Skip to main content

Op 08 december 20222 is mijn vodafone abbonement overgegaan naar KPN. Na de omzetting kwam ter sprake dat o.a. het thuisfront mij niet kon bereiken. Ze kregen de volgende meldingĀ 'het door u gekozen nummer is op dit moment niet bereikbaar'. Dat is op zich vreemd, want ik kan het thuisfront wel zelf bereiken met mijn mobiel, het internet is ook dik in orde.

Welke stappen heb ik allemaal genomen om dit te laten oplossen.

Alles nagelopen, geen blokkeringen in mijn telefoon e.d. en voor de zekerheid #62 gedaan. Telefoon 15 minuten uitgezet en weer opgestart. Harde reset gedaan en op advies van KPN webcare gisteren een nieuwe simkaart gehaald bij de KPN store.

  • (Probleem was er nog steeds)

Vervolgens bij belsimpel op lovatie ook get e.e.a. laten checken en ook geen rare dingen gevonden in mijn telefoon. Heb de telefoon ook 3 keer in fabrieksinstellingen gedaan,

  • (Probleem was er nog steeds)

Toen heb ik de simkaart in een andere telefoon gedaan en mij laten bellen.

  • Probleem was er nog steeds)

Kan wel concluderen dat het in ieder geval niet aan mijn toestel ligt en dat er iets met mijn KPN profiel nav de omzetting op 08 december niet iets is goedgegaan.

Ā 

Wie kan mij helpen op dezeĀ community, want ik zit met mijn handen in het haar.

HalloĀ @Banshee, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik zie dat je jouw profiel al hebt ingevuld, zodat we een melding kunnen maken voor de technische dienst. Zou je nog ter aanvulling in jouw profiel enkele voorbeeldnummers kunnen zetten? Het gaat dan om 1of meerdereĀ telefoonnummers die jou niet (meer) kunnen bereiken.Ā 


Hoi Jeroen,

Bij onderstaande in mijn profiel?

Ā 


Altijd weer Vodafone ( en Ziggo vast). Vergeten ze, weer,Ā  het 'eigen netwerk' vinkje uit te zetten. Waardoor je voor andere Vodafone/ Ziggo bellers nu niet bereikbaar bent.Ā 

Nota bene. Ze kunnen je wel via WhatsApp bellen. Dat gaat buiten de Nederlandse providers om.


Ā Klopt PeterG, ze kunnen me wel via WhatsApp bellen.


Jeroen_dBĀ  ik heb mijn profiel aangevuld


Ik zie dat er inmiddels al een melding voor de technische dienst loopt. Het probleem zal via hen worden opgelost.Ā 


Update:

Ben gisteren gebeld doorĀ de technische dienst van KPN en het e.e.a. uitgelegd. Ze maken er een ticket van en ze nemen contact op met Vodafone. Wordt vervolgd ā€¦ā€¦...


Vodafone? Komen alleen diƩ bellers anoniem door?


Komen niet anoniem door, maar krijgen juist de melding ā€œmomenteel is dit nummer niet bereikbaar"


Komen niet anoniem door, maar krijgen juist de melding ā€œmomenteel is dit nummer niet bereikbaar"

Hallo @BansheeĀ en als je jezelf belt vanaf een vast nummer of ander mobiel nummer, gaat het dan wel goed?

Kun je wel uit bellen met je mobiel?

Ā 


Oh. Aha, foutje van mij. Had net ander topic gelezen met betrekking tot "dat andere".

Nogmaals doorgelezen.Ā 

Maar die dreuzels van Vodafone hebben dusĀ weer (!)Ā het vinkje 'eigen nummer' niet weggehaald.Ā 

Dit gebeurt toch welĀ opvallend vaakĀ bij overstappers naar kpn.ā€¦

Cc @BansheeĀ .


Komen niet anoniem door, maar krijgen juist de melding ā€œmomenteel is dit nummer niet bereikbaar"

HalloĀ @BansheeĀ en als je jezelf belt vanaf een vast nummer of ander mobiel nummer, gaat het dan wel goed?

Kun je wel uit bellen met je mobiel?

Ā 

Vanuit een vast nummer wel en ja ik kan zelf gewoon vanuit mijn mobiel bellen


Probleem opgelost het was dus toch vodafone, mijn abbo is per vandaag opgezegd, terwijl 8 december zou moeten zijn.

Ā 


Toch apart dat je dan sinds 8 december wel al uitgaand met je eigen nummer kon bellenā€¦

Ik neem tenminste aan dat de ontvanger je eigen nummer zag.

En niet het nummer dat tijdelijk aan de simkaart toegewezen is totdat kpn je nummer van de latende provider krijgt.Ā 


FYI: Dit heeft NIET per se met (overstappen van) Vodafone te maken.

Ik heb sinds een jaar of 2 een NIEUW KPN-abonnement en vanaf dag 1 kan ik al regelmatig NIET gebeld worden door anderen. Zowel instanties, als bedrijven als particulieren.

De gemeente kan me niet bellen, me huisarts kan me niet bellen, en zelfs vanaf mijn Vodafone prepaid telefoon krijg ik die melding ā€œDit nummer is momenteel niet bereikbaarā€.

Ā 

Helaas is dit ook weer geen consequent probleem want sommige mensen kunnen mij WEL gewoon bellen. Een vriend van mij bijv. heeft Vodafone en kan mij gewoon bellen vanaf ze mobiel.

Uitgaand bellen is geen probleem.

Ā 

Dit betreft dus nogmaals GEEN overgezet nummer van een andere provider.

Behoorlijk irritant !!!!!!!