Skip to main content

Ik moet mijn IMEI nummer achterhalen. De mobiel heb ik niet bij de hand, de originele doos van de mobiel heb ik niet meer en ook op de factuur staat het nummer niet vermeld. Mijn telefoon is niet gekocht bij KPN, maar de SIM-kaart die ik erin heb gebruikt wel. Ik zou graag willen weten of er (bel- of connectiviteits-) logs zijn van 12 februari of daarvoor waarin mijn IMEI nummer gevonden kan worden. Het IMSI nummer kan ik geven om te filteren op mijn SIM-kaart logs.

Kan iemand van KPN mij hierbij helpen?

Alvast bedankt.

Waarom heb je het IMEI-nummer nodig en waarom heb je je mobiel niet bij de hand? @Lukevdw 

 


Ik heb mijn telefoon ter reparatie op moeten sturen. De reparatieservice heeft na ontvangst van de telefoon aangegeven dat de telefoon niet gerepareerd zal worden zonder het IMEI nummer. Het scherm is kapot en in het SIM-kaart slot is het IMEI nummer ook niet te vinden.


Hallo @Lukevdw in de telefoon staat ook altijd het IMEI-nummer vermeld.

Welk merk en type telefoon is het?

Desnoods even bij de fabrikant van de telefoon, of de importeur daarvan, navragen waar het IMEI-mummer in de telefoon te vinden is.

 


Ik voel me niet comfortabel bij om de telefoon zelf te openen en de reparatieservice wil de telefoon echt pas repareren als ze het IMEI nummer hebben. Het is een OnePlus Nord CE 5G. Ik hoop dat KPN het IMEI nummer misschien in de logs terug kan vinden voor mij.


Hallo @Lukevdw als je je telefoon niet open kunt maken kun je met *#06# de IMEI-code opvragen of de importeur even raadplegen, zoals ik eerder schreef.

 


Goedemorgen @Lukevdw, ik hoop dat je iets aan de tips van JanD hebt, vanuit KPN kan ik je hier helaas niet mee helpen. Deze gegevens zijn voor ons niet inzichtelijk.


Heeft u al navraag gedaan bij de winkel waar u het toestel gekocht heeft?


Ga naar instellingen en tik helemaal onderaan op 'info telefoon '. Voilà.


Ik heb een oneplus nord 2 op android 12. Inderdaad moet je naar instellingen → over apparaat → status. Daar staan de imei nummers


Zonder werkend scherm zijn die aanwijzingen onbruikbaar 🙈. Vandaar dat topicstarter naar een alternatief op zoek is.

(….)
Het scherm is kapot en in het SIM-kaart slot is het IMEI nummer ook niet te vinden.

 


https://www.google.com/android/find?hl=nl

 

Je moet wel ingelogd zijn met je Google account. Klik op de i in de cirkel , in dit geval naast Galaxy A225g.

 

 

 


Goeie @DLD! Daar had ik nog niet aan gedacht!


Bedankt @DLD, je antwoord heeft geholpen!