Skip to main content

Ik kreeg een brief met het verzoek om 270,41 euro spoedig te betalen. Dit klopt niet! Ik heb in december een mobiel toestel gekocht omdat mijn eigen toestel kapot was. Mijn toestel begon weer te werken en ik hebĀ  het toestel terug gebracht en mijn geld terug gekregen. De factuur voor het nieuwe toestel bedroeg precies 270,41 euro, het bedrag dat KPN nu wederom van mij vraagt. Ik deel u nu alvast mede dat ik niet zal betalen, dat dit mijn laatste bericht is over deze kwestie en dat het mij bijzonder stoort dat ik deze brief krijg, dat KPN de administratie niet op orde heeft, dat ik moeite moet doen om dit weer recht te zetten en dat een groot bedrijf als KPN, met service hoog in het vaandel, niet eens telefonisch te benaderen is.Ā 

Ā 

Hoi @steffectĀ 

Welkom op het forum van KPN.

Er isĀ duidelijk iets niet goed gegaan binnen jouw klantgegevens, en de verwerking van de teruggebrachte mobiele telefoon in december 2023.
Ik snap en begrijp ook heel goed, dat je deze (onterechte) factuur niet wens te betalen, omdat je alles hebt teruggedraaid in december 2023.

Nu niets meer doen, is ook niet verstandig omdat je anders later met herinneringen te maken gaat krijgen, en in het ergste geval wordt het bedrag overgedragen aan een incassobureau, mocht deze factuur door blijven lopen in het betaalsysteem.
Het betaaltraject wordt namelijk geautomatiseerd gedaan bij KPN, en het systeem kan geen onderscheid maken tussen terechte facturen of onterechte facturen, die voert simpelweg het incassotraject af.

Bel daarom morgen even met de telefonische klantenservice van KPN, via het gratis telefoonnummer Ā 
0800-0402Ā (via KPN Mobiel bel je 1200)

Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Betalingen en facturatieĀ en je wordt doorverbonden met de juiste afdeling en medewerker.

Met de medewerker kan je dan bespreken dat deze factuur onterecht is, en dat deze uit het systeem gehaald moet worden, omdat je het toestel al in december 2023 retour hebt gebracht.


Heb je bewijs en een credit nota van de terug gebrachte telefoon?Ā 


Hoi @steffect, welkom bij de KPN Community. Wat vervelende situatie zeg, dat lijkt alsof er iets inderdaad gekruist is. Ik wil het goede advies van Michel graag overnemen en je willen adviseren om morgen even te bellen metĀ 0800-0402. Dan lopen mijn collega's dat voor je na!


Was het nieuwe toestel dezelfde als de oude? Wel de juiste retour gegaan in de doos? Nummers op de doos/in het systeem kwamen overeen met de nummers van de telefoon die retour is gegaan?Ā