Skip to main content

Vele camperaars hebben een MIFI router en een KPN data only abonnement om hiermee TV te kijken en of op afstand te kunnen werken. Ik heb hiervoor het KPN Unlimited abonnement gekozen.

Het zou een goed idee zijn om dit abonnement tijdelijk te kunnen stopzetten ( winterstalling) en later weer activeren (voorjaar). Dat kan helaas nu (nog) niet. Ik moet het abonnement opzeggen, en in het voorjaar maar weer een nieuw abonnement afsluiten, inclusief nieuwe SIM-kaart. 

Vraag aan KPN: biedt voor alle camperaars in Nederland een KPN data only RECREATIE abonnement aan dat wél tijdelijk kan worden stopgezet. Alternatief zou kunnen zijn dat het data only abonnement eenvoudig kan worden teruggeschroefd naar bijvoorbeeld 1 sms en 1 gig - voor 1 euro per maand..  Dan hoeft er niets te worden opgezegd en weer aangemeld, en hoeven er geen  SIM kaarten te worden aangemaakt en rondgestuurd...

Bron

De ACM is verantwoordelijk voor de handhaving.

Totdat je bij misbruik van een 06 nummer een keer afgesloten wordt, dat moet KPN dan wel om een boete te voorkomen @TDN 

Dan kom de optie 2 van mijn list, ik mag gratis naar andere provider overstappen, hartelijk bedankt

Waarom ga je dan niet direct naar die andere provider die wel unlimited data-only abonnementen met een 0970 nummer aanbiedt?

Waarom ga je dan niet direct naar die andere provider die wel unlimited data-only abonnementen met een 0970 nummer aanbiedt?

Omdat als ik mijn abo opzeg moet ik het afkopen, indien KPN het doet, mag ik gratis overstappen.

Bovendien stond in mijn optielijst "ik zou als klant”, dat is een hypothetische situatie. Ik heb al sinds de introductie van T-Mobile 4G thuis een onbeperkt data abo, later toen ik naar andere internet provider wisselde, liet ik converteren naar Tablet GO

Maar ik hou van uitdaging, dus ik verraad een geheim, ik gebruik een KPN nummer in mijn GPS-tracker als Anti-diefstal voor mijn e-bike. Natuurlijk gebruik ik geen abo voor dit doel, maar een prepaid-nummer. Met een abo kan een dief gelijk op mijn kosten telefoneren, misschien maakt hij meer schaden als de kosten van de e-bike. Als KPN een optie aanbied een 0970-nummer als prepaid te kopen, zou ik geen 06-nummer gebruiken. Nu moet KPN nog zien te detecteren, welke nummer dit zijn 🤣, werkt zonder probleem sinds meer als 10 jaren.

Nou een opmerking in morele kwestie, ik heb als kind geleerd dat stelen niet mag, maar niemand gaat jouw verwijten indien je van een dief terug steel.

@HaraldZ Sinds vandaag kan je Odido Klik&Klaar bestellen (dat is 5G internet in buitengebied), Je kan hier kijken of je in opmerking kom

https://www.odido.nl/netwerk/dekking/klik-en-klaar

Inderdaad een een topaanbieding van Odido @TDN , daar kan KPN nog wat van leren.

Je moet dan verder geen tv of vaste telefoon nodig hebben, anders is het niet meer zo goedkoop.

Reageer