Skip to main content

Ik ontvang sinds zo'n 2 wkn geen (verificatie) smsjes meer op mijn NL nummer. Ik zit in Costa Rica en heb ook een simcard van hier. Volgens mij is het probleem begonnen sinds ik beide simcards erin heb zitten. 

Maar ook al heb ik nu alleen de NL erin zitten,  ik ontvang niks meer. Zo kan ik bij bepaalde apps niet meer inloggen. 

Ik heb allerlei instellingen nagekeken, simcards erin en eruit, gsm uit en aan, netwerkinstellingen gereset....niets helpt. Wat kan ik doen om dit op te lossen?

Hoi @Chica2601, welkom hier. 

Zo ineens ontvang je geen sms’jes meer? Dat heeft eerder wel gewerkt met onze simkaart in Costa Rica?

Verder geen instellingen gewijzigd in jouw toestel?

Werkt het wel in een ander toestel mocht je die mogelijkheid hebben.


@Bart_Z Ja, voorheen werkte het wel hier in Costa Rica. 

Niet dat ik me herinner, instellingen gewijzigd. Maar ik ben dus wel 2 sims tegelijk gaan gebruiken. Alhoewel ik de NL alleen gebruik voor sms verificatie, verder nergens voor. 

Ik heb geen 2e gsm, maar kan eens aan iemand vragen en kijken of dat werkt.


Is dat wel een abonnement bij kpn?

Indien prepaid. Kan je er wel nog mee bellen? Met prepaid moet dat sowieso binnen elke 6 maanden van het laatste gesprek. 

Ook alleen sms ontvangen houdt een prepaid niet geldig. Ook niet buiten EU. Moet ook echt verzenden zijn. 

Alhoewel ik de NL alleen gebruik voor sms verificatie, verder nergens voor. 

Dit is volstrekt onvoldoende om prepaid geldig te houden. 

Is het prepaid en als je ook geen sms meer kunt ontvangen van je "tante uit Groningen" dan is je nummer helaas geheel opgeheven. Bij prepaid is dat niet meer te herstellen. 

Gebruik via alleen wifi, bijvoorbeeld bellen met WhatsApp, telt niet mee voor het geldig houden. 


@Bart_Z nee, ik heb een kpn abonnement 


Was dat nog wel deze reis? Dat het werkte of eerder?

En kun je wel een sms versturen met het nummer? 

Welk type toestel heb je precies? 


Ik ben al 9 maanden op reis en het werkt pas sinds een week of 3 niet meer. Zoals ik zei, volgens mij is het begonnen sinds ik 2 sim cards erin heb zitten. 

Het is dat ik mijn abonnement niet stop kon zetten vóór mijn reis, dan zou ik een boete moeten betalen, dus hij loopt gewoon door, zonder dat ik het gebruik.

Iedere sms kost me €2 dus ik heb niks verstuurd, ik weet niet of dat werkt.

Ik heb een Samsung S21.


Wil je eens kijken of de juiste sms centrale nog staat ingesteld? Staat dat goed, hoor ik het graag. Dan kan ik verder zoeken. 


Wil je eens kijken of de juiste sms centrale nog staat ingesteld? Staat dat goed, hoor ik het graag. Dan kan ik verder zoeken. 

Voor een abonnement is dat +316131313


@Bart_Z ik heb mijn simcard in andersmans gsm gedaan en toen werkte sms wel. Terug in mijn eigen gsm deed ie het ineens ook. Hoe weet ik niet, maar het is opgelost. Ik ben door KPN gebeld,  maar neem niet op want dat kost me geld. Je mag doorgeven dat t opgelost is.  😉 Bedankt voor je hulp! Groetjes


Fijn dat het weer werkt! :)

Mocht er nog weer iets zijn, laat het dan vooral weten.