Skip to main content

Ik heb een buitenlandbundel gekocht in Thailand (‘Super Voordeellanden buiten de EU 2000 is verwerkt’) maar internet werkt niet (No internet connection).

Ik heb de telefoon aan en uit gezet (meerdere keren).

Data roaming staat aan.

Ik ben nu op meerdere locaties in Thailand geweest, maar het werkt nergens.

Ik ken wel bellen met Nederland (tegen hoge kosten natuurlijk).

Bij ‘R’ staan 4 streepjes, bij 4G staat flikkerend pijltje omhoog. Ik ben verbonden met TRUE-H - KPN

Twee maanden geleden in de VS had ik geen problemen met mijn bundel.

Als iemand weet hoe ik het aan de praat krijg dan hoor ik het graag.

 

Hoi @Traveller123 

Welkom op het forum van KPN

Selecteer eens handmatig in het menu van je smartphone (bij mobiel netwerk of netwerkinstellingen) een andere provider, het kan namelijk zijn dat internet via de lokale provider True-H niet mogelijk is.

De volgende providers zijn actief in Thailand:

  • AIS
  • DTAC
  • TreuMove H (hier zit je nu op!)
  • TOT

Dus probeer eens AIS of TOT te selecteren, en kijk dan of je kunt internetten via 3G of 4G.

Voor bellen en sms’en binnen en vanaf Thailand zijn:

  • Bellen: € 1,00 / min

  • Gebeld worden: € 0,50 / min 

  • Sms versturen: € 0,30 / sms

  • Sms ontvangen: gratis

Maar ook zijn er combinatie voordeelbundels beschikbaar, waaruit je kunt internetten, bellen en sms’en.
Als is de hoeveelheid data lager dan die bundel die je nu hebt genomen. 


Hoi @Michel.uit.Arnhem,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb AIS en dtac.Better Together geprobeerd. Ik zie linksboven op het scherm de naam van de provider verschijnen dus vermoed dat ik er dan mee verbonden ben. Echter, nog steeds geen connectie met internet. Ik snap er niks van, eerder dit jaar in Mexico, Canada en de VS ging het allemaal vlot.

Ik begin me af te vragen of mijn aanmelding bij de KPN wel goed verwerkt is, al heb ik een sms ontvangen en staat de bundel ook in mijn app.

 


Hallo @Traveller123 

 

Heb je dan wel de juiste bundel besteld?
Thailand is een Voordeelland, geen Super voordeelland:

 

Heb je misschien per ongeluk deze besteld?

Die bundel werkt daar niet.


Hoi @Michel.uit.Arnhem,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb AIS en dtac.Better Together geprobeerd. Ik zie linksboven op het scherm de naam van de provider verschijnen dus vermoed dat ik er dan mee verbonden ben. Echter, nog steeds geen connectie met internet. Ik snap er niks van, eerder dit jaar in Mexico, Canada en de VS ging het allemaal vlot.

Ik begin me af te vragen of mijn aanmelding bij de KPN wel goed verwerkt is, al heb ik een sms ontvangen en staat de bundel ook in mijn app.

 

Hoi @Traveller123 

Ik heb je graag voorzien van een antwoord.

Als je op je beeldscherm een naam van een provider ziet staan, tezamen met de letter R voor roaming, dan ben je verbonden met dat betreffende mobiele netwerk.
Alleen is het jammer dat je nog steeds geen internetverbinding kunt opbouwen op je smartphone via het 3G of 4G netwerk, terwijl je dat uiteraard wel graag wilt.

Heb je wel voor de juiste databundel gekozen?
Zoals mede forumlid @GeSp al in zijn bericht aan jouw vroeg.

Voor de rest zou je nog de netwerkinstellingen in jouw smartphone kunnen resetten, zodat eventuele fouten eruit gehaald worden.
Dit wil vaak helpen tegen problemen.

Hierbij het stappenplan om de netwerkinstellingen te resetten:
 

Heb je een iPhone:

Ga naar 'Instellingen’ > 'Algemeen' > 'Zet over of stel oapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.

Heb je een Android toestel:

In de meeste gevallen kun je de optie voor het resetten van netwerkinstellingen vinden bij Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.

 

Ik hoor graag weer van je!!


de SUPER VOORDEEL 2000 werkt niet in Thailand. Zie verder de reactie van @GeSp hierboven!


@GeSp @Michel.uit.Arnhem @PeterG 

Bedankt voor de hulp. Dat is het waarschijnlijk. Ik heb VOORDEEL 2000 AAN naar 1266 gestuurd. Het had dus VOORDEEL 2000 DATA AAN moeten zijn.

 

Wel wat vreemd dat mijn opdracht verwerkt is, want het lijkt dat VOORDEEL 2000 AAN helemaal geen optie is. Ik heb namelijk geen SUPERVOORDEEL 2000 AAN naar 1266 gestuurd, maar wel Supervoordeel bundel ontvangen.

 

Nou ja, morgen vlieg ik naar Hong Kong. Dat is, als ik me niet vergis, wel een Supervoordeelland. Eens zien of het daar wel werkt...


@GeSp @Michel.uit.Arnhem @PeterG Iedereen nogmaals bedankt. Ik Hong Kong werkt internet prima. Ik moet voortaan dus iets beter opletten met de precieze tekst in de sms naar 1266.


@GeSp @Michel.uit.Arnhem @PeterG Iedereen nogmaals bedankt. Ik Hong Kong werkt internet prima. Ik moet voortaan dus iets beter opletten met de precieze tekst in de sms naar 1266.

Hoi @Michel.uit.Arnhem 

Ik en de mede forumleden hebben je met veel plezier mogen helpen!!
Goed en ook fijn om te horen, dat internet in Hong Kong wel prima werkt.