Skip to main content

Sinds mei 2024 problemen met verbinding van mijn iPhone 11 en daarom kreeg ik na maanden klachten indienen een regeling dat ik een iPhone 13 als vervanging zou krijgen. Dit kon dan wel nog een 4 weken duren. Ik  kreeg een melding in mijn PostNL app dat het pakket was aangemeld, duurde vervolgens nog wel 1 week voordat het geleverd zou worden. Uiteindelijk 3 werkdagen thuis gebleven om mijn iPhone te accepteren, maar het werd maar niet geleverd, ondanks de meldingen in de PostNL app dat het geleverd zou worden. Uiteindelijk zie ik dat de telefoon retour is gegaan naar reconext terwijl deze nooit aan mij aangeboden is. PostNL wijst naar KPN, KPN wijst me naar reconext en ik krijg niemand te pakken die me kan vertellen of ik die telefoon nog geleverd ga krijgen. Het enige wat ik hoor is dat ik geduld moet hebben, maar dat geduld is na maanden geen bereik wel op. 

Hoi ​@essie90, welkom! Wat een narigheid. Heb je eerst al problemen met je ene toestel. Gaat het vervangen ervan ook niet soepeltjes.  

Hoe het zou moeten werken is als volgt:

PostNL doet een afleverpoging. Als dat niet werkt doen ze, onder dezelfde Track & Trace, een tweede afleverpoging. Als dat ook niet lukt, dan gaat het toestel terug naar ons.

Wij doen dan een controle op het adres. Als dit wel klopt, dan wordt het pakket opnieuw gemaakt en naar je opgestuurd. Je krijgt dan per mail een nieuwe Track en Trace code. Je kunt er dan ook voor kiezen, in de PostNL app, om hem te laten bezorgen op een PostNL punt. Mocht je twijfels hebben of het deze keer wel goed gaat. Wij kunnen zelf niet direct naar een PostNL punt versturen. 

Als wij zien of denken dat het adres niet klopt, dan nemen we contact met je op om dat te controleren. En dan doen we daarna een nieuw pakje en afleverpoging met nieuwe Track en Trace.

Even los van de lange levertijd zelf, wanneer is het pakje teruggegaan naar ons? Want het kan daarna een paar dagen duren voor de retour verwerkt is, en de telefoon klaargemaakt is voor nieuwe verzending.

Beste Erik,

dankjewel voor het bericht. 20 november is het retour aangenomen volgens de PostNL app.

Ik heb ook z‘n kwestie… ik heb een iPhone 13 ontvangen met een lagere opslag capaciteit dan mijn iphone 11. Na het bellen met KPN heb ik iphone 13 teruggestuurd (op 13 november). Het werd me gezegd dat ik binnen 5 werkdagen een juiste iphone zou moeten ontvangen,maar ik heb sindsdien niets meer gehoord… is het mogelijk om ergens informatie te krijgen wanneer mijn iphone 13  zou geleverd worden?

Bovenop wil KPN nu dat ik 552 euro betaal als ik mijn iphone 11 niet afstuur,hoewel ik nog geen iPhone heb.

Ik heb dezelfde mail ontvangen over het opsturen van de iPhone 11. Terwijl ik nog niet eens zicht heb op een vervangende telefoon of überhaupt mobiel bereik.

En hebben ze deze 552 euro in factuur gebracht?

Ik lees dat jullie berichten tussen wal en schip geraakt zijn: excuses hiervoor!

Hebben jullie inmiddels de (juiste) iPhone 13 ontvangen, ​@essie90 en ​@katja37? Mocht dat nog niet het geval zijn, willen jullie dan alsjeblieft jullie klantgegevens invullen in het community profiel?

Graag de volgende gegevens:

• Het 06-nummer waar het om gaat
  • Het IMEI-nummer + opslagcapaciteit van de iPhone 11 die niet goed meer werkte 
  • Je adresgegevens

Geven jullie een seintje als de benodigde gegevens toegevoegd zijn aan jullie profiel? Alvast bedankt!

Reageer