Skip to main content
Beantwoord

Ik kan niet gebeld worden als ik multisim activeer op mijn Apple Watch 10

• February 6, 2025
  • 52 reacties
  • 1005 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een iphone 13 en een apple watch 10. Wanneer ik op het horloge de multisim activeer, kan ik op beide toestellen niet meer gebeld worden. De verbinding wordt direct verbroken. Is iemand hier bekend mee en is hier een oplossing voor?

Dank u wel,

Arjan

Beste antwoord door Arjan van KPN

Het advies is nog steeds om de multisim actief te houden voor minimaal 24 en daarna zou je sowieso weer bereikbaar moeten zijn. Het gaat hier wel om 24 werkuren, dus het weekend telt niet mee. In die eerste 24 uur dat je anders niet bereikbaar zou zijn, kun je dat tijdelijk herstellen door de Wifi en bluetooth uit te zetten op de smartwatch. Dan kun je weer gebeld worden. 

Kunnen sommigen van jullie bevestigen dat deze workaround werkt? En als het niet werkt, dan hoor ik dat ook graag. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

52 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Arjan 2111. Lastig dat je niet bereikbaar bent na het activeren van de multisim op je Apple Watch. Heb je het activeren via deze stappen gedaan? Voor de rest heb ik jouw klacht nog niet eerder voorbij zien komen. 

Als het activeren helemaal gelukt is, maar je houdt problemen, dan raad ik je aan om een belafspraak te maken met de telefonische helpdesk. Zij kunnen met je kijken of de multisim goed geactiveerd is en in het uiterste geval een ticket voor je aanmaken. 

• Topper
  • February 11, 2025

Hoi

hier hetzelfde probleem. Al een week met kpn aan het bellen en in de winkel geweest maar nog steeds kan ik niet gebeld worden. Meteen gesprek beëindigd. 
Tot nu toe nog steeds geen oplossing

kpn weet het ook niet

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Vreemd dat jij er ook last van hebt ​@Roy73. Gebruik jij ook een iPhone en Apple Watch? En zo ja, welke zijn dat? En heb je ook al contact gehad met onze helpdesk hierover? 

• Topper
  • February 11, 2025

Vreemd dat jij er ook last van hebt ​@Roy73. Gebruik jij ook een iPhone en Apple Watch? En zo ja, welke zijn dat? En heb je ook al contact gehad met onze helpdesk hierover? 

Zoals ik al zei ben ik al een week aan het bellen en ook in de winkel geweest. Ze krijgen het niet opgelost. 

Betreft 2 abonnementen en beide hetzelfde probleem 

Apple Watch 10 met iPhone 12

apple Watch 10 met iPhone 14

• Auteur
  • Topper
  • February 11, 2025

Voor mij is er een ticket aangemaakt maar ik ben nog niet teruggebeld. 

• Topper
  • February 11, 2025

Voor mij is er een ticket aangemaakt maar ik ben nog niet teruggebeld. 

Voor mij ook en zou uiterlijk gisteren terug gebeld worden. Maar helaas. 

• Auteur
  • Topper
  • February 11, 2025

Wel beiden probleem met de Apple Watch 10. Heb ook contact gehad met Apple, maar tevergeefs. 

• Deelnemer
  • February 12, 2025

Het zelfde probleem hier. 
Nieuwe iPhone 16 PRO en Apple Watch 10

in de iPhone zit nog een simkaart en als ik voor de Apple Watch de multisim eSIM aanvraag gaat de telefoon nog maar 1 sec over en krijg de beller het geluidje niet bereikbaar

ik kan wel gewoon iedereen bellen

zet ik de multi sim uit (deactiveren in mijn kpn)

Dan kan ik wel weer gebeld worden.  

Nu de tip gehad om de iPhone ook om te zetten naar een E-sim 

De iPhone werkt nu op esim maar het activeren van de multisim op de Watch blijft nu hangen mocht dit lukken zal ik het hier terug koppelen :-) 

• Auteur
  • Topper
  • February 12, 2025

Dank voor deze reactie. Ik heb een iPhone met E sim, maar dat geeft dus hetzelfde probleem. 

• Topper
  • February 12, 2025

Ik had eerst e-sim erin en in de winkel hebben ze een normale sim erin gezet. Helaas geen succes. 
idd uit bellen gaat wel maar kan geen oproepen ontvangen. 
Ik kan wel op de Watch 10 oproepen ontvangen als het icoontje groen is en dat is met wifi uit en de connectie met de telefoon verbroken is. 

• Deelnemer
  • February 12, 2025

Geen succes tot nu toe inderdaad. 

Apple Watch inmiddels opnieuw ingesteld werkt ook niet. 

klantensevice heeft 1,5uur aan telefoon gehangen maar kon ook niks vinden wat oplossing is. 

zelfde probleem hier. Iphone 15 pro met watch 10 en kan wel zelf bellen met de watch maar niet gebeld worden want dan wordt de verbinding meteen verbroken.

