Skip to main content

Ik heb een abonnement met esim afgesloten dat begin februari in zou gaan. Nu probeer ik al 2 dagen in te loggen via de MijnKPN app om hem werkend te krijgen op mijn telefoon, maar krijg na het invullen van de login gegevens een foutmelding over een storing. Kunnen jullie mij helpen?

 

Ik heb precies hetzelfde. Vandaag heb ik een nieuwe telefoon gekregen en wil mijn eSIM overzetten van mijn oude telefoon naar de nieuwe, oftewel, ik kan qua bellen helemaal niks met mijn nieuwe telefoon.

 

Webcare zegt dat ze weten dat er iets niet goed is, maar dat het ondertussen ook opgelost zou moeten zijn. Maar helaas het werkt nog steeds niet.


Hallo @Makro ,

Je kunt pas na ongeveer twee werkdagen gebruik maken van een nieuw abonnement via MijnKPN. 
Wat je alvast kunt doen, is om met een ander e-mailadres een nieuw KPN-ID aan te maken. En als het toevoegen van het nummer nu nog niet lukt, dan waarschijnlijk in de loop van morgen. 


@Noordzee Bedankt voor je reactie. Ik heb het abbonnement echter al op 2 januari aangevraagd, dus zijn al werkdagen verstreken. Of wanneer gaan die 2 dagen in? 

Ik heb ook KPN als internet en tv thuis, en heb uit de mail gezorgd voor de koppelijk van mobiel aan dat KPN ID, dus kon voorheen al gewoon met dat ID inloggen. 


@Noordzee Waar jij het nu over hebt is niet aan de orde, er is simpelweg een probleem met dit systeem. Ik heb bijvoorbeeld al een telefoonnummer van KPN en het enige wat er bij mij anders is, is dat ik een andere telefoon heb.

Webcare heeft al erkend dat er een probleem was, alleen ik denk niet dat ze de correcte conclusie hebben getrokken door te zeggen dat het opgelost is.

 


@Makro Ik hoef niet uw exacte plaats te weten, maar mag ik vragen uit welke regio u komt (misschien is het iets regionaals, want mijn collega uit Heerhugowaard kon wel gewoon inloggen)? Ikzelf woon namelijk in de buurt van Haarlem.


@Noordzee Bedankt voor je reactie. Ik heb het abbonnement echter al op 2 januari aangevraagd, dus zijn al werkdagen verstreken. Of wanneer gaan die 2 dagen in? 

Ik heb ook KPN als internet en tv thuis, en heb uit de mail gezorgd voor de koppelijk van mobiel aan dat KPN ID, dus kon voorheen al gewoon met dat ID inloggen. 

@Makro 

Die twee werkdagen gaan in bij de start van het abonnement per begin februari. 


@Noordzee Bedankt voor je reactie. Ik heb het abbonnement echter al op 2 januari aangevraagd, dus zijn al werkdagen verstreken. Of wanneer gaan die 2 dagen in? 

Ik heb ook KPN als internet en tv thuis, en heb uit de mail gezorgd voor de koppelijk van mobiel aan dat KPN ID, dus kon voorheen al gewoon met dat ID inloggen. 

@Makro

Die twee werkdagen gaan in bij de start van het abonnement per begin februari. 

Hij geeft aan dat jij ook al andere services afneemt bij KPN, ik trouwens ook. Wij kunnen nu bijvoorbeeld ook niet onze facturen inkijken.

Dit gaat overigens niet alleen fout in de app, ook gewoon in de browser. Ik reageer hier via Facebook, want met mijn KPN account was het niet mogelijk om in te loggen.


Ok, dan is er kennelijk een storing. (Zelf geen last van….) Ik ga er vanuit dat die storing morgen wel is opgelost.    


Ja, het lastige is dat Webcare eerder vandaag dit aangaf:


Dankjewel voor je gegevens. Op dit moment ondervinden we een storing met de Mijn KPN omgeving en de aangekoppelde, achterliggende systemen. 

De laatste update is dat het inmiddels weer mogelijk moet zijn en de functionaliteiten terugkomen. Wanneer (hoe laat) heb je het voor het laatst geprobeerd? 

De kans is aannemelijk dat jouw storing hier direct mee te maken heeft, vandaar dat ik even een pas op de plaats moet maken nu. Excuses hiervoor!


 

Helaas is het voor ons dus nog niet opgelost.


Zelfde probleem, als je de app al geïnstalleerd had, dan werkt het. Zodra je uitlogt en er weer in wil, lukt het niet.

Nieuw ID aanmaken lukt me dan weer wel, maar dat is niet de bedoeling.

Hij gaat fout bij de omleiding naar de pagina: Kloppen je gegevens nog


Heb recent een nieuwe iPad en zou graag de mijn kpn app daarop willen gebruiken. Het inloggen hierop lukt niet en krijgen volgende vraag of de gegevens nog kloppen, maar bij geen van beide vakjes komt het toetsenbord tevoorschijn.

