Skip to main content
Beantwoord

Ik krijg teveel smsjes over onderhoud

  • 22 May 2024
  • 12 reacties
  • 116 keer bekeken

Ik blijf maar SMS'jes ontvangen over onderhoud. Minimaal 3 SMS'jes in nog geen uur op verschillende dagen (achter elkaar). Is dit normaal? Vind het niet erg om dit ter kennisgeving te ontvangen maar waarom zoveel?

Het bericht luidt:
“Beste klant, op XX-XX-XXXX tussen U.MM en U.MM verbeteren we het netwerk in je buurt. Hierdoor kan je misschien niet internetten, tv-kijken en/of bellen. Sorry hiervoor. Kijk op kpn.com/onderhoud voor verwachte onderhoudstijden. Groet, KPN” 

Hmm, 1 sms zou voldoende moeten zijn @Sharos, dit is absoluut niet normaal.

Ligt het moment van het onderhoud nog wel in de toekomst? En staat er telkens wel dezelfde datum in benoemd? Of wordt er per sms een ander tijdstip voor het onderhoud aangegeven? 


@Maja van KPN Het ligt wel in de toekomst (meestal een dag later). De berichten zijn exact hetzelfde (tijdstip, datum etc. komt overeen).


Ok duidelijk, dan wil ik nu graag even verder onderzoeken waarom je er zo veel krijgt @Sharos 

Zou je daarvoor daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het betreffende mobiele nummer en je persoons- en adresgegevens noteren.


@Maja van KPN bij deze is mijn profiel aangevuld met de gevraagde gegevens.


Bedankt @Sharos,

Zou je hier wellicht ook een screenshot willen delen waar de ontvangen sms'jes op te zien zijn? Dan kunnen ze de data vergelijken!


@Maja van KPN bij deze een aantal screenshots.

 


Heel veel dank @Sharos, ik stuur ze door!

 


Het is tot de bodem uitgezocht @Sharos en het is allemaal een beetje onhandig maar wel verklaarbaar 😬😅 Ten eerste is er daadwerkelijk 6 nachten op rij onderhoud gepleegd, waardoor er 6 verschillende sms'jes zijn verzonden. Helaas bleek een systeem van ons een storing te hebben, waardoor alle sms'jes meerdere keren verzonden zijn. vandaar dat je zo ontzettend veel sms’jes van ons ontvangen hebt!

Die storing aan onze kant is verholpen, dus bij toekomstig onderhoud zou je weer gewoon 1 sms moeten ontvangen!


@Maja van KPN helaas heb ik weer een geval van dubbele berichten. Ditmaal niet over onderhoud maar bundels (zie screenshot). Vandaag maar liefst 3 ontvangen in nog geen uur tijd.

 


Hi @Sharos, dit keer ben je niet de enige, vandaag hebben alle klanten waarvan de nieuwe bundel in ging de sms meerdere keren ontvangen 😬😅 Dit was vrij snel bekend én opgelost, excuus hiervoor!


Grappig, ik krijg vergelijkbare berichten maar dan voor een heel specifiek postcodegebied. Ik woon echter helemaal niet in dat postcodegebied en ik heb geen KPN mobiel abonnement op dit nummer...

Het lijkt erop alsof iemand een tikfout heeft gemaakt waardoor mijn mobiele nummer ‘misbruikt’ wordt voor de verkeerde KPN-klant.

Om het lastiger te maken: Ik ben zelf ook KPN klant (glasvezel) maar ben bekend onder een ander mobiel nummer. Iemand enig idee hoe ik die SMS-jes kan laten stoppen? (ik weet wel op welk postcode en huisnummer de SMS-berichten slaan)


Hi @ChristiaanE, dit klinkt inderdaad alsof er een typefoutje gemaakt is waardoor jouw nummer gekoppeld is aan een andere klant 🤔

Ik stuur je even een privébericht met aanvullende vragen! 


Reageer