Skip to main content
Beantwoord

Ik kan niet bellen maar mijn factuur staat wel op betaald

• September 17, 2026
  • 4 reacties
  • 52 keer bekeken

Ik kan niet bellen of gebeld worden,op kpn ap staat dat de facturen allemaal zijn betaald.

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Cathorema 

Welkom op de community van KPN.

Heb je al een keer je smartphone helemaal uitgezet (dus NIET op vliegtuigstand), en na 5 minuten weer aan?

Hierbij meldt de simkaart zich opnieuw aan op het mobiele netwerk van KPN, en pakt hij de laatste updates mee, waardoor je ook weer kunt bellen.

Daarnaast kan ik je zeggen, dat de groene vinkjes in Mijn KPN soms een vertekend beeld kunnen geven, omdat gedane betalingen verwerkt moeten worden in achterliggende systemen van KPN, wat enkele werkdagen kan duren.

Als je betaald hebt via iDeal/Wero dan is de verwerking het snelst, bij een handmatige overboeking kan het tot 5 werkdagen duren voordat het is verwerkt.

Maar probeer nu eerst mijn advies, door je smartphone volledig uit te zetten, en na 5 minuten weer aan.

Laat daarna even weten, of het hiermee gelukt is.

4 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Cathorema 

Welkom op de community van KPN.

Heb je al een keer je smartphone helemaal uitgezet (dus NIET op vliegtuigstand), en na 5 minuten weer aan?

Hierbij meldt de simkaart zich opnieuw aan op het mobiele netwerk van KPN, en pakt hij de laatste updates mee, waardoor je ook weer kunt bellen.

Daarnaast kan ik je zeggen, dat de groene vinkjes in Mijn KPN soms een vertekend beeld kunnen geven, omdat gedane betalingen verwerkt moeten worden in achterliggende systemen van KPN, wat enkele werkdagen kan duren.

Als je betaald hebt via iDeal/Wero dan is de verwerking het snelst, bij een handmatige overboeking kan het tot 5 werkdagen duren voordat het is verwerkt.

Maar probeer nu eerst mijn advies, door je smartphone volledig uit te zetten, en na 5 minuten weer aan.

Laat daarna even weten, of het hiermee gelukt is.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 18, 2026

Top,helemaal uitgezet en weer aan heeft gewerkt,dank

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Cathorema 

Superfijn dat mijn advies heeft geholpen, had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht.
Soms blijft de blokkade hangen op de simkaart zelf, en door je smartphone helemaal uit te zetten en na enkele minuten weer aan, pakt de simkaart de meest actuele updates mee.

Weet je dat ook weer, voor een eventuele volgende keer!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Moderator
  • September 21, 2026

Hi ​@Cathorema, welkom bij onze community. Mijn dank ook aan ​Michel voor zijn goede hulp. 

Nog een toevoeging hierop, op onze Kennisbank kun je hier alles over lezen: 

Â