Skip to main content
Beantwoord

Ik krijg meldingen van google tussen mijn sms berichten door

• February 17, 2025
  • 13 reacties
  • 281 keer bekeken

Goedendag,

Ik ben van de oude stempel. Ik hen een nieuwe smartphone en maak ook nog gebruik van SMS. Volgens mij was het zo dat SMS altijd direct via het mobiele netwerk van kpn ging zonder tussenkomst.

Nu krijg ik bij het instellen op mijn nieuwe Phone ook meldingen van Google. Waarom zit Google hier nu tussen?

Groet Mo

Beste antwoord door Marlon92

Een provider levert alleen de dienst. Die levert geen SMS app op een telefoon.

Het gedeelte op een telefoon wat er voor zorgt dat je kunt SMSen is altijd van de fabrikant van de telefoon. Dus in dit geval Samsung.

Of Google bij een Android smartphone. Want Android word door Google gemaakt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

• February 17, 2025

Welk model telefoon heb je? Merk en type? En welke melding zie je?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 17, 2025

Hallo ​@Androiditv ,

Dan zit je waarschijnlijk op het mobiele netwerk (Internet). Internet is niet gratis, tenzij je een abonnement daarvoor hebt afgesloten.

Wil je geen gebruik maken van internet op jouw telefoon? Zet dan in het menu de optie mobiel netwerk uit. 

• Auteur
  • Topper
  • February 17, 2025

Ik heb een a16. Samsung. Ik zie een symbool van Google met daaronder ' berichten'  en een letter in een bollethe van mijn Google account. 

Volgens mij is dit 'berichten' hetzelfde als SMS. 

Als dit zo is snap ik niet wat Google hiermee te maken heeft. 

• Auteur
  • Topper
  • February 17, 2025

• February 17, 2025

Ik heb een a16. Samsung. Ik zie een symbool van Google met daaronder ' berichten'  en een letter in een bollethe van mijn Google account. 

Volgens mij is dit 'berichten' hetzelfde als SMS. 

Als dit zo is snap ik niet wat Google hiermee te maken heeft. 

Nou... Google heeft dat SMS programma gemaakt. Die app. Daarom staat dat logo van Google daar.

• Auteur
  • Topper
  • February 17, 2025

Oh wacht.. ik zie nu het volgende scherm.. er is een geegle berichten en een Samsung berichten.. 

• Auteur
  • Topper
  • February 17, 2025

• Auteur
  • Topper
  • February 17, 2025

• February 17, 2025

Oh wacht.. ik zie nu het volgende scherm.. er is een geegle berichten en een Samsung berichten.. 

Dat klopt. Er zijn 2 verschillende berichten apps.

• Auteur
  • Topper
  • February 17, 2025

Ok. Dank. 

Nu even terug naar lang geleden. Was het zo dat een verichtenapp altijd van de smartphone of Google was of was de SMS 'app' vroeger van kpn (of meer algemeen gesproken van de providor)?

• Antwoord
  • February 18, 2025

Een provider levert alleen de dienst. Die levert geen SMS app op een telefoon.

Het gedeelte op een telefoon wat er voor zorgt dat je kunt SMSen is altijd van de fabrikant van de telefoon. Dus in dit geval Samsung.

Of Google bij een Android smartphone. Want Android word door Google gemaakt.

• Auteur
  • Topper
  • February 18, 2025

Ok helder Bedankt. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 20, 2025

Hoi ​@Androiditv, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)
Mooi om te zien dat je vraag al is beantwoord door de Community, top! Fijn dat het inmiddels duidelijk is en mocht je in de toekomst nog een keer vragen hebben, deel ze hier dan vooral met ons!Â