Skip to main content
Beantwoord

Ik kan het vaste nummer van mijn vader niet bellen vanaf een Pixel toestel

• August 11, 2025
  • 32 reacties
  • 385 keer bekeken

Toon eerste bericht

32 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • September 3, 2025

Via de winkel kunnen ze wel een ticket aanmaken zie:

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 3, 2025

Sim kaart in een Nokia TA-1012 gestopt en gebeld (toestel gaat maar tot 4g) en het werkt.

En simkaart in iPhone van mn vrouw gestopt en het werkt.Wat ik eigenlijk vermoeden want mn vrouw heeft ook kpn abbo.

Is toch echt VoLTE probleem op het KPN netwerk in combinatie met Pixel.

Dit dus. Met jouw aansluiting (via je simkaart) is niks mis. Dan werkt het gewoon. 

Het gaat mis met de Pixel. Of het een VoLTE probleem op de Pixel is betwijfel ik wel een beetje, want anders zou je geen enkel nummer kunnen bellen. Maar wat is het dan wel?

Dat kan de technische dienst proberen te vinden. Dat ticket kan alleen via de (telefonische) klantenservice gemaakt.  Een community moderator kan dat niet. 

Contact kan ook via Facebook of Twitter. 

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 4, 2025

Ik snap wat je zegt, ​@MAMU. Maar de KPN Community is een plek waar klanten met elkaar in gespreken. De moderators zijn er om deze gesprekken te begeleiden en te zorgen dat de informatie die gedeeld wordt, juist is. Wij maken alleen geen tickets aan. Hiervoor is namelijk direct contact nodig. Er moeten nog wat vragen worden beantwoord (wat weer verschilt per probleem, dus die ken ik niet allemaal uit mijn hoofd) en ook zullen we de gegevens even moeten controleren. Het is handiger als je dit met iemand bespreekt waar je live contact mee hebt, zo heb je het ook het snelst geregeld.

ik krijg gewoon niet die technische persoon aan de lijn.

Dit klopt. De technische dienst is niet bereikbaar via de reguliere klantenservice. De klantenservice moet een ticket aanmaken voor de technische dienst. En deze neemt vervolgens binnen 10 werkdagen contact met jou op voor verder onderzoek.

Wij kunnen je hier niet verder mee helpen, sorry.

• September 5, 2025

Het blijkt een lastig probleem te zijn.

Enige tijd heb ik het probleem dat ik een vaste nummer 078xxxxxxx van mn vader wil bellen en dat ik de de melding krijg  in mn scherm “server niet gevonden , probeer opnieuw..”  

Dus voor die tijd werkte het wel en is aan de gebruiker kant niets verandert, toestel gewisseld ?

Dan ben ik benieuwd of er iets te zien is bij de registratie van het nummer, wie nu de (administratieve) aanbieder is :
https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers-zoeken
Daar de nummers invullen om te zien of er onlangs iets veranderd.
Ik heb al vaker gezien dat kpn-nummers onder verschillende namen worden geregistreerd.
Geen idee verder, baad het niet dan schaad het niet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 5, 2025

Hoi ​@KeesYagi .

Als ie zijn simkaart in het toestel (iPhone) van z'n vrouw stopt en dan z'n vader belt werkt het wel via VoLTE. Via zijn nummer dus.

Met zijn simkaart (dezelfde dus) in zijn eigen Pixel kan ie z'n vaders nummer niet bellen via VoLTE. 

Ra ra ra.

Overigens kunnen de zoons, beiden ook met Pixel, hun opa ook niet bellen met hun Pixel toestellen.

Het werkt dus wel via VoLTE zelfs vanaf het eigen nummer. Alleen weer niet als dat in een Pixel zit….

Merkwaardig technisch verschijnsel.

Ik heb ooit iemand geprobeerd te helpen die vanaf zijn Vodafone nummer zijn huisnummer (vrouw) niet kon bellen. Maar dat werkte toen ook niet met zijn simkaart in mijn toestel. Maanden later had Vodafone dat nog niet opgelost. Z'n vrouw zette toen 'maar’ haar mobiele ook aan als haar man de deur uitging.

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • January 12, 2026

Even voor iedereen die gereageerd heeft om me te helpen met dit probleem. Dank.

Na alle pogingen gedaan te hebben en tickets aanmaken bij technische mensen kreeg KPN het niet opgelost. Ik heb uiteindelijk mn vader geholpen met het overstappen naar Ziggo met portering van zn 078-  nummer en nu werkt het. Kennelijk krijgt Ziggo het wel voor elkaar. Ja, ook na een aantal maanden. Nu kan ik, mn zoons en zorginstellingen wel bellen naar mn ouders.

Groet, MM

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dankjewel voor de update ​@MAMU. Jammer om te lezen dat het zover vanuit de tickets niet opgelost was, wel ben ik blij om te lezen dat je op deze manier een oplossing gevonden hebt, waardoor het weer werkt! Uiteindelijk is dat voor jou natuurlijk het belangrijkst.