Skip to main content

Ik ben sinds kort geleden in Japan aangekomen en ben van plan om hier nog een jaar te verblijven. Daarom heb ik ook een Japanse simkaart gekocht en in mijn telefoon gedaan. Gelukkig kunnen er in mijn telefoon 2 simkaarten, dus ik heb nu mijn KPN simkaart en mijn japanse simkaart in mijn telefoon. 

Probleem is, wanneer ik wil inloggen bij services die twee factor authenticatie systemen hebben die werken door middel van een SMS berichtje, komen die berichtjes niet aan. Soms geven ze de optie om mij te bellen voor de authenticatie ipv een SMS bericht maar dat werkt ook niet. Ook wanneer ik enkel mijn KPN simkaart in mijn telefoon had zitten werkte het niet.

Ik zie dat iemand anders op deze forum hetzelfde probleem had en diegene had het kunnen oplossen door haar kaartje te vervangen. Ik heb echter niet echt een idee hoe ik mijn KPN simkaart in Japan kan laten vervangen.

Heeft iemand misschien een idee voor een oplossing?

Hi @Payman Sipass en welkom op het forum!

Oooh een jaar in Japan? Ik ben jaloers. 😩

Wel zo handig als je dan 2FA SMS’jes binnenkrijgt, dus ik ben benieuwd of je wel bereik hebt met je KPN simkaart op het moment dat je deze in je toestel doet. 
Ook raad ik je aan om via de mobiele netwerkinstellingen meerdere providers te testen daar. Wellicht werkt het via een andere wel! In Japan werken we samen met: 
KDDI Corporation, NTT Docomo, Rakuten Mobile en Softbank. 

Hopelijk lukt het via één van hen wel. We kunnen geen simkaart naar het buitenland opsturen inderdaad. De enige manier om dat voor elkaar te krijgen is om er één naar je huisadres te versturen en dat vrienden of familie deze dan weer per post naar jou toe sturen. 
Niet ideaal, dus hopelijk lukt het om het op te lossen zonder dat dit nodig is.