Skip to main content
Beantwoord

Ik kan configureer mobiel netwerk niet kiezen op mijn iPhone. De optie is uitgegrijst.

• 14 januari 2025
  • 8 reacties
  • 57 keer bekeken

Ik heb een iPhone XR en een Apple Watch series 9. KPN verkoopt de dual sim om zodoende de Apple Watch online te kunnen gebruiken zonder IPhone. Ik heb een e-sim abonnement, maar kan deze dus niet activeren voor de Watch, omdat ik de optie op mijn iPhone ‘ configureer mobiel netwerk ‘ niet kan activeren.

Herkent iemand dit probleem en kent iemand een oplossing. Ik ben al lang bij de helpdesk en de kpnwinkel geweest. De laatste adviseerde te zoek3n in forums of bij de Apple helpdesk.

Beste antwoord door Maja van KPN

Dit zijn de stappen die je neemt om dit te activeren:

Zo activeer je Multisim met je Apple Watch

1. Open de Watch-app op je iPhone

2. Klik op het tabblad 'Mijn Watch' en vervolgens op 'Mobiel netwerk'

3. Klik op 'Configureer mobiel netwerk'

4. Voeg de Apple Watch toe aan het abonnement'

5. Log in met je KPN ID

6. Klik op 'aanzetten' Multisim

7. Klik op 'Ja, ik ga akkoord

Je Apple Watch wordt geactiveerd! Dit kan een paar minuten duren.

Heb je een Apple Watch met Multisim besteld? Volg dan alleen stap 1 t/m 3 en wacht tot je Apple Watch is geactiveerd. Je kan onze Toestelhulp gebruiken voor meer uitleg.

Hoe ver kom jij bij het volgen van deze stappen ​@A.roos12? Als er ergens iets mis gaat, krijg je dan ook een bepaalde foutmelding te zien?

Bekijk origineel

8 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 14 januari 2025

Enerzijds kan ik begrip hebben als KPN de oplossing niet heeft, misschien ligt het probleem bij Apple?

maar verkoop dan niet een product wat niet kan worden waargemaakt en haar alle instructies van de site. Dat begrijp ik niet!,

Admin: samengevoegd met eigen topic

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14554 reacties
  • 17 januari 2025

Hi ​@A.roos12, heb je een E-sim of een Multi-sim besteld? Bij KPN zijn dit 2 verschillende dingen, om gebruik te kunnen maken van een smartwatch is het belangrijk dat je kiest voor Multisim.

Je leest hier meer over in het volgende artikel:

Alexandra van KPN

Hier worden ook de benodigde specificaties voor het gebruik van Multisim benoemd.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 18 januari 2025

Beste Maja,

Ik heb e-sim bij KPN besteld en is ook zichtbaar in Mijn KPN.

Om multisim te activeren moet ik dat doen in mijn watch app door mobiel netwerk -  configureer mobiel netwerk?

of kan ik multisim bij KPN apart bestellen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 18 januari 2025

Beste Maja,

Ik heb e-sim bij KPN besteld en is ook zichtbaar in Mijn KPN.

Om multisim te activeren moet ik dat doen in mijn watch app door mobiel netwerk -  configureer mobiel netwerk?

of kan ik multisim bij KPN apart bestellen?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14554 reacties
  • Antwoord
  • 25 januari 2025

Dit zijn de stappen die je neemt om dit te activeren:

Zo activeer je Multisim met je Apple Watch

1. Open de Watch-app op je iPhone

2. Klik op het tabblad 'Mijn Watch' en vervolgens op 'Mobiel netwerk'

3. Klik op 'Configureer mobiel netwerk'

4. Voeg de Apple Watch toe aan het abonnement'

5. Log in met je KPN ID

6. Klik op 'aanzetten' Multisim

7. Klik op 'Ja, ik ga akkoord

Je Apple Watch wordt geactiveerd! Dit kan een paar minuten duren.

Heb je een Apple Watch met Multisim besteld? Volg dan alleen stap 1 t/m 3 en wacht tot je Apple Watch is geactiveerd. Je kan onze Toestelhulp gebruiken voor meer uitleg.

Hoe ver kom jij bij het volgen van deze stappen ​@A.roos12? Als er ergens iets mis gaat, krijg je dan ook een bepaalde foutmelding te zien?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14554 reacties
  • 30 januari 2025

Is het inmiddels gelukt om 'm te activeren ​@A.roos12? Of kan je hier nog verdere hulp bij gebruiken? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 31 januari 2025

Ik ben inmiddels geholpen door KPN en erg blij dat het is opgelost. Een medewerker van de technische dienst heeft me gebeld en begeleid in de diverse stappen. KPN moest blijkbaar een actie uitvoeren om het mobiele netwerk van de Watch te kunnen gebruiken (dat voorheen was uitgegrijst). Dit is gelukt, waarna ik de bekende instructie het mobiele netwerk kon invullen. De e-sim had ik al geactiveerd.

Nu dat dit is opgelost ga ik uit deze community. Met dank aan alle lezers en moderators die me een elke keer stukje in de goede richting brachten

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14554 reacties
  • 2 februari 2025

Heel erg fijn om te horen dat het activeren gelukt is ​@A.roos12, bedankt dat je het nog even hebt laten weten 😊

Reageer