Skip to main content

Hoi!

 

Mijn internet verbruik gaat af van de bundel binnen de eu. Maar ik ben in nederland.

Wel dicht bij de grenzen van duitsland en belgie. In Vaals.

Hoe kan ik zorgen dat internet gewoon uit de nederland bundel gaat?

Alvast bedankt

Hallo @roel1988 

 

Dat is een bekend probleem wat blijkbaar nog niet opgelost is, zie deze antwoorden van een KPN moderator van 18 en 8 dagen geleden:

Excuses voor de late reactie, ik was een weekje vrij.

We hebben intern navraag gedaan en het probleem is bekend. Het lijkt vooral voor te komen bij mensen die in België zijn geweest én verbinding hebben gemaakt met het Orange netwerk. Er wordt gewerkt aan een oplossing. Ik durf alleen niet te zeggen wanneer deze er zal zijn.

In de tussentijd is het inderdaad het advies om het mobiele netwerk even uit te schakelen en weer aan te zetten. Werkt dit niet? Start dan het toestel opnieuw op. Daarom forceer je jouw toestel en simkaart om opnieuw verbinding te maken met het netwerk.

Even een korte update: Het probleem speelt nog steeds. Er wordt gewerkt aan een oplossing.

 

 die uit dit topic komen:

 

Blijkbaar maakt jouw mobiel ook af en toe connectie met het Orange netwerk in België, misschien kan je voor nu roaming uitzetten op je telefoon als je toch in Nederland bent.

Andere optie is de provider instelling handmatig op KPN te zetten.


Hi @roel1988, welkom hier. 

Dit is inderdaad bekend en in onderzoek. De tips van Gesp zou je in de tussentijd kunnen proberen, vooral het handmatige instellen van KPN. Ik hoop dat het snel wordt opgelost, maar ik heb nog geen specifieke datum.