Skip to main content

Als ik mijn nummer moet verifiëren ontvang ik geen sms bericht op mijn iPhone 13.

Dit gebeurd bijvoorbeeld bij Google en bij Facebook

Waardoor mijn Google account geblokkeerd wordt...

Hi @yrijpkema! Gek dat dit gebeurt. 😕 Ook niet heel handig als je steeds geblokkeerd wordt, dus ik denk met je mee. 

Allereerst raad ik je aan om je iPhone opnieuw op te starten als je dit nog niet gedaan hebt. Wellicht komen de SMS berichten daarna wel aan. 🙂

Zo niet, test je simkaart dan ook eens in een ander toestel. Als ze daar wel op aankomen dan zit er iets in de toestelinstellingen op je iPhone in de weg.
Als ze ook daar niet aankomen, doorloop dan voor de zekerheid de stappen die Google geeft voor veelvoorkomende problemen met verificatie in 2 stappen oplossen. 


Het beste is om uiteindelijk gebruik te maken van 2FA met een een Authenticator app.


Hi @Sanne van KPN 

bedankt voor je reactie.

Opnieuw opstarten heb ik inderdaad al geprobeerd, geeft geen oplossing helaas.

Ik maak gebruik van e-Sim, dus simkaart wisselen is geen optie…

De instellingen van mijn iPhone heb ik al bekeken, maar het is mij niet duidelijk wat er aangepast zou moeten worden.

Hopelijk is er een oplossing voor dit probleem…

Groeten Yvonne 


Hi @AriënC 

dat probeer ik ook zoveel mogelijk te doen, maar die optie krijg ik niet altijd…

Groeten Yvonne 


@yrijpkema 

Voor zover ik weet is die functie altijd aanwezig bij Facebook.


Dan raad ik je aan om naar een KPN winkel te gaan @yrijpkema. Mijn collega daar kan het toestel met je doorlopen en hopelijk is de oplossing dan snel gevonden. 

In de tussentijd is, voor de diensten waar dit bij kan, inderdaad een goede tip:

Het beste is om uiteindelijk gebruik te maken van 2FA met een een Authenticator app.

 


Als ik mijn nummer moet verifiëren ontvang ik geen sms bericht op mijn iPhone 13.

Dit gebeurd bijvoorbeeld bij Google en bij Facebook

Waardoor mijn Google account geblokkeerd wordt...

Ik heb dit met PayPal gehad, niemand wist hoe of waarom de sms niet binnen kwam. Uiteindelijk heb ik een ander nummer gehad, daarmee was het opgelost. Tot de dag van vandaag een raadsel..


Bedankt voor de reacties!

 @Sanne van KPN ik zal dat eens proberen als ik daar in de buurt ben.

Hopelijk wordt dit raadsel dan wel opgelost!