Skip to main content

Sinds kort merk ik dat ik geen internetverbinding meer heb wanneer ik telefoneer met m'n Samsung A52s. Weet iemand of idt met een aanpassing van een instelling te verhelpen is? Ik hoor het graag.

 

bvd.

Hmm, lastig zeg.

Heb je misschien nog een oude simkaart? Ouder dan, zeg, 5 jaar?


Nee dat denk ik niet Peter...


Heb je geen redelijk traag internet buiten de deur trouwens? Staat er wel 4G of 5G op je telefoon buiten je wifi? Met een te oude simkaart zou je nu maar 2G (vh GSM) moeten hebben. Internet is dan maar 120 Kb/s.

Even naar een kpn winkel (of partner als Mediamarkt, Optie #1, Phone house e.d.)

Dan is je sim sneller vernieuwd dan via internet (website kpn). 

En je loopt bellend en hopelijk tegelijk internet gebruikend via 4/5G de deur uit.

Oude(re) simkaarten kunnen het contact met 4/5G niet tot stand brengen. Tot april j.l. was 3G (14 Mb/s) nog in de lucht. Dus ging bellen tegelijk via 2G en internet via 3G.

Internet via 2G is maar 120 Kb/s en kan niet tegelijk met bellen via 2G.

2G bellen en tegelijk internet via wifi kan wel.


Nee Peter, ik heb buiten de deur altijd 4 of 5G...


Dan heb je wél een geschikte simkaart.

FF verder zoeken…

staat onder instellingen - mobiele netwerken 

Bellen via 4G SIM x 

wel aan?


Nee dat staat uit, moet ik dat dan aanzetten Peter?

 


Peter, ik heb het aangezet en het werkt nu; probleem opgelost!

 

Hartstikke bedankt voor je hulp, ik waardeer het zeer!


Ha, dat was simpeler dan verwacht.😀.

Ik denk dat bij mij de winkelier het zelf al aangezet had….

Overigens kan je voor thuis nu ook “Bellen via wifi” aanzetten. Dat benader je het makkelijkst via de '’bolletjes'’ als je naar beneden wrijft vanaf de bovenrand van het scherm. 

NB met Bellen via wifi bel je nog steeds via de telefooncentrale dus je bundel. Maar de verbinding loopt via je modem thuis.


Nogmaals dank voor je inzet Peter!


Hoi @MathieuUijen Welkom op het forum. Wat fijn dat je dan een oplossing hebt gevonden. Bedankt voor de hulp @PeterG! Post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen doen!