijn contracten te verbreken na al die jaren en als laatste report even hier check. Het heeft ooit wel gewerkt. Jaren terug. 

Ook handmatig verbinding maken met een netwerk haalt niks uit. 

Erwin van KPN
Moderator

Goedendag. Roaming staat uiteraard aan en een medewerker van kpn heeft tijdens een terugbelverzoek meegekeken naar de apn instellingen. Deze waren ook in orde. 

Nee het is over de grens naar België toe. Zodra ik er een paar km in ben is het weg. Geen internet. Maar ook geen SMS die nog aankomt. Bellen heel soms maar gaat geregeld ook niet over. 

Ik heb de gehele tijd geen verbinding. Mits ik uiteraard verbind met een wifi spot. Maar verder ben ik dus gewoon NIET bereikbaar of kan geen googlemaps ed ophalen. Heel vervelend. En dit maakt dus dat ik erover denk mijn contracten te verbreken na al die jaren en als laatste report even hier check. Het heeft ooit wel gewerkt. Jaren terug. 

Ook handmatig verbinding maken met een netwerk haalt niks uit. 

Dat klinkt nog niet heel hoopvol. Kun je beschrijven hoe je dat handmatig doet?  Welke handelingen voer je dan uit?  En welke APN maakt jouw verbinding nu gebruik van? 

Misschien heb je iets aan deze instructies.  (Hier kun je per toestel de APN etc invoeren ) Ik ben benieuwd of dit helpt.