Skip to main content

Ik kan op geen enkele wijze foto's meer versturen via sms, mijn vriendin wel naar mij! Zelfde toestel, zelfde provider, zelfde abbo..ik kon t eerder wel, maar nu niet meer.. en waarom via sms, dan hoef je niet "online" te zijn op andere kanalen😉

Ik kan de knop fotos wel selecteren, foto uit kirzen of maken, maar bij verzenden krijg ik de melding:

Bijlagen worden niet ondersteund in dit gesprek…


Hoi @Scott murray 

Welkom op de community van KPN.

Waar jij op doelt is het versturen van een SMS bericht met daarbij een plaatje of een foto, ook wel MMS (Multimedia Messaging Service) genoemd.

MMS is in Nederland volledig uitgefaseerd, en wordt door géén enkele mobiele provider binnen Nederland nog ondersteund.
KPN is hiermee (MMS) gestopt op 1 juli 2017, dus alweer 7 jaar geleden.

Anno 2024 worden foto’s via Whatsapp, Tiktok en Instagram naar elkaar verstuurd.
Ook sms’en wordt al bijna niet meer gedaan, maar wordt nog wel ondersteund door alle providers.
Één SMS bestaat uit een bericht van 160 tekens (letters, cijfers of tekens).

 


Heb t al gevonden..

In het chatbericht, rechts boven 3.puntjes…

Informatie... knop alleen sms en mms uitschakelen!!

 


Hoi @Scott murray 

Ik begrijp uit je woorden, dat het weer werkt?
En wat heb je dan precies gedaan? en heb je een smartphone met Android of een iPhone op iOS?

Ben ik erg benieuwd naar, en kan ook handig zijn voor de overige leden op de community.


Waarschijnlijk bedoelt Scott RCS, dat is de opvolger van SMS. 


Hoi @AriënC 

Daar heb ik zelf ook aan gedacht, maar RCS wordt nog niet ondersteund door KPN.

KPN is over de komst van RCS het meest concreet: ondersteuning voor RCS gaat er komen. De woordvoerder van KPN kon tegenover iCulture nog niet zeggen wanneer het gaat gebeuren, maar als het zover is worden gebruikers daarvan op de hoogte gebracht. We zijn inderdaad van plan om RCS uit te rollen. (Update van 9 juli 2024)

 


Blijkbaar wel,want t staat in mn textbalkje... 

RCS-Bericht..

 

 


Iculture betreft uiteraard hoofdzakelijk Apple/IOS voor Android is die rcs ondersteuning er al ruim een jaar zo niet langer.

Dat gaat dan via de berichten app van Google/Android.

Bron


Anno 2024 worden foto’s via Whatsapp, Tiktok en Instagram naar elkaar verstuurd.

O !
Nou, bij mij zeker niet, ik blijf ver weg bij dat soort . . . . bedrijven.
Email is mijn communicatie middel, al decennia en zal dat altijd blijven, want decentraal.

Ook sms’en wordt al bijna niet meer gedaan, maar wordt nog wel ondersteund door alle providers.

Ja, dat dan weer wel, ik zou graag een mobiele telefoon hebben zonder sms mogelijkheid, want, ik heb zo’n ding uitsluitend als mobiele telefooncel maar als de mensen het nummer eenmaal hebben dan gaan ze er toch sms berichten naar toe sturen die ik dan vervolgens niet zie omdat dat ding uit staat als ik thuis ben.

Maar helaas is SMS een eenrichting systeem, dus de verzender weet niet of het aan komt of geweigerd is oid.


Anno 2024 worden foto’s via Whatsapp, Tiktok en Instagram naar elkaar verstuurd.

O !
Nou, bij mij zeker niet, ik blijf ver weg bij dat soort . . . . bedrijven.
Email is mijn communicatie middel, al decennia en zal dat altijd blijven, want decentraal.

Precies, of evt via Signal maar de genoemde datagraaiers en privacy schenders zal ik never gebruiken.


Anno 2024 worden foto’s via Whatsapp, Tiktok en Instagram naar elkaar verstuurd.

O !
Nou, bij mij zeker niet, ik blijf ver weg bij dat soort . . . . bedrijven.
Email is mijn communicatie middel, al decennia en zal dat altijd blijven, want decentraal.

Ook sms’en wordt al bijna niet meer gedaan, maar wordt nog wel ondersteund door alle providers.

Ja, dat dan weer wel, ik zou graag een mobiele telefoon hebben zonder sms mogelijkheid, want, ik heb zo’n ding uitsluitend als mobiele telefooncel maar als de mensen het nummer eenmaal hebben dan gaan ze er toch sms berichten naar toe sturen die ik dan vervolgens niet zie omdat dat ding uit staat als ik thuis ben.

Maar helaas is SMS een eenrichting systeem, dus de verzender weet niet of het aan komt of geweigerd is oid.

 

Hoi @KeesYagi 

Geef je groot gelijk, hoe minder je van deze apps gebruikt hoe beter het is voor je privacy.
Zelf gebruik ik alleen Whatsapp, omdat mijn gehele familie daarop zit en daar veel gebruik van wordt gemaakt, om elkaar op de hoogte te houden.
Whatsapp is ook goed beveiligd, en berichten en foto’s worden versleuteld verstuurd naar de ander, dus Whatsapp kan dat voor de rest niet inzien.

SMS zal voorlopig nog wel actief blijven, omdat veel bedrijven 2-staps-verificatie aanbieden, en je daarvoor een code per sms toegestuurd krijgt tijdens het inloggen op je account.
KPN gebruikt deze werkwijze zelf ook.

Maar elkaar onderling SMS-en zoals we vroeger massaal deden, wordt praktisch niet meer gedaan.
SMS was in de jaren 90 erg hot, waardoor je daar speciale SMS bundels voor kan aanschaffen, maar die tijd ligt inmiddels ver achter ons.


Anno 2024 worden foto’s via Whatsapp, Tiktok en Instagram naar elkaar verstuurd.

O !
Nou, bij mij zeker niet, ik blijf ver weg bij dat soort . . . . bedrijven.
Email is mijn communicatie middel, al decennia en zal dat altijd blijven, want decentraal.

Precies, of evt via Signal maar de genoemde datagraaiers en privacy schenders zal ik never gebruiken.

 

Hoi @Dutchie61 

Signal wordt nog maar beperkt gebuikt in Nederland, de meeste Nederlanders gebruiken Whatsapp om met elkaar te kunnen communiceren, en dat zal voorlopig wel zo blijven.
Maar er is zeker een groep die deze apps voor communicatie niet gebruiken, en liever bellen of een e-mail sturen.


Ja het is idd opgelost zoals ik al beschreef..

Ik heb een Android, samsung s23 ultra.

Iphone meuk weet ik niet🤣

In het chatbericht, rechts boven 3.puntjes…

 

Informatie..>>. knop alleen sms en mms uitschakelen!!

Klaar! 


Slot erop!

 


Reageer