Ook wanneer ik naar de website ga kom ik niet verder van “of je gegevens nog kloppen” scherm.

Heb inmiddels de app al  verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dit helpt ook niet.

 

Hoe krijg ik dit werkend.

 


“Door verstoring is deze service tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw.”

Ik heb hier helaas ook last van. Ik wil graag MB's delen met een ander nummer maar dat gaat niet. Als ik het via de PC browser probeer dan krijg ik de melding dat MB's delen niet meer gaat. Het gaat dus alleen via de app…., maar die werkt dus niet naar behoren. Ik heb al vele dingen geprobeerd. App er af gehaald en opnieuw geïnstalleerd. Wachtwoord veranderd. Via WiFi en via 4G. Niks hielp. Ik heb klantenservice gebeld maar die konden ook niks vinden. Ik wacht het even af en bekijk het morgen, is vrijdag, weer. Mocht het dan nog niet normaal functioneren dan ga ik zaterdag naar een KPN winkel. Klaarblijkelijk is het geen landelijke storing, anders had het wel de landelijke pers gehaald.


Hi,

 

De KPN app doet het al de hele dag niet. Bij inloggen zegt hij dat er een ‘verstoring’ is. Zonder de app kan ik mijn e-sim niet overzetten op mijn nieuwe toestel en ik moet mijn oude toestel inleveren. Wanneer verwachten jullie dat de app het weer doet?

 

groet,

 

chelsea


Zojuist wakker geworden, weer geprobeerd en nog steeds werkt het niet.


Ik heb hier helaas hetzelfde. Moet een e sim overzetten maar kom op geen enkel apparaat in de mijn kpn app. Inloggen op pc browser naar de site kan wel.


Na inloggen krijg ik een foutmelding dat het niet is gelukt, en een rode box, en de melding “er is een probleem met ons inlog proces. Geldt zowel bij inloggen op mijnkpn, het forum, of vanaf de app. De truuk is dan om in de browser links bovenin op het “back” pijltje te klikken, en je bent ingelogd. Maar op de app lukt dat niet.


 


Zojuist ingelogd met mijn KPN-ID→ Geen problemen. 

Misschien toch maar een nieuw KPN-ID aanmaken?…..


@Noordzee Waarom zou ik een nieuw KPN ID aanmaken als in mijn huidige account al mijn gegevens staan? Inclusief eSIM etc.

Zojuist klantenservice gebeld en die weten het zelfs ook niet. Wordt mij maar geadviseerd om naar een KPN winkel te gaan en daar met een sim kaart mijn telefoon in te stellen. Lost uiteraard het euvel niet op met mijn account, maar dat zal er los van staan.

P.S. 

@Noordzee En wat als je de app verwijderd en opnieuw installeert, kan je dan nog steeds inloggen?

 

 

 

 


Ik ga hier niets veranderen, want het probleem lig breder. Waarschijnlijk kun je ook niet inloggen via de internetversie van MijnKPN. 

Er zijn meer klanten met hetzelfde probleem: 

 

 


Ik ga hier niets veranderen, want het probleem lig breder. Waarschijnlijk kun je ook niet inloggen via de internetversie van MijnKPN. 

Er zijn meer klanten met hetzelfde probleem: 

 

 

Zoals ik eerder al aangaf, ik krijg via de browser dezelfde melding en kan niet inloggen, daarentegen als ik mijn pagina ververs dan ben ik opeens wel ingelogd en kan ik al mijn gegevens inzien. Helaas kan ik op de app mijn pagina/view niet verversen...


Klopt,

Het probleem zit hem in de pagina die de gegevens controleert van je bestaande KPN-ID. Bij een nieuw ID gaat hij daar niet naartoe. Lijkt een soort tussentijdse check van KPN-ID of alles nog klopt.

Mensen die de app op een bestaand toestel hebben en geen wijziging van wachtwoord o.i.d. hebben gedaan, lopen niet tegen dit probleem aan.

De MijnKPN app werkt dus wel maar om er in te komen, bij een nieuwe installatie van de app, daar gaat wat mis. 

 

 


@Meine_P klinkt alsof iemand zijn Pull request voor een nieuwe feature niet goed genoeg getest is.


Hallo @Jbishop, @Veldwijk Noord HGL, @Meine_P@Makro @Ja Hak  @Manne zouden jullie het forumprofiel in willen vullen? Geef even in het topic een seintje als dit gebeurd is. We willen dit natuurlijk zo snel mogelijk voor jullie opgelost hebben. 

Het issue doet zich echter niet bij iedereen voor, vandaar dat we jullie om klantgegevens vragen. 


Profiel gevuld voor zover mogelijk. Het gaat inderdaad om de tussentijdse controle stap, kloppen de gegevens nog waar het fout gaat. Probleem is dat veel functionaliteiten alleen nog via de app gaan.