Skip to main content

Abbonement afgesloten bij kpn van een iphone pro max 15, na de telefoon ontvangen te hebben geprobeerd en toch te groot voor mij. Telefoon is teruggestuurd en bevestiging gehad van kpn dat hij goed was ontvangen en verwerkt is. Maand later krijg ik van deze telefoon de factuur, hier staat ook een betaling op voor “toestelkrediet” na contact gehad te hebben met kpn dat ik niet snap waarom er alsnog toestelkrediet word berekend als ik het toestel geannuleerd en teruggegeven heb. Dan zou het hele krediet toch ook verwijderd moeten worden. Ook brengt kpn internetkosten im rekenen van een periode van 03-07 tm 16-07. 16-07 is de datum dat kpn de annulering verwerkt heeft, maar als ik de telefoon op de post heb gedaan 10-07 waarom word er dan alsnog internet berekend van 10-07 tot 16-07 als de telefoon al bij de post lag, de telefoon kan wel 3 weken lang hij de post liggen? Moet ik dan ook internet kosten betalen? Ik eis een terugbetaling van deze factuur. Ik heb de factuur moeten betalen aangezien kpn dreigt met regestratie preventel en incassobureaus NA NOG NIET EENS 1 MAAND

Indien je annuleert heb je recht op teruggaven van alle kosten behalve je abonnementskosten voor de gestelde periode dat je het toestel hebt gehad.
De abonnementskosten lopen totdat het intern verwerkt is vermoed ik, wellicht kan je met het verzendbewijs aantonen dat je tot de datum van verzenden vrijgesteld wordt ?

Hier op het forum kunnen ze je niet echt helpen, je moet hiervoor echt de klantenservice bellen op: 0800-0402.


Vandaag een uur aan de lijn gezeten en 5 keer doorverbonden, niemand kan me helpen en de laatste mevrouw van de crediteuren admin zei dat omdat ik de telefoon heb gehad ik toestelkrediet moet betalen over de periode dat ik het toestel in bezit had, zelfs als ik het toestel terug heb gestuurd. Als ik een toestel online koop en ik maak gebruik van het herroepingsrecht krijg ik toch ook het hele bedrag terug


Vandaag een uur aan de lijn gezeten en 5 keer doorverbonden, niemand kan me helpen en de laatste mevrouw van de crediteuren admin zei dat omdat ik de telefoon heb gehad ik toestelkrediet moet betalen over de periode dat ik het toestel in bezit had, zelfs als ik het toestel terug heb gestuurd. Als ik een toestel online koop en ik maak gebruik van het herroepingsrecht krijg ik toch ook het hele bedrag terug

Lijkt me inderdaad ook een sterk verhaal, je hebt het toestel immers niet gekocht dus kan er ook niks betaald worden. Tevens geld er voor het toestelkrediet ook een annulering periode van 14 dagen waarin het kosteloos terug gedraaid moet worden na annuleren.
Wat zijn de regels voor geldleningen? | Rijksoverheid.nl 


Vul dit formalier even in, dan wordt je terug gebeld binnen een paar dagen door iemand die er veel vanaf weet en je waarschijnlijke beter kan helpen!
https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm


Thanks, zal ik doen!


Reageer