Skip to main content

Hoi 

mijn bewind heeft vorige week donderdag akkoord gegeven voor het verlengen van mijn telefoon abonnement en wachten nog steeds op antwoord van kpn hoe zit dit? Word het nog deze week? 
groetjes paulien

Het abo loopt gewoon door na een vast contract en wordt omgezet in een abo voor onbepaalde tijd met de opzegtermijn van 1 maand, je komt dus nooit zonder diensten te zitten @Verlengen met bewind , want verlengen is in principe niet eens nodig als het geen (financieel) voordeel oplevert.

Als je toch verlengt ga je weer een contract voor 2 jaar aan en dat moet je maar willen c.q. kunnen.

 


Hoi 

ja ik weet dat die door loopt maar het gaat om verlengen met een telefoon erbij idd een nieuw contract voor 2 jaar


Hoi 

ja ik weet dat die door loopt maar het gaat om verlengen met een telefoon erbij idd een nieuw contract voor 2 jaar

Is je bestaande telefoon niet goed meer @Verlengen met bewind , zeker als je op de kleintjes moet letten zou ik de telefoon nog gewoon door blijven gebruiken.

 


Nou ik zit meer in het bewind voor m’n gat in m’n hand niet omdat ik schulden of wat dan ook maar goed is geen antwoord op mijn vraag


Hoi @Verlengen met bewind 

Welkom op het forum van KPN.

Op welke wijze is jouw mobiele abonnement bij KPN verlengt?
Heb je dat zelf gedaan (na goedkeuring van je bewindvoerder)? of heeft jouw bewindvoerder dit voor je gedaan?
Heeft jouw bewindvoerder een bevestiging vanuit KPN ontvangen over deze verlenging?

Als je het zelf hebt gedaan, dan is de kans aanwezig dat deze wordt afgewezen of automatisch wordt geannuleerd, omdat je onderbewindvoering staat.
Daarnaast zou je vrij snel na een verlenging, een bevestiging per e-mail moeten ontvangen, waarin alles op een rijtje staat, inclusief het nieuwe tarief en het gekozen toestel.

In jouw geval dient de bewindvoerder deze verlenging op te geven bij KPN, omdat het om een verlenging gaat waar je financieel weer 2 jaar aan vast zit, maar ook omdat er nu een smartphone bij wordt genomen die waarschijnlijk maandelijks zal worden afgelost (toestelkrediet).

KPN moet daar dan een officiële goedkeuring van jouw bewindvoerder voor ontvangen, met daarbij de handtekening van jouw bewindvoerder.
Pas dan zal KPN overgaan tot het verlengen van jouw mobiele abonnement inclusief een smartphone naar keuze erbij.

Je kunt dat dus niet zelf doen, omdat je niet bevoegd (wegens onderbewindstelling) bent om dit zelf te mogen en kunnen doen.
Doe je dit wel, dan zal KPN die aanvraag afwijzen en annuleren!

Bij een onderbewindstelling, verloopt alles op financieel gebied via jouw bewindvoerder!
Als die ergens mee akkoord gaat, zal daar dus een officiële toestemming van hem of haar aan toegevoegd moeten worden, via de de gebruikelijk weg die jouw bewindvoerder ook kent.


Ik weet wat bewindvoering inhoudt, dat je op de kleintjes moet letten, maar ik heb je niet om de reden van het bewind gevraagd, dat zijn mijn zaken niet @Verlengen met bewind , laat dat even duidelijk zijn, ik probeer alleen mee te denken om de dingen  (kosten) niet groter te maken dan ze zijn.

Maar als jouw bewindvoerder het verantwoord vindt dat jij geld leent voor een telefoon, wie ben ik dan om daar wat van te zeggen.

 

 


Idd niemand en ik doe het al jaren zo en bewindvoering is niet perse op de kleintjes letten fijne dag nog


Hoi @Verlengen met bewind 

Welkom op het forum van KPN.

Op welke wijze is jouw mobiele abonnement bij KPN verlengt?
Heb je dat zelf gedaan (na goedkeuring van je bewindvoerder)? of heeft jouw bewindvoerder dit voor je gedaan?
Heeft jouw bewindvoerder een bevestiging vanuit KPN ontvangen over deze verlenging?

Als je het zelf hebt gedaan, dan is de kans aanwezig dat deze wordt afgewezen of automatisch wordt geannuleerd, omdat je onderbewindvoering staat.
Daarnaast zou je vrij snel na een verlenging, een bevestiging per e-mail moeten ontvangen, waarin alles op een rijtje staat, inclusief het nieuwe tarief en het gekozen toestel.

In jouw geval dient de bewindvoerder deze verlenging op te geven bij KPN, omdat het om een verlenging gaat waar je financieel weer 2 jaar aan vast zit, maar ook omdat er nu een smartphone bij wordt genomen die waarschijnlijk maandelijks zal worden afgelost (toestelkrediet).

KPN moet daar dan een officiële goedkeuring van jouw bewindvoerder voor ontvangen, met daarbij de handtekening van jouw bewindvoerder.
Pas dan zal KPN overgaan tot het verlengen van jouw mobiele abonnement inclusief een smartphone naar keuze erbij.

Je kunt dat dus niet zelf doen, omdat je niet bevoegd (wegens onderbewindstelling) bent om dit zelf te mogen en kunnen doen.
Doe je dit wel, dan zal KPN die aanvraag afwijzen en annuleren!

Bij een onderbewindstelling, verloopt alles op financieel gebied via jouw bewindvoerder!
Als die ergens mee akkoord gaat, zal daar dus een officiële toestemming van hem of haar aan toegevoegd moeten worden, via de de gebruikelijk weg die jouw bewindvoerder ook kent.


 

 

hoi Michel 

ja het bewind heeft het naar kpn gestuurd en kpn die moeten nu de goedkeuring geven alleen nog geen mail terug gehad van kpn en dan kon ik volgens het bewind naar de winkel om hem te verlengen met telefoon 


Beste @Verlengen met bewind 

Oké, dan is het via de correcte weg verlopen.

Wanneer heeft jouw bewindvoerder deze verlenging aan KPN doorgegeven?
Was dat gisteren of vandaag?

Als jouw bewindvoerder een goedgekeurde wijziging of verlenging door geeft aan KPN, dan gaat dat via een andere speciale afdeling binnen KPN, die het contact onderhouden met de bewindvoerders van klanten die onderbewindvoering staan.

Het kan dus zijn, dat de doorgestuurde aanvraag voor verlenging met toestel nog niet is behandeld door deze afdeling.
Je bewindvoerder krijgt daar dan vanzelf bericht over terug vanuit KPN, waarna die het vervolgens weer door geeft aan jouw.

 


Ja dat klopt helemaal gewoon netjes zo als het hoort 😁donderdag 25 januari is het al doorgegeven vandaar ook de vraag hier omdat het best lang duurt dat zij de bewindvoerder zelf ook 


Hoi @Verlengen met bewind 

Dat is al even geleden inderdaad, dan had je bewindvoerder al iets moeten hebben ontvangen vanuit KPN, in elk geval een bevestiging of iets dergelijks.

Het kan natuurlijk zijn, dat het momenteel wat drukker is op die speciale afdeling, aangezien er best veel mensen onderbewindstelling staan (bescherming of via het WSNP traject).

Het beste kan jouw bewindvoerder even telefonische contact opnemen met KPN, om na te vragen wat de status is van de doorgegeven verlenging, maar ook of deze goed is binnen gekomen.
Zeker ook omdat er inmiddels al een week verstreken is.


Heel erg bedankt voor het mee denken!