Skip to main content

ik heb 2 abonnementen met 2 verschillende nummers. Deze zijn een hee tijd geleden van telfort overgegaan naar kpn. nu had ik op mijn nummer 12gb en onbeperkt bellen en sms en op het andere nummer 18Gb en onbeperkt bellen en sms. Beide zijn op hetzelfde moment afgesloten destijds. De 12 gb is ineens weg en krijg ik nu de melding dat mijn bundel op is op 4799Mb en de andere staat nog gewoon op 18Gb. Deze abonnementen heb ik al vele jaren en nooit veranderd en wil ook graag zo houden. 

het gaat hier om de nummers ****85 welke nu een probleem heeft.

en ****88 welke nog gewoon aan het abonnement voldoet.

 

graag spoedig de oplossing graag.

 

Admin: telefoonnummers verwijderd i.v.m. privacy

Hallo @Danielle van Veen 

 

Is van dat nummer met 12GB de factuurperiode misschien veranderd, KPN past die soms aan (meestal na een wijziging in je abonnement) en daarmee veranderd voor de gewijzigde periode ook de bundelgrootte, de volgende hele periode zou hij dan weer 12GB moeten zijn.
Dat zou je b.v. moeten kunnen zien aan hoe lang de bundel geldig is in MijnKPN als je daar je mobiele nummer aan gekoppeld hebt.

 


Hallo @Danielle van Veen, welkom op het KPN Forum!

Ik snap heel goed dat je graag meer duidelijkheid wilt over jouw bundelverbruik. Op voorhand is het lastig om te zeggen wat er precies aan de hand is, maar ik heb wel een vermoeden.

 

1) In december heeft iedere mobiele gebruiker 5 GB extra van ons gekregen. Deze bundel was te gebruiken van 1 december 2022 tot 1 januari 2023 5:00 uur. Maar de bundel werd wel pas gebruikt als jouw eigen bundel op was. Geen probleem als jouw factuurbundel van de eerste tot de laatste van de maand loopt. Maar als jouw factuurperiode ergens halverwege de maand start, dan kan het zijn dat je daardoor ineens zonder data zit. Tenminste, als je veel verbruikt hebt.

 

2) Een andere mogelijkheid is dat je databundel kleiner is dan je denkt. Bij Telfort was het namelijk zo dat jouw data verdubbeld wordt als je Mobiel en Thuis combineert én mag je data 3 maanden meenemen. Zo kan je met een bundel van 2 GB dus op 12 GB per maand komen. De 2 GB wordt namelijk verdubbeld tot 4 GB. De overgebleven MB's neem je mee en daarna worden eerst de oudste MB's verbruikt. Als je altijd minder dan 4 GB data verbruikt, kan je na 3 maanden 12 GB hebben. Dit houd je zolang je minder dan 4 GB per maand verbruikt. Verbruik je meer dan 4 GB, dan zal jouw totale bundel steeds een beetje kleiner worden. 

Je zegt dat je een melding hebt gekregen dat jouw databundel op is bij een verbruik van 4977 MB. Mijn vermoeden is dus dat je 977 MB's over had uit vorige maanden en dat je 2x 2 GB hebt gekregen. Waarschijnlijk viel het door het Kadootje van december niet op dat je zo weinig had gekregen. Maar nu het Kadootje is vervallen, merk je dit wel.

 

Het is goed om te weten dat dit een speculatie is. Ik heb namelijk geen gegevens van je. Mocht je willen dat ik dit voor je nakijk, dan wil ik je vragen je forumprofiel aan te vullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum, klantnummer en de laatste 3 cijfers van jouw IBAN. Jouw mobiele nummer en IBAN kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?