Skip to main content
Beantwoord

Internetpagina ‘bevriest’ op recent aangeschafte iPhone

• October 8, 2025
  • 3 reacties
  • 42 keer bekeken

Tamara1976
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Heb sindskort meerdere malen ervaren dat een -willekeurige- internetpagina op mijn iPhone 17e (een aantal maanden terug aangeschaft) ‘bevriest’. 
Gevolg: kan de pagina niet sluiten en/ of een nieuwe pagina (middels het +teken) toevoegen. De enige oplossing is het uit- en weer aanzetten van mijn telefoon.

Waar kan dit aan liggen?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Tamara1976. Je mag toch verwachten van een nieuwe iPhone dat ie nagenoeg perfect werkt, zonder rare freezes. Ik snap dat je hier meer over wilt weten. Ik denk trouwens dat het gaat om een iPhone 16e ;) De 17e moet nog uitkomen.

Ik moet bekennen dat ik zelf geen expert ben op het gebied van Apple apparatuur, dus ik ben wat gaan rondspeuren op het internet. Heb je toevallig iets van een virusscanner of Adblocker geïnstalleerd? Of gebruik je misschien een VPN dienst op je telefoon? Probeer die eens uit te zetten en kijk dan of het beter gaat. 

Speur ook eens rond op de Community van Apple en je kunt daar eventueel ook je vraag kwijt. Daar zitten mensen die meer verstand hebben van iPhones en issues die er kunnen spelen. 

Kun je trouwens niet alleen de browser geforceerd sluiten in plaats van je hele telefoon opnieuw op te starten? Als je je vinger van onderaf het scherm naar boven sleept, dan kun je zien welke apps open staan (zie Apple-website). Als je dan de browser naar boven weggooit, dan sluit de app. Probeer maar eens of dat ook werkt. 

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+12
  • Moderator
  • 2709 reacties
  • Antwoord
  • October 10, 2025

Hoi ​@Tamara1976. Je mag toch verwachten van een nieuwe iPhone dat ie nagenoeg perfect werkt, zonder rare freezes. Ik snap dat je hier meer over wilt weten. Ik denk trouwens dat het gaat om een iPhone 16e ;) De 17e moet nog uitkomen.

Ik moet bekennen dat ik zelf geen expert ben op het gebied van Apple apparatuur, dus ik ben wat gaan rondspeuren op het internet. Heb je toevallig iets van een virusscanner of Adblocker geïnstalleerd? Of gebruik je misschien een VPN dienst op je telefoon? Probeer die eens uit te zetten en kijk dan of het beter gaat. 

Speur ook eens rond op de Community van Apple en je kunt daar eventueel ook je vraag kwijt. Daar zitten mensen die meer verstand hebben van iPhones en issues die er kunnen spelen. 

Kun je trouwens niet alleen de browser geforceerd sluiten in plaats van je hele telefoon opnieuw op te starten? Als je je vinger van onderaf het scherm naar boven sleept, dan kun je zien welke apps open staan (zie Apple-website). Als je dan de browser naar boven weggooit, dan sluit de app. Probeer maar eens of dat ook werkt. 

Tamara1976
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • October 11, 2025

Hoi Arjan,

Dank voor je uitvoerige reactie.

Ik gebruik inderdaad VPN, maar dit was ook het geval met mijn oude iPhone (en toen heb ik dit probleem niet ervaren).

De browser geforceerd sluiten lukt helaas niet.

Ik ben het met je eens voor wat betreft dat je zou denken dat de iPhone na een aantal maanden na aanschaf nog perfect zou moeten werken.

Ben dan ook zeker voornemens op de Apple Community te kijken.

Nogmaals dank voor je reactie en de tips.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+12
  • Moderator
  • 2709 reacties
  • October 13, 2025

Kijk toch eens of het effect heeft om de VPN uit te zetten. Dan kun je dat in ieder geval uitsluiten als de boosdoener. Dat het eerder wel werkte is geen garantie dat het altijd goed blijft werken ;) 

Graag gedaan tot zover en mocht je een oplossing hebben gevonden, vergeet dan niet om dat hier ook te plaatsen. Dan hebben anderen er in de toekomst ook wat aan :) Ik hoop dat het lukt!