Skip to main content

Ik heb mijn toestel opgestuurd naar Recommerce. Ik heb een aangepast voorstel gekregen inclusief de bonus. Dat heb ik geaccepteerd. Vervolgens krijg ik bericht dat ik het bedrag zonder bonus uitbetaald ga krijgen. En dat goedkeuring van de bonus op zich kan laten wachten. Maar als de bonus niet wordt goedgekeurd wil ik mijn toestel niet inruilen. Die twee zaken (inruilbedrag en bonus) zijn voor mij onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ik meld aan Recommerce dat ik het inruilbedrag niet wil ontvangen en dat ik mijn toestel terug wil als de bonus niet wordt toegekend. Nu krijg ik als antwoord dat dat niet zou kunnen volgens de algemene voorwaarden.

Ik wil dat KPN ervoor zorgt dat als ik de bonus niet ga krijgen, ik mijn toestel terug krijg. In de mail met de bestelbevestiging van KPN stond het volgende: Omdat u een Apple iPhone 14 5G 128GB, Purple hebt gekocht tussen 9 september en 2 oktober, hebt u recht op € 75,- extra inruilwaarde als u een oud toestel bij ons inlevert. Toch is er nu onduidelijkheid over het verstrekken van die bonus. Ik ervaar het verloop van het hele proces niet zoals het hoort. 

Hoi @BEDEVA, welkom hier. 

Ik begrijp dat je graag duidelijkheid wilt. Dat is ook logisch. Verschil zit hem in wie de inruil betaald. Een door waar die ingeruild is en de bonus door ons. Op dat laatste is het nog even wachten tot je reactie hebt gehad. Maar als je aan de voorwaarden voldoet, dan verwacht ik geen problemen hiervoor.


Hoi Bart, hier volgt een kopie van een bericht dat ik onlangs op een andere plek op het forum heb gezet. Gericht aan “Erik”. Ik plaats het ook nog eens hier, omdat ik nog geen reactie heb gekregen. Ik vind het hele verloop van dit inruilproces heel vervelend en klantonvriendelijk. 

Zie hier mijn eerdere bericht:

Ik heb inmiddels sinds 23 december 2022 regelmatig met Recommerce gemaild. Ik heb het gevoel dat ik aan het lijntje gehouden word. Ik krijg nog steeds geen bericht over het uitkeren van de bonus. Ik heb inmiddels ook al contact gehad met KPN hierover. En nu via jou en van KPN krijg ik te horen dat ik het met Recommerce moet regelen. Maar het is wel een dienst die via KPN aan mij is aangeboden. Dus ik vind dat KPN wel degelijk partij is in deze en zich meer mag inspannen om voor mij tot een goede oplossing te komen. Als ik dit van tevoren had geweten dan had ik mijn telefoon niet ingeruild, maar zelf verkocht. Zo vind ik dit een waardeloze service. 


Helemaal eens Bedeva, zo denk ik er ook over. Ik heb ook spijt van mijn aankoop nieuwe mobiel. Je laat je ertoe verleiden vanwege de terugverkoopactie plus bonus van je "oude" mobiel, die van mij in een perfecte staat was en ook bevestigd door KPN in Amersfoort. Mijn mobiel werdt desondanks gedegradeerd en nu maar afwachten of we de bonus ooit nog krijgen. Ik heb aangegeven mijn mobiel terug te willen indien dit zo is. Nu hebben ze mijn goede mobiel voor een prikkie te pakken. Ik onderneem binnenkort verdere actie. Succes!