Help kpn, dit moeten jullie toch kunnen verhelpen….

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Dank jullie wel voor het komen melden van dit probleem. Zouden jullie je profiel kunnen invullen met minimaal jullie 06-nummer? Dan kan ik jullie nummers doorgeven voor verder onderzoek. Kunnen jullie dan hier een seintje geven zodra dat gelukt is? Alvast bedankt!

• Auteur
  • Topper
  • February 13, 2025

Gedaan

Ik heb contact gezocht met apple. Bij mij werkt het nu wel! Bellen en gebeld worden. Ik heb een update gedaan. De Watch losgekoppeld en voor de zoveelste keer gekoppeld. Lijkt erop dat een verkeerde focus instelling de oorzaak was.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ik heb contact gezocht met apple. Bij mij werkt het nu wel! Bellen en gebeld worden. Ik heb een update gedaan. De Watch losgekoppeld en voor de zoveelste keer gekoppeld. Lijkt erop dat een verkeerde focus instelling de oorzaak was.

Er stond een update klaar voor je iPhone of voor je Apple Watch? En moest je nog iets aanpassen qua focus instelling? 

• Topper
  • February 13, 2025

Kan je zeggen welke update. Mijne is helemaal ge-update 

• Deelnemer
  • February 13, 2025

Dank jullie wel voor het komen melden van dit probleem. Zouden jullie je profiel kunnen invullen met minimaal jullie 06-nummer? Dan kan ik jullie nummers doorgeven voor verder onderzoek. Kunnen jullie dan hier een seintje geven zodra dat gelukt is? Alvast bedankt!

Done 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi allen. Even een update wat betreft dit issue: De tijdelijke workaround is om de multisim 24 uur geactiveerd te laten staan. Daarna komen de calls weer door. We werken nog aan definitieve oplossing zodat je gelijk bereikbaar bent na het activeren van de multisim. 

Kan je zeggen welke update. Mijne is helemaal ge-update 

Ik heb mijn telefoon bijgewerkt naar de laatste update. Toen kon ik nog steeds niet gebeld worden….vervolgens de focus een paar keer gewisseld en ineens lukte het wel om oproepen te ontvangen. Heb de focus op werk staan.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Update: Voor de mensen die nog binnen de eerste 24 uur zitten na activatie, is het advies om bluetooth en Wifi uit te zetten op de smartwatch. Dan ben je wel bereikbaar op je toestel en smartwatch. 

Voor de rest wordt het probleem binnen 24 (werk)uren opgelost voor de mensen die dit probleem nu ervaren. 

• Topper
  • February 15, 2025

Update: Voor de mensen die nog binnen de eerste 24 uur zitten na activatie, is het advies om bluetooth en Wifi uit te zetten op de smartwatch. Dan ben je wel bereikbaar op je toestel en smartwatch. 

Voor de rest wordt het probleem binnen 24 (werk)uren opgelost voor de mensen die dit probleem nu ervaren. 

Deze optie was al bekend maar zelfs na 5 dagen werkt dat nog niet zoals het hoort 

Bij mij werkt het ook nog steeds niet na meerdere keren loskoppelen. En focus staat zelfs uit. 
Zodra ik de bluetooth aanzetten ben ik niet meer belbaar. 

• Nieuwkomer
  • February 16, 2025

Ik spreek hier namens mijn oma, waarbij ik probeer een Iphone en Apple watch(se 2g) te installeren met LTE. Zodra het LTE abbonoment actief is op de Apple watch kan oma niet gebeld worden. Na suggesties van de kpn klantenservice heb ik in plaats van een Iphone 12 een Iphone 13 gekocht en een nieuwe sim-kaart. Dit hielp totaal niks, precies hetzelfde probleem.

Toen vertelde de klantenservice dat ik een Iphone 14 nodig had, maar helaas nog altijd hetzelfde probleem. De klantenservice geeft echt bagger tips en doen een beetje lacherig net alsof ik dit online had kunnen lezen dat ik minimaal een Iphone 14 nodig had. Echter kan ik dit nergens exact teruglezen.

Ben ook nog om gegaan naar e-sim, dit helpt ook niks. 

Onder tussen 3 Iphones gekocht, meerdere keren langs geweest bij me oma alsof ik niks beters te doen heb. Het idee was dat me oma goed bereikbaar is door middel van een LTE Smart watch die ze altijd om heeft, maar het resultaat is dat we haar nu helemaal niet meer kunnen bellen. Echt top!

Het zou wel fijn zijn als de klantenservice gewoon vermeldt dat ze letterlijk geen idee hebben, in plaats van willekeurig tips, die vooral veel tijd kosten.

• Deelnemer
  • February 16, 2025

Helaas werkt dit niet. Sinds vrijdagavond geprobeerd maar werkte vanmiddag nog niet inmiddels de activatie weer stop gezet