Skip to main content
Antwoord

Ik wil voor mijn dochter een Apple Watch SE 3 met nummerbehoud, hoe pak ik dit het beste aan?

• November 2, 2025
  • 8 reacties
  • 89 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste lezer,

Voor mijn dochter wil ik graag een Applewatch 3SE bestellen. Zij heeft nu

• een Deplay-watch met een nummer en abonnement bij een andere provider, dat nummer wil ik graag voor haar behouden.
  • Ze heeft en krijgt ook nog geen eigen Iphone.

Hoe pak ik dit aan:

Mobiel abonnement afnemen (SIM-only) met nummerovername (evt Kids of Teens),

daarna Smartwatch bestellen met Multsim en vervolgens alles activeren? 

En over dat laatste: hoe doe ik dat als zij nog geen eigen iPhone heeft. Moet ik dan even dit nieuwe abonnement op mijn eigen iPhone activeren dan multisim inschakelen en de Smartwatch koppelen en dan zelf weer terug naar mijn ‘eigen’ abonnement?

Wie kan mij helpen?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Silberling 

Welkom op de community van KPN.

Leuk om voor je dochter een Apple Watch 3 SE te bestellen, zodat ze weer helemaal bij de tijd is.

Helaas, is een Apple Watch uitsluitend te koppelen aan een iPhone, en niet aan een ander merk smartphone zoals bijvoorbeeld Samsung, want dat gaat niet werken.

De multisim kan alleen afgesloten worden bij een (regulier) bestaand KPN mobiel abonnement, en kan helaas niet afgesloten worden bij een Kids of Teens (sim only) abonnement.

Wat kan je kind niet met een Kids en Teens Sim?

• Het is niet mogelijk om 0900-nummers te bellen

• Het is niet mogelijk om naar landen te bellen buiten de EU.

• Data gebruiken buiten de EU is niet mogelijk.

• Het is niet mogelijk om extra bundels of extra opties te bestellen (inclusief buitenlandbundels).

• Het is niet mogelijk om aankopen te doen via de mobiele factuur. Dit betekent ook geen aankopen in onze app.

• Multisim is niet mogelijk.

Aangezien ik er voor nu vanuit ga, dat je dochter jonger is dan 18 jaar, zou zij dus voor een Kids of een Teens abonnement moeten gaan, met daarbij een eigen iPhone.
Maar aangezien de multisim niet mogelijk is bij deze beide abonnementsvormen, wordt het nu wel een flink stuk lastiger, zeker ook omdat je haar eigen 06-nummer wilt meenemen naar KPN.

Ook de optie die je nu zelf aandraagt, in je laatste alinea van je vraag:

En over dat laatste: hoe doe ik dat als zij nog geen eigen iPhone heeft. Moet ik dan even dit nieuwe abonnement op mijn eigen iPhone activeren dan multisim inschakelen en de Smartwatch koppelen en dan zelf weer terug naar mijn ‘eigen’ abonnement?

Is helaas ook geen mogelijkheid.
Als jezelf wel een eigen reguliere KPN abonnement hebt, dan kun je wel een Apple Watch bestellen met een multisim, maar die wordt dan wel gekoppeld aan je eigen 06-nummer en abonnement.

Voor de rest zijn er geen andere opties bij KPN.

8 reacties

• November 2, 2025

Heb je niet nog ergens een oude smartfoon liggen ofzo?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Silberling 

Welkom op de community van KPN.

Leuk om voor je dochter een Apple Watch 3 SE te bestellen, zodat ze weer helemaal bij de tijd is.

Helaas, is een Apple Watch uitsluitend te koppelen aan een iPhone, en niet aan een ander merk smartphone zoals bijvoorbeeld Samsung, want dat gaat niet werken.

De multisim kan alleen afgesloten worden bij een (regulier) bestaand KPN mobiel abonnement, en kan helaas niet afgesloten worden bij een Kids of Teens (sim only) abonnement.

Wat kan je kind niet met een Kids en Teens Sim?

• Het is niet mogelijk om 0900-nummers te bellen

• Het is niet mogelijk om naar landen te bellen buiten de EU.

• Data gebruiken buiten de EU is niet mogelijk.

• Het is niet mogelijk om extra bundels of extra opties te bestellen (inclusief buitenlandbundels).

• Het is niet mogelijk om aankopen te doen via de mobiele factuur. Dit betekent ook geen aankopen in onze app.

• Multisim is niet mogelijk.

Aangezien ik er voor nu vanuit ga, dat je dochter jonger is dan 18 jaar, zou zij dus voor een Kids of een Teens abonnement moeten gaan, met daarbij een eigen iPhone.
Maar aangezien de multisim niet mogelijk is bij deze beide abonnementsvormen, wordt het nu wel een flink stuk lastiger, zeker ook omdat je haar eigen 06-nummer wilt meenemen naar KPN.

Ook de optie die je nu zelf aandraagt, in je laatste alinea van je vraag:

Is helaas ook geen mogelijkheid.
Als jezelf wel een eigen reguliere KPN abonnement hebt, dan kun je wel een Apple Watch bestellen met een multisim, maar die wordt dan wel gekoppeld aan je eigen 06-nummer en abonnement.

Voor de rest zijn er geen andere opties bij KPN.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 2, 2025

Het staat allen dat multisim niet mogelijk met Kids Sim, van Teens Sim is geen aanwijzing

GPS horloge met simkaart voor jouw kind

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 2, 2025

En als ik zoals Marlon92 voorstelt een (oude) Iphone (8 of hoger) heb daarvoor een normaal, nieuw abonnement neem (met nummerbehoud) en dan multisim, dan kan het dus wel (waarbij ik die telefoon zelf beheer)? Mijn eigen iPhone 8S is namelijk wel een keer aan vervanging toe.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

En als ik zoals Marlon92 voorstelt een (oude) Iphone (8 of hoger) heb daarvoor een normaal, nieuw abonnement neem (met nummerbehoud) en dan multisim, dan kan het dus wel (waarbij ik die telefoon zelf beheer)? Mijn eigen iPhone 8S is namelijk wel een keer aan vervanging toe.

Hoi ​@Silberling 

Zoals je het nu omschrijft, is dat een prima 👍🏻oplossing!!
Als tip 💡, ga dan voor een iPhone 13 📱of hoger in verband met de updates vanuit Apple.
De iPhone 11 en 12 werken niet optimaal met het KPN mobiele netwerk, daarvan zijn vele voorbeelden te vinden op deze community.

De iPhone 11 en hoger krijgen alleen nog de nieuwste iOS 26.
De iPhone 13 of iPhone 14 kun je bij goed zoeken, al voor een schappelijke (verlaagde) prijs kopen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Silberling, welkom op onze community! Ik zie dat er al heel goed meegedacht is! Gaat het lukken zo?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 3, 2025

Wat ik over het hoofd heb gezien is dat haar huidige abonnement (Lebara) nog doorloopt tot in juli 2026. Ik kies er daarom voor pas dan een overstap te maken naar KPN en het niet af te kopen. Tegen die tijd zal ze wel een mobiele telefoon krijgen en kan ik overstappen. Het Applewatch-plan gaat dus niet door.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah dat is jammer, maar ik kan me ook wel voorstellen dat dat het niet helemaal waard is. Mocht je tegen die tijd nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!