Ik heb een iPhone XR en een Apple Watch series 9. KPN verkoopt de dual sim om zodoende de Apple Watch online te kunnen gebruiken zonder IPhone. Ik heb een e-sim abonnement, maar kan deze dus niet activeren voor de Watch, omdat ik de optie op mijn iPhone ‘ configureer mobiel netwerk ‘ niet kan activeren.
Herkent iemand dit probleem en kent iemand een oplossing. Ik ben al lang bij de helpdesk en de kpnwinkel geweest. De laatste adviseerde te zoek3n in forums of bij de Apple helpdesk.
Beste antwoord door Maja van KPN
Dit zijn de stappen die je neemt om dit te activeren:
Klik op het tabblad 'Mijn Watch' en vervolgens op 'Mobiel netwerk'
Klik op 'Configureer mobiel netwerk'
Voeg de Apple Watch toe aan het abonnement'
Log in met je KPN ID
Klik op 'aanzetten' Multisim
Klik op 'Ja, ik ga akkoord
Je Apple Watch wordt geactiveerd! Dit kan een paar minuten duren.
Heb je een Apple Watch met Multisim besteld? Volg dan alleen stap 1 t/m 3 en wacht tot je Apple Watch is geactiveerd. Je kan onze Toestelhulp gebruiken voor meer uitleg.
Hoe ver kom jij bij het volgen van deze stappen @A.roos12? Als er ergens iets mis gaat, krijg je dan ook een bepaalde foutmelding te zien?
Hi @A.roos12, heb je een E-sim of een Multi-sim besteld? Bij KPN zijn dit 2 verschillende dingen, om gebruik te kunnen maken van een smartwatch is het belangrijk dat je kiest voor Multisim.
Klik op het tabblad 'Mijn Watch' en vervolgens op 'Mobiel netwerk'
Klik op 'Configureer mobiel netwerk'
Voeg de Apple Watch toe aan het abonnement'
Log in met je KPN ID
Klik op 'aanzetten' Multisim
Klik op 'Ja, ik ga akkoord
Je Apple Watch wordt geactiveerd! Dit kan een paar minuten duren.
Heb je een Apple Watch met Multisim besteld? Volg dan alleen stap 1 t/m 3 en wacht tot je Apple Watch is geactiveerd. Je kan onze Toestelhulp gebruiken voor meer uitleg.
Hoe ver kom jij bij het volgen van deze stappen @A.roos12? Als er ergens iets mis gaat, krijg je dan ook een bepaalde foutmelding te zien?
Ik ben inmiddels geholpen door KPN en erg blij dat het is opgelost. Een medewerker van de technische dienst heeft me gebeld en begeleid in de diverse stappen. KPN moest blijkbaar een actie uitvoeren om het mobiele netwerk van de Watch te kunnen gebruiken (dat voorheen was uitgegrijst). Dit is gelukt, waarna ik de bekende instructie het mobiele netwerk kon invullen. De e-sim had ik al geactiveerd.
Nu dat dit is opgelost ga ik uit deze community. Met dank aan alle lezers en moderators die me een elke keer stukje in de goede richting brachten
Heel erg fijn om te horen dat het activeren gelukt is @A.roos12, bedankt dat je het nog even hebt laten weten 😊
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.