Skip to main content

Ik ben in België, netwerk Orange, internet werkt uitstekend. Dan krijg je een SMS, verbruik is bijna 100% en daarna krijgt u internet dat langzaam is.

Daar zit je op een avond, je kan zelfs de KPN-app niet openen, meer dan langzaam. Ik hoef geen muziek te luisteren, youtube te kijken of tiktok te openen. 


Het is niet mogelijk om de krant te lezen, een email te ontvangen of de kpn-app te openen. Kortom een waardeloze belofte in de sms. Bij een andere provider kreeg ik buiten de bundel langzaam internet en kon ik wel iets doen ondanks langzaam.

 

Ik heb vanmorgen vanaf 8 uur (tot 11 uur) kpn minstens 15 keer moeten bellen en dat achterlijke bandje dat zegt ‘we sturen u een link’ word ik doodziek van. Dan krijg je een link en ook de link is niet te openen.

 

Medewerkers die los van elkaar internet bundels Nederland beschouwen voor buitenland, dat klopt niet.  Ik kreeg er hoofdpijn van. Iedereen verteld wat anders.  Doordat ik niet in de KPN app kon komen, kon ik ook geen extra tegoed kopen. Handig als je in een landelijk gebied zit in België.

 

Ik ben het vertrouwen kwijt in KPN. Dat men niet in staat is om je te helpen aan de telefoon en over misschien 3 werkdagen hoor je iets terwijl je in België bent en afhankelijk van je mobiele telefoon. Ik heb echt geen ‘speed’ snelheid nodig, als ik maar een email kan openen.

Aan mijn toestel is niets verkeerd, het probleem ligt bij ‘de buitenlandse bundel is op’.  En meerdere keren moet het dan toch echt aan de simkaart liggen en de roaming die niet aan zou staan. Ik lijk wel een klein kind die zit te liegen tegen de kpn medewerker.  Ik werk niet bij de kpn maar weet wel dat het met de bundel te maken had die verbruikt was.

Anno 2023 vind ik 50 GB voor de huidige tijd waar wij in leven niet veel. Om de x jaar mag KPN van mij  het aantal GB's automatisch verhogen. Wat is nou eigenlijk 50 GB als je in het buitenland bent (ik heb geen wifi in de omgeving). Leuk om internet delen met je partner. Ik zet 20 GB op mijn nummer en nog steeds geen internet want het blijkt alleen in Nederland bruikbaar te zijn.

Ik dacht altijd een goede service in te krijgen in het buitenland van KPN, dus niet. Service om te huilen en sommige medewerkers weten niet hoe snel ze moeten ophangen omdat men niet bekend is met het probleem en er ook niet uit komt. Dat laatste ben ik ondertussen wel gewend en dat is ook het geval bij andere providers.

KPN, verhoog de buitenland bundel voor jullie klanten!!  In deze moderne tijd is 50GB echt aan de lage kant, 100GB zou op z'n minst toch wel mogelijk moeten zijn.  En zorg voor een stabiele lage snelheid dat bruikbaar is dat je iedere geval nog iets kan doen op de smartphone en niet dat je opeens afgesloten bent van de buitenwereld.

Als je unlimited abbo hebt is het altijd nog beperkt. Eigelijk is dit ook weer een vorm van misleiding, klanten in de maling nemen want er zit altijd een beperking aan (in de kleine lettertjes). 

Veel later op de dag kan ik eindelijk dmv een sms 1 gb activeren. Ik maak mij zorgen als ik weer een korte tijd in het buitenland ben.

Ach, kpn geeft bij “onbeperkt” buiten Nederland altijd nog de grootste maandbundel: 50 GB. 

Hoever zit je in je factuur periode? Op de eerste dag van die periode heb je weer 50 GB buiten Nederland. Voor een maand.

Je moet die GB's natuurlijk niet over de balk smijten met de KPN TV app bijvoorbeeld. Die nog altijd best via een wifi verbinding. Het is wel 1,5 GB per uur tenslotte. Dan gaat ook 50 GB wel snel.

youtube te kijken

Ook al gauw 1,2 GB per uur.

Anno 2023 vind ik 50 GB voor de huidige tijd waar wij in leven niet veel. 

Euh, bij de anderen is die bundel buiten NL kleiner. Bij Vodafone is dat bijvoorbeeld ‘maar’ 40 GB.

Bij Odido is vergelijkbaar abonnement met 50 GB in de rest van de EU duurder dan die van kpn. De abonnementen met 35 en 40 GB zijn wel ietsje goedkoper. Minder duur.

Er is geen provider met een grotere bundel voor buiten de EU.

Binnen Nederland is onbeperkt ook een '’beetje'’ beperkt: dagbundel van 10 GB. Wel met gratis aanvullers à 2 GB.

Met welke internet verbinding heb je trouwens dit topic gepost?