Skip to main content

Ik word bijna dagelijks gebeld door binnenlandse en buitenlandse nummers. Het zijn bestaande nummers maar ze worden misbruikt door derden want het zijn altijd Engels sprekenden die je iets met Bitcoins willen aansmeren. Ook gebruiken ze mijn nummer hiervoor want ik word regelmatig gebeld door mensen die zeggen mijn oproep te hebben gemist. Ik vind het erg zorgwekkend dat het überhaupt mogelijk is om zelf een nummer aan te kunnen maken en dus misbruik te kunnen maken van andermans telefoon nummer. Mijn vraag is of dit door KPN te voorkomen is. Het loopt momenteel erg uit de hand met het aantal telefoontjes die ik dagelijks ontvang.

Hoi @Chaz118 

Welkom op het Forum van KPN.

Vreselijk dat je dagelijks wordt gebeld door binnen- en buitenlandse telefoonnummers, snap heel goed dat je daar inmiddels een beetje horendol van wordt, en hier zo snel mogelijk vanaf wilt.

Tegen dit soort telefoontjes kan KPN weinig doen, omdat KPN daar simpelweg de middelen niet voor heeft, om op afstand dit te blokkeren voor jouw.

De volgende opties staan voor je open:

  • Blokkeer elk telefoonnummer die je belt in je smartphone, dat gaat op zich heel gemakkelijk, en ze kunnen je daarna niet meer bellen.
  • Ga langs een KPN Winkel in de buurt, en vraag daar om een nieuw 06-nummer, of te wel je wilt je 06-nummer laten wijzigen.
    Dit kost je voor de rest niets, en je kunt dan vaak kiezen uit een rijtje van drie tot vijf 06-nummers.
    Neem wel een geldig legitimatie bewijs mee naar de winkel, daar wordt om gevraagd.
  • Bellen met de telefonische klantenservice van KPN, via 0800-0402
    Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur en op de zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur (zondag en feestdagen gesloten)

Het is aan jouw voor welke optie je gaat kiezen.
En welke dat ook gaat worden, ik hoop in elk geval dat je gauw van deze telefoontjes af bent.


Hallo @Chaz118 ,

Ik zou in het menu van jouw telefoon even tijdelijk ervoor kiezen om alleen nog maar gebeld te kunnen worden door mensen uit jouw adresboek. 
 

De ervaring leert dat het probleem na een paar weken opgelost is en dat je de instelling weer kunt terugzetten. 


Hoi @Noordzee 

Hartelijk dank voor je extra toevoeging, want wat jij als optie geeft is natuurlijk ook nog een mogelijkheid voor @Chaz118 .

Als het mezelf zou overkomen, in een vergelijkbare situatie, zou ik zo snel mogelijk mijn 06-nummer laten wijzigen in een nieuwe.
Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze!


Hoi @Noordzee 

Hartelijk dank voor je extra toevoeging, want wat jij als optie geeft is natuurlijk ook nog een mogelijkheid voor @Chaz118 .

Als het mezelf zou overkomen, in een vergelijkbare situatie, zou ik zo snel mogelijk mijn 06-nummer laten wijzigen in een nieuwe.
Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze!

Met het risico dat over een paar weken/maanden het verhaal van voren begint en je op de nieuwe nummer lastig gevallen wordt. Dan zou je weer een nieuwe nummer moeten nemen enz enz... Nee, hiervoor ben ik te veel gehecht aan mijn nummer (die ik nu al 25 jaar in gebruik heb). Maar inderdaad, persoonlijke keuze.


Hi @Chaz118, welkom hier. 

Wat fijn om te zien dat je goed op weg bent geholpen door Michel en Noordzee. Waarvoor bedankt @Michel.uit.Arnhem @Noordzee!

Hallo @Chaz118 ,

Ik zou in het menu van jouw telefoon even tijdelijk ervoor kiezen om alleen nog maar gebeld te kunnen worden door mensen uit jouw adresboek. 
 

De ervaring leert dat het probleem na een paar weken opgelost is en dat je de instelling weer kunt terugzetten. 

 

Hoi @Chaz118 

Welkom op het Forum van KPN.

Vreselijk dat je dagelijks wordt gebeld door binnen- en buitenlandse telefoonnummers, snap heel goed dat je daar inmiddels een beetje horendol van wordt, en hier zo snel mogelijk vanaf wilt.

Tegen dit soort telefoontjes kan KPN weinig doen, omdat KPN daar simpelweg de middelen niet voor heeft, om op afstand dit te blokkeren voor jouw.

De volgende opties staan voor je open:

  • Blokkeer elk telefoonnummer die je belt in je smartphone, dat gaat op zich heel gemakkelijk, en ze kunnen je daarna niet meer bellen.
  • Ga langs een KPN Winkel in de buurt, en vraag daar om een nieuw 06-nummer, of te wel je wilt je 06-nummer laten wijzigen.
    Dit kost je voor de rest niets, en je kunt dan vaak kiezen uit een rijtje van drie tot vijf 06-nummers.
    Neem wel een geldig legitimatie bewijs mee naar de winkel, daar wordt om gevraagd.
  • Bellen met de telefonische klantenservice van KPN, via 0800-0402
    Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur en op de zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur (zondag en feestdagen gesloten)

Het is aan jouw voor welke optie je gaat kiezen.
En welke dat ook gaat worden, ik hoop in elk geval dat je gauw van deze telefoontjes af bent.

Â