Skip to main content

Ik ben op Bali en moet 15 euro betalen voor bellen met whats app via wifi?

Hallo @jenny23460,
 

Wat kost er 15 euro, de wifi of je telefoonrekenig?


Hallo @jenny23460,
 

Wat kost er 15 euro, de wifi of je telefoonrekenig?

de telefoon rekening 


Hoi @jenny23460,

 

dan denk ik dat je op dat moment buiten bereik van WiFi of iets geweest bent geweest, een andere oorzaak kan ik er niet voorgeven.

 

Natuurlijk kan je wel even bellen met 0800-0402, en als dat niet mogelijk is kan je je profiel aanvullen, met de gegevens, zoals klant nummer en telefoonnummer. Zodat een moderator na 4 a 5 werkdagen met je mee kan kijken.


Hoi @jenny23460,

 

dan denk ik dat je op dat moment buiten bereik van WiFi of iets geweest bent geweest, een andere oorzaak kan ik er niet voorgeven.

 

Natuurlijk kan je wel even bellen met 0800-0402, en als dat niet mogelijk is kan je je profiel aanvullen, met de gegevens, zoals klant nummer en telefoonnummer. Zodat een moderator na 4 a 5 werkdagen met je mee kan kijken.

 

Beste @jenny23460 

Vanaf Bali bel je de klantenservice van KPN via het volgende nummer +31612001200, aangezien het (gratis) 0800-0402 niet werkt vanuit het buitenland.
Maar je kunt natuurlijk ook wachten tot een moderator je vraag behandeld, de wachttijd kan wel oplopen tot 4 a 5 dagen zoals @Nicj56 al aan gaf in zijn bericht, dus aan jouw de keuze voor welke optie je kiest.

Daarnaast ben ik het met @Nicj56 eens, dat jouw smartphone toch contact heeft gehad met het mobiele netwerk op Bali, dat gebeurd als de Wifi verbinding even weg valt of heel zwak is op de plek waar je aan het Whatsapp bellen was.
Je smartphone schakelt in dit soort gevallen automatisch over op het mobiele netwerk.
Als je alleen gebruik wilt maken van een Wifi verbinding, zet dan (data-)roaming helemaal uit in je smartphone, dit vindt je bij netwerkinstellingen in het menu van je toestel.


Ook dan klopt het niet mijn Nederlandse sim is uitgeschakeld. Ik heb een Indonesische sim met data 


Wat staat er aan gespecificeerde kosten? Daadwerkelijk gesprekken of extra data gebruik?


Ook dan klopt het niet mijn Nederlandse sim is uitgeschakeld. Ik heb een Indonesische sim met data 

Even voor de duidelijkheid @jenny23460 

De simkaart van KPN heb je dus uitgeschakeld staan, en kan dus momenteel niet gebruikt worden?
Op Bali gebruik je dus een lokale Indonesische simkaart voor data gebruik, wat op zich ook heel slim van je is, maar ook zeker goedkoper.

Maar op welke rekening zie die 15,- euro dan staan?
Op die van KPN of bij de Indonesische provider?

Zolang je de KPN simkaart uitgeschakeld hebt staan op je smartphone, zou je daarmee geen kosten kunnen maken.
En heb je al gekeken bij de gespecificeerde kosten, zoals @PeterG al aangaf in zijn bericht?

Ik hoor het graag van je!


Wat staat er aan gespecificeerde kosten? Daadwerkelijk gesprekken of extra data gebruik?

een gesprek


Ook dan klopt het niet mijn Nederlandse sim is uitgeschakeld. Ik heb een Indonesische sim met data 

Even voor de duidelijkheid @jenny23460 

De simkaart van KPN heb je dus uitgeschakeld staan, en kan dus momenteel niet gebruikt worden?
Op Bali gebruik je dus een lokale Indonesische simkaart voor data gebruik, wat op zich ook heel slim van je is, maar ook zeker goedkoper.

Maar op welke rekening zie die 15,- euro dan staan?
Op die van KPN of bij de Indonesische provider?

Zolang je de KPN simkaart uitgeschakeld hebt staan op je smartphone, zou je daarmee geen kosten kunnen maken.
En heb je al gekeken bij de gespecificeerde kosten, zoals @PeterG al aangaf in zijn bericht?

Ik hoor het graag van je!

die van de KPN en ja het is een gesprek dat ik gevoerd heb . Maar met mijn indo kaart


Die van de kpn. En dat gesprek heb ik indd. gevoerd maar daar mijn Nederlandse kaart uitstaat gaat dat via mijn indo sim 


Die van de kpn. En dat gesprek heb ik indd. gevoerd maar daar mijn Nederlandse kaart uitstaat gaat dat via mijn indo sim 

En toch is dat niet gebeurd. Want als de simkaart uit staat weet KPN niet eens dat je in Bali bent en zou KPN onmogelijk een factuur kunnen sturen. Als u weer terug bent in Nederland zou ik even bellen met de klantenservice via 0800-0402 en vragen om welk nummer en welke datum de kosten specifiek zijn gemaakt. Als dat niet te lang geleden is zou in je telefoon terug te vinden zijn dat je dat met je KPN SIM hebt gedaan.


hoe heb je die sim uitgezet? Heb je ‘m er fysiek uitgehaald? Of is het een duo sim toestel?


Een duo sim


Die van de kpn. En dat gesprek heb ik indd. gevoerd maar daar mijn Nederlandse kaart uitstaat gaat dat via mijn indo sim 

Hoi @jenny23460 

Ik ben bang dat het uitschakelen van de KPN simkaart niet goed is gegaan, of dat je per ongeluk de Indonesische simkaart hebt geblokkeerd, waardoor het Whatsapp gesprek toch onbedoeld via de KPN simkaart is verlopen.

Want wat @Ik_Combineer al schreef in zijn reactie aan jouw, als de KPN simkaart niet eens actief staat in je smartphone, weet de KPN centrale niet eens dat je op Bali bent.
Volg daarom ook het advies van @Ik_Combineer op, zodra je weer in Nederland bent.

Daarnaast een goede tip vanuit mijn kant, als het om een fysieke KPN simkaart gaat (dus geen esim), dan kun je hem het beste uit je smartphone halen, dan weet je 100% zeker dat hij niet gebruikt kan worden, dat voorkomt ook dat je per ongeluk (hoeft niet zo te zijn in jouw geval) de verkeerde simkaart uitschakelt in je smartphone.
Stop dan je KPN simkaart veilig in bijvoorbeeld je portemonnee, zodat je hem niet kwijt raakt.

 


Hallo @jenny23460 en welkom op het forum! 

Hierboven zijn al heel verschillende reacties gegeven en ik vermoed ook dat er iets niet goed is gegaan met het uitzetten van de tweede (KPN) simkaart. Op de specificatie van de factuur kan je de kosten terugzien voor bellen/sms’en en datagebruik en wanneer dit is geweest, de specificatie ontvang je samen met de factuur. Mocht je nu al graag willen weten om welk moment het ging, dan kan ik dit voor je opzoeken. Wil je daarvoor je profiel invullen en daarna hier een berichtje achterlaten? Dan kom ik weer bij je terug.